Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@04:46:04 GMT

افتتاح ۴ ایستگاه مترو در ابتدای ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۵۳۷۱

افتتاح ۴ ایستگاه مترو در ابتدای ۱۴۰۰

به گزارش همشهری آنلاین، پس از آنکه ۹ ایستگاه جدید مترو تهران در سال گذشته به بهره‌برداری رسید، افتتاح و بهره‌برداری از  ۴ ایستگاه جدید دیگر در ابتدای امسال نیز در ۳ خط در دستور کار قرار دارد. این ایستگاه‌ها در خطوط ۳، ۶ و ۷ قرار دارند که به ترتیب ایستگاه باقرخان در خط ۷، ایستگاه اقدسیه در خط ۳ و ایستگاه مرزداران و شهرک آزمایش در خط ۶ افتتاح خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی امام مدیرعامل مترو در این رابطه گفت : افتتاح این ایستگاه‌ها از برنامه‌های سال گذشته مترو بوده است اما چون پول اوراق مشارکت برای تکمیل به موقع نرسید، این افتتاحیه به سال جدید کشیده شد.

به گفته او هنوز از منابع اوراق مشارکت سال ۹۸  حدود ۲۵۰ میلیارد تومان باقی مانده و به طور کامل آزاد سازی نشده است.

مدیرعامل مترو تهران همچنین درباره تأمین سهم اوراق مشارکت سال ۹۹ شهرداری و تضمین آن توضیح داد: نامه تضمین ۵۰ درصدی سهم شهرداری از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضا رسیده است.

امام با اشاره به اینکه مبلغ این اوراق ۸۵۰ هزار میلیارد تومان است. اظهار داشت: ما هر ساله ما برای جذب پول اوراق مشارکت، به دلیل بدهی‌های سنگین پیشین شهرداری دچار مشکل می‌شویم.
او گفت: سیستم بانکی اغلب راغب به مشارکت در این زمینه نیست، و اگر بانکی هم وارد شود، بانک مرکزی عاملیت آن را نمی‌پذیرد و به همین خاطر برای حل مشکل تضمین معاون اول رئیس جمهور ورود پیدا کرده  و قول داده است این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: اگر مجوز اوراق مشارکت سال ۹۹ را به سرعت بگیریم می‌توانیم امیدوار باشیم پروژه‌ها سرعت بیشتری پیدا کند.

امام با بیان این نکته که برای تکمیل خط ۷ مترو تهران ۷ ایستگاه باقی مانده است، افزود: تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی به دلیل مشکلات تملک باقی مانده؛ ایستگاهی که پایانه‌ای هم محسوب می‌شود.

مدیرعامل مترو تهران از توسعه بخش غربی خط ۴ خبر داد و گفت: تا اردیبهشت ۱۴۰۰ کلنگ این بخش به زمین می‌خورد.

 با توسعه این محدود که از ایستگاه کلاهدوز تا دانشگاه آزاد واحد تهران شمال خواهد بود، بخشی از گره حمل و نقلی تهران باز می‌شود.

کد خبر 591541 برچسب‌ها مترو خط ۷ مترو خط ۳ شهرداری مترو خط ۶ شهر مترو تهران مترو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مترو خط ۷ مترو خط ۳ شهرداری مترو خط ۶ شهر مترو تهران مترو اوراق مشارکت مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو 

هادی زند مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره میزان جابجایی مسافر توسط شبکه مترو تهران و حومه در این مسابقه گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی در خط پنج مترو چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مجموع رفت و برگشت پذیرای ۴۰هزارو ۳۰۰تماشاگر فوتبال بود.

وی افزود: در ساعات قبل از شروع بازی ۱۷هزار نفر با مترو به مجموعه ورزشی آزادی انتقال داده شدند و بعد از پایان این مسابقه نیز ۲۳هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران به این ایستگاه مراجعه و از طریق مترو به ایستگاه تهران (صادقیه) و ایستگاه گلشهر منتقل شدند.

زند خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مسافری و به منظور رفاه بیشتر تماشاگران و مسافران علاوه بر قطار‌های برنامه ریزی شده ۴ حرکت فوق‌العاده نیز اعزام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو 
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد