Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@00:15:30 GMT

دستگاه برش غیر فلزات

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۵۹۴۱

دستگاه برش غیر فلزات

دستگاه برش لیزر، یک دستگاه صنعتی برای برش انواع متریال‌ها است. به‌صورت کلی این دستگاه به دو دسته لیزر برش فلزات و غیر فلزات تقسیم می‌گردد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد دستگاه لیزر برش و حکاکی غیر فلزات صحبت کنیم.

سورس تولیدی پرتو لیزری در این دستگاه‌ها، مولد CO2 است که در توان‌های ۴۰ الی ۱۵۰ وات، امکان برش و حکاکی متریال‌های غیرفلزی را در ضخامت‌های متفاوت فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه‌های لیزر برش غیرفلزات شرکت روتک دارای تیوب رسی مدل T4 (باکیفیت‌ترین تیوب موجود در بازار) هستند که توانایی بیش از ۸۰۰۰ ساعت عمر مفید را دارند.

کاربردهای برش لیزری غیر فلزات چیست؟

این دستگاه‌ها در صنایع مختلفی کاربرد دارند که عبارت‌اند از:

تصاویر حکاکی‌شده با کیفیت، پادری، زیرلیوانی، گیفت، پاکت‌های کاغذی و …
جاکلیدی، سررسید، خودکار، تندیس، فلش، قاب موبایل و …
محصولات چرمی از جمله کیف، کفش، پوشاک، روکش مبلمان، صندلی و …
ماکت‌سازی، واشرسازی، مهرسازی و …

 

دستگاه  CO2 (لیزر برش غیر فلزات) قابلیت برش و حکاکی چه متریال‌هایی را دارند؟

از جمله متریال‌های غیرفلزی که می‌توانید با دستگاه‌های لیزر CO2 برش و حکاکی کنید، عبارت‌اند از: چوب (MDF)، اکریلیک، چرم/فوم، کاغذ/مقوا، پلیمر، پارچه/نمد، پلاستیک، شیشه، پلکسی، سنگ و pvc.

آیا دستگاه لیزر برش غیر فلزات قابلیت برش شیشه را دارد؟

خیر، دستگاه لیزر CO2 قابلیت برش شیشه، سنگ و آینه را ندارد؛ اما می‌تواند به ضخامت ۰٫۰۱ تا ۰٫۱ میلی‌متر روی این متریال‌ها حکاکی کند.

معایب برش لیزری چیسـت؟

دستگاه‌های لیزر علاوه بر کاربرد گسترده‌ای که در تولید قطعات صنعتی دارند، دارای معایبی از جمله نیاز به تخصص، عدم برش در برخی از متریال‌ها مانند شیشه، سنگ و آینه، ضخامت محدود در برش غیرفلزات، هزینه‌ها و … است.

چه دستگاه‌های لیزری برای برش و حکاکی غیر فلزات به کار می‌روند؟

از انواع دستگاه‌های لیزر CO2 برای برش غیر فلزات می‌توان مدل‌های RT6090، RT6040، RT4050، RT2535، RT1810، RT1610، RT1410، RT1390U، RT1325، RT1318 و marking co2 را در توان‌های مختلف نام برد.

تفاوت بین دستگاه لیزر فایبر و دستگاه لیزر CO2 چیست؟

دستگاه برش لیزر فایبر توانایی برش، با سرعت ۵ برابر لیزرهای CO2 را دارند؛ همچنین هزینه‌های عملیاتی کمتری نیز دارند.

از طرفی دستگاه لیزر فایبر نیاز به گرما برای برش یا حکاکی ندارند اما به‌طورکلی دستگاه لیزر CO2، ۱۰ دقیقه زمان می‌برد تا برای شروع عملیات آماده شود.

 

آیا دستگاه برش لیزری گران است؟

باتوجه‌به ایجاد ارزش افزوده، وجود به‌روزترین تکنولوژی‌ها در ساختار دستگاه و ارائه محصولات تولیدی با کیفیت، این دستگاه‌ها نسبت به سایر دستگاه‌های موجود در صنعت قیمت معقولی دارند.

از طرفی هزینه‌های دستگاه برش لیزری از جمله مواد مصرفی و برق موردنیاز زیاد است؛ در نتیجه قیمت دستگاه لیزر افزایش می‌یابد.

عمر تیوب دستگاه لیزر CO2 چقدر است؟

تیوب شیشه‌ای لیزر CO2 در مقایسه با مولد لیزر دستگاه‌ها ارزان‌تر هستند و معمولاً در طبقه‌بندی کالاهای مصرفی با عمر حدود ۱۲ ماه می‌باشد.

آیا برای برش چرم از لیزر می‌توان استفاده کرد؟

دستگاه لیزر RT1410 شرکت روتک، از دستگاه‌های لیزر غیر فلزات است که جایگزین روش‌های سنتی برش و حکاکی مانند قیچی و کاتر روی طاقه‌های پارچه و چرم می‌باشد؛ استفاده از لیزر سرعت و دقت نتیجۀ کار را چندین برابر خواهد کرد.

از این دستگاه در برش طاقه‌های چرم استفاده می‌شود؛ زیرا میز دستگاه لیزر با عرض استاندارد طاقه‌های چرم منطبق است.

مزایای برش با لیزر چیست؟

از جمله مزایای دستگاه لیزر نسبت به دستگاه‌های دیگر، بهره‌گیری از کارایی موثر، تولید در تیراژ بالا و طراحی دقیق می‌باشد.

چه نکاتی را باید قبل از خرید دستگاه لیزر بدانیم؟

قبل از خرید باید بدانید خرید دستگاه لیزر برای رفع کدام نیاز شماست؛ دقیقاً طبق نیاز خود، دستگاه مورد نظر خود را خریداری نمایید.
بودجه شما مشخص می‌کند که کدام دستگاه برش لیزر را خریداری کنید.
از جمله موارد دیگری که باید قبل از خرید دستگاه به آن توجه کنید، قطعات یدکی، نگه‌داری، دقت و سرعت برش و حکاکی است.

 

نصب و راه‌اندازی دستگاه CO2 چگونه است؟

دستگاه‌های لیزر CO2 نیاز به فرد متخصص برای نصب و راه‌اندازی دارند؛ ازاین‌رو واحد سرویس شرکت روتک برای نصب و راه‌اندازی دستگاه‌ها در سراسر ایران به محل مورد نظر شما اعزام می‌شوند.

همچنین پس از نصب و راه‌اندازی دستگاه، آموزش‌های لازم توسط تیم متخصص شرکت در مورد نحوه استفاده از دستگاه و نرم‌افزارها، به شما ارائه می‌شود.

درصورتی‌که تمایل به دریافت اطلاعات دقیق و مشخصات فنی و همچنین قیمت دستگاه‌های لیزر برش و حکاکی غیر فلزات شرکت روتک را دارید، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://rtc24.com/product/laser-machine/nonmetal/

منبع: فارس

کلیدواژه: لیزر برش دستگاه کیفیت نصب و راه اندازی دستگاه برش لیزر دستگاه های لیزر دستگاه لیزر برش و حکاکی دستگاه ها برش لیزری متریال ها لیزر برش برای برش لیزر CO2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جریان سی‌امین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، رییس قوه قضاییه و سایر مسئولان عالی قضایی در این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ‌ـ‌ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین  از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان ، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده‌ است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان ، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

بر اساس گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، نقطه اشتراک سفرهای استانی رییس قوه قضاییه در دوره جدید - اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین  اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از کودک مفقود شده کلاله‌ای
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • ادامه حمایت دولت رئیسی از طرح نور؛ مورد استقبال قرار گرفته
  • وحیدی: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • مسافر تهرانی بر اثر سقوط از آبشار «لوه» در گلستان جان باخت
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز