Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@08:58:51 GMT

هشدار پلیس فتا به شهروندان

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۵۱۴۳

هشدار پلیس فتا به شهروندان

سرهنگ پاشایی گفت: لینک‌های اعطای هدیه صد در صد کلاهبرداری بوده و یکی از آفت‌های فضای مجازی است و شهروندان به هیچ عنوان نباید وارد این لینک‌ها شوند. ناطقان: سرهنگ پاشایی رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا درباره کلاهبرداری مجرمان سایبری از طریق لینک‌ها دریافت هدیه، اظهار کرد: مجرمان سایبری به تناسب شرایط و موقعیت جامعه پلتفرم‌هایی را برای کلاهبرداری تهیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!







وی افزود: زمانی که ثبت نام کارت سوخت مطرح می‌شود، لینک‌های دریافت کارت سوخت از طرف مجرمان سایبری تهیه می‌شود، ایام عید هم لینک‌های دریافت عیدی از سوی مسئولان را طراحی می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی این لینک‌ها دست به دست می‌شود، لینک که به دست افراد و شهروندان رسید، مجرمان سایبری اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: افراد وقتی وارد لینک می‌شوند در سایت‌های سوری اطلاعات خودشان را وارد می‌کنند و بعد از آن مجرمان سایبری، افراد را به درگاه‌های بانکی سوق می‌دهند تا مبالغ ناچیزی مانند، ۵ هزار تومان و یا ۱۰ هزار تومان را واریز کنند که از این لحظه به بعد شهروندان وارد فضای کلاهبرداری اینترنتی می‌شوند.

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا ضمن هشدار به شهروندان، گفت: اگر دستگاه‌های مختلف قرار باشد ثبت نامی برای ارائه خدمتی انجام دهند؛ هیچگاه از افراد مبالغ ناچیز دریافت نمی‌کنند، همچنین لینک‌های اعطای هدیه صددرصد کلاهبرداری بوده و یکی از آفت‌های فضای مجازی است و شهروندان به هیچ عنوان نباید وارد این لینک‌ها شوند.

وی تصریح کرد: گاهی لینک‌هایی است که کاربران را در گروهی عضو می‌کنند و در کاربران با اضافه کردن کاربران دیگر وعده واریز پول را می‌دهند که تمام این گروه‌ها هم کلاهبرداری است و افراد باید هوشیار باشند که در چنین گروه‌هایی وارد نشوند و فعالیت هم نکنند.

سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد: حتی قانونگذار برای اضافه کردن کاربران در گروهی بدون رضایت خود فرد، جرم تعیین کرده است و هیچکس اجازه ندارد فردی را بدون رضایت در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی اضافه کند.
منبع: عصر ایران برچسب ها: فتا ، شهروندان ، ناطقان ، هدیه ، لینک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فتا شهروندان ناطقان هدیه لینک مجرمان سایبری سرهنگ پاشایی لینک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید (+لینک)

همین الان و زیر ۵ دقیقه در صرافی بین المللی "کوینکس" ثبت نام کنید با ۳ خبر خوب:

1- کوینکس، به عنوان یکی از بزرگ ترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال جهان، از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند و تمام مراحل به فارسی است.

2- برای همیشه ۱۰ درصد از کارمزد تراکنش تان را به حساب خودتان واریز می کند.

3- گروه تخصصی "کِی و چی" به عنوان "سفیر رسمی" کوینکس برای فارسی زبانان جهان، هم آموزش رایگان می دهد و هم می گوید کی، چه ارزی را بخرید و کی بفروشید تا سود دلاری داشته باشید: لینک ثبت نام در کوینکس

لینک عضویت در کانال تلگرامی "کِی و چی" (دوره های آموزش آنلاین و رایگان در این کانال اطلاع رسانی می شود): @keyochi

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید (+لینک)
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات