Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهترین راه کنترل کیفیت هوا هم استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای باکیفیت است. اما بازار دستگاه‌های تصفیه هوا تنوع بسیار زیادی دارد و برای انتخاب یک دستگاه مناسب، باید اطلاعات کافی کسب کنید و دقت کافی داشته باشید.

اما یک دستگاه تصفیه هوای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ چرا بهتر است دستگاه تصفیه هوای ایرانی بخریم؟

در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن پاسخ به سوالات بالا، یک دستگاه تصفیه هوا ایرانی باکیفیت را هم معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوای باکیفیت

خرید دستگاه تصفیه هوا مثل سایر لوازم خانگی یا اداری نیست. این دستگاه‌ها تنوع زیادی دارند و از فیلتراسیون‌ها و ابزارهای مختلفی برای تصفیه هوا استفاده می‌کنند. برای تشخیص مناسب‌ترین دستگاه تصفیه هوا لازم است حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا بخرید!

قلب هر دستگاه تصفیه هوایی فیلترهای آن است. در این بخش طبیعتا بیشترین رقابت بین سازندگان دستگاه‌های تصفیه هوا وجود دارد و تبلیغات زیادی در این زمینه انجام می‌شود. فیلترهای زیادی در دستگاه‌های تصفیه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین آن‌ها فیلترهای لامپ UV، ازن‌سازها و فیلتر هپا هستند.

ازن‌سازها همانطور که از نامشان پیداست، گاز ازن تولید می‌کنند و به همین دلیل درباره کیفیت عملکردشان تردیدهای زیادی وجود دارد. لامپ UV هم طی واکنش‌هایی که با آلاینده‌ها انجام می‌دهد، ممکن است آلاینده‌های جدیدی را وارد محیط کند و به همین دلیل استفاده از آن در محیط‌های خانگی و اداری توصیه نمی‌شود.

در این بین فیلتر هپا، بدون اضافه کردن ماده جدید به محیط، می‌تواند تا 99% از آلاینده‌های موجود در هوا را جذب خود کند. در نتیجه به نظر می‌رسد، بهترین گزینه استفاده از دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا است. این فیلترها در جذب انواع ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا هم موفق عمل می‌کنند.

اطلاعات بیشتر درباره دستگاه تصفیه هوا برای کرونا

از برندهای متخصص دستگاه تصفیه هوا بخرید

برندهای معروف لوازم خانگی محصولات مختلفی تولید می‌کنند که یکی از این محصولات دستگاه تصفیه هوا است. در برخی مواقع ممکن است این برندها حساسیت و دقت کمتری برای تولید یک دستگاه تصفیه هوا بکار برند که در نتیجه بازدهی مناسبی برای کاربران نداشته باشد. در نتیجه بهتر است از برندی خرید کنید که بطور تخصصی مشغول طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوا هستند.

به میزان صدای دستگاه توجه کنید

برخی از دستگاه‌های تصفیه هوای موجود در بازار در محصولات خود از فن‌های قدرتمندی بهره می‌گیرند، اما متاسفانه صدای موتور این فن‌ها کاربران را آزار می‌دهد. بنابراین با توجه به اینکه دستگاه تصفیه هوا وسیله‌ای است که در بیست و چهار ساعت روز روشن است، باید دستگاهی را انتخاب کنید که صدای آزار دهنده‌ای نداشته باشد.

معمولا فن دستگاه‌های باکیفیت در بالاترین دور موتور خود، چیزی حدود 50 دسیبل صدا تولید می‌کنند. این دستگاه‌ها در حالت معمولی صدایی معادل فضای یک کتابخوانه آرام را دارند و در ساعات استراحت شما مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند.

این نکته را هم توجه داشته باشید که مصرف برق دستگاه‌های تصفیه هوا معادل یک لامپ کم‌مصرف است و روشن ماندن این دستگاه‌ها در طول شبانه روز، نگرانی بابت مصرف انرژی ایجاد نمی‌کند.

امکانات جانبی را معیار اصلی خرید خود ندانید!

ممکن است در هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا، غرق جذابیت‌های بصری یا امکانات جانبی یک برند خاص شوید. واقعیت این است که شما قرار است دستگاه تصفیه هوا را خریداری کنید، به خانه بیاورید، با کمی تنظیمات اولیه آن را به حال خود رها کنید و بعد از مدتی، برای تعویض فیلترهایش اقدام کنید!

بنابراین فرقی ندارد که دستگاه به وای فای وصل می‌شود یا نه. تفاوتی ندارد که چند نوع حالت شب و روز دارد و چه رنگ‌هایی را روی دیوار می‌اندازد! این مسائل کاملا حاشیه‌ای هستند و چیزی که در نهایت اهمیت دارد، کیفیت دستگاه در تصفیه آلاینده‌های موجود در هوا است. بنابراین غرق امکانات جانبی نشوید و دستگاهی که از نظر فنی برتری دارد را انتخاب کنید.

چرا بهتر است دستگاه تصفیه هوای ایرانی بخریم؟

دستگاه‌های تصفیه هوای ایرانی، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که در نهایت به پاکسازی بهتر آلاینده‌ها و تجربه کاربری شما کمک می‌کنند. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

مهندسی دستگاه تصفیه هوای ایرانی، متناسب با اقلیم کشور است

نوع آلودگی در هر شهر و اقلیمی متفاوت است. برای مثال بیشتر آلودگی هوای تهران ناشی از وجود ترافیک در این شهر است. بنابراین بیشتر آلاینده‌های هوای شهر تهران را ذرات PM 2.5 تشکیل می‌دهند.

در شهر اهواز، هوا به دلیل وجود گرد و خاک بسیار آلوده است و در شهرهای صنعتی، وجود صنایع و پالایشگاه‌های مختلف هوا را آلوده می‌کند. در طراحی دستگاه تصفیه هوایی که انتخاب می‌کنید، باید نوع اقلیم منطقه زندگی شما هم لحاظ شده باشد.

بسیاری از دستگاه‌های تصفیه هوای وارداتی، برای اقلیم کشور سازنده طراحی شده‌اند و ممکن است کارایی لازم را در ایران نداشته باشند. بنابراین توصیه می‌شود از دستگاه‌هایی استفاده کنید که در کشور ایران طراحی و تولید شده باشند تا برای اقلیم شهرهای مختلف سرزمینمان مناسب باشند.

برند ایرانی، مشکل تامین فیلتر ندارد

بیشتر دستگاه‌های وارداتی فیلترهای خود را از خارج کشور تامین می‌کنند. در شرایطی که تحریم‌های موجود ممکن است برای واردات مشکلاتی ایجاد کند، تعویض فیلتر پس از به اتمام رسیدن ظرفیش با دشواری‌هایی همراه است.

در این میان بسیاری از دستگاه‌های تصفیه هوای ایرانی فیلترهای مورد نیاز خود را با در نظر گرفتن استانداردهای اروپایی، تولید می‌کنند و نگرانی بابت تامین فیلتر ندارند.

گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات ایرانی، بلند مدت است

برندهای ایرانی، با توجه به آنکه تولید محصولات خود را در ایران انجام می‌دهند، در مواقع لزوم، خدمات تعمیر و تعویض را راحت‌تر از برندهای خارجی انجام می‌دهند. معمولا گارانتی محصولات ایرانی هم بلندمدت است و در نهایت خرید شما از برندهای ایرانی با اطمینان بیشتری خواهد بود.

معرفی بهترین دستگاه تصفیه هوای ایرانی در بازار

 

دستگاه‌های تصفیه هوای باکیفیت زیادی در بازار وجود دارند، اما یکی از مناسب‌ترین آن‌ها دستگاه تصفیه هوای نوجان است. این دستگاه تصفیه هوا با دانش مهندسین بومی برای نوع خاص آلودگی هوا و سبک زندگی ایرانی‌ها طراحی شده است. مهندسی این دستگاه‌ها هم بر اساس استانداردهای اروپایی انجام شده.

دستگاه تصفیه هوای نوجان با استفاده از فیلترهای هپا و کربن اکتیو پرظرفیت تا 99% از آلاینده‌های موجود را جذب خود می‌کند. علاوه بر فیلترهای باکیفیت، دستگاه‌های نوجان از فنی بسیار قدرتمند با کمترین میزان صدا استفاده می‌کند.

ضمن اینکه تامین فیلترها در بلند مدت و گارانتی 24 ماهه محصولات این برند، خیال شما را از خرید یک دستگاه تصفیه هوای باکیفیت راحت خواهد کرد!

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگاه سبک زندگی هوا ویروس کرونا دستگاه های تصفیه هوای دستگاه های تصفیه هوا یک دستگاه تصفیه هوا تولید می کنند تصفیه هوای دستگاه ها آلاینده ها فیلتر هپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر نظم آبادی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ماشین‌آلات صنعتی، درخصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد:  این دستگاه که نمونه داخلی مشابهی ندارد، جایگزین پنج یا شش دستگاه مجزا شده و ضمن صرفه‌جویی در فضای اشغال شده، فرآیند تست را نیز به طور قابل توجهی تسریع می‌بخشد.

وی اشاره کرد: فعالیت اصلی این شرکت که در شهرستان اراک واقع شده است، تولید تجهیزات کارگاهی و تمام ماشین‌آلات خطوط تولید است. تخصص ما به طور خاص در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات تست و آزمون خطوط تولید می‌باشد. با تلاش و پشتکار پرسنل این شرکت، دو دستگاه تست اصطکاک و تست میرایی از صفر تا صد طراحی و تولید شده است. این دو دستگاه موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان نیز شده‌اند.

نظم آبادی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: شرکت ما در سال گذشته با بررسی نیازهای بازار، دو دستگاه جدید به نام‌های هات‌اسپینینگ و مولتی‌تست را طراحی و تولید کرد.

وی گفت: دستگاه هات‌اسپینینگ در اکثر صنایع کاربرد دارد و برای بستن ته لوله با استفاده از تکنولوژی گرم‌کردن و فشار به کار می‌رود. این دستگاه از فناوری بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد و نمونه داخلی مشابه ندارد، اما نمونه‌های چینی آن در بازار موجود است. واحد طراحی شرکت ما این دستگاه را به طور مهندسی معکوس طراحی کرده و سال گذشته نمونه آزمایشگاهی آن را تکمیل نموده است.

وی افزود: در حال حاضر یک دستگاه از این محصول برای ارائه به کارخانه‌های صنعتی آماده شده است. تولید این دستگاه، یکی از دستاوردهای بزرگ شرکت ما به شمار می‌رود و علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، مزیت قیمت تمام شده مقرون به صرفه را نیز برای کارخانه‌های صنعتی به همراه دارد.

نظم‌آبادی تصریح کرد: دستگاه مولتی‌تست نیز از دیگر ابتکارات شرکت ما است که از صفر تا صد توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است. این دستگاه نمونه داخلی مشابه ندارد و ترکیبی از چند دستگاه است که در خط تولید کمک فنر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره کاربردهای این دستگاه تستر، گفت:با استفاده از این دستگاه، تست‌های میرایی، اصطکاک، حرارت بالا و پایین در یک دستگاه انجام می‌شود. دستگاه مولتی‌تست، کاربردی و ایده آل برای مراکزی است که در زمینه تولید کمک فنر فعالیت می‌کنند. نمونه آزمایشگاهی این دستگاه تولید شده و در حال حاضر آماده ارائه به مشتریان است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند