Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@10:15:47 GMT

نکات مهم در رزومه نویسی

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۶۱۴۲

نکات مهم در رزومه نویسی

نوشتن رزومه‌اي جذاب فن خوبي است كه شما مي‌توانيد از آن استفاده كنيد. زيرا استخدام كنندگان واقعاً دوست دارند كه اين فنون را در رزومه ببينند. در يك تحقيق ملي از 600 مدير استخدام، اكثريت قريب به اتفاق آنها گفته‌اند كه مهمترين قسمت رزومه "خلاصه سوابق و قابليت‌ها" است و استخدام‌كنندگان گفته‌اند كه اين قسمت از اولين قسمتهايي است كه آنها مي‌خوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اين خلاصه نشان دهنده توانايي فرد براي شغل اعلان شده باشد، توجه آنها جلب مي‌شود و درخواست را مورد توجه قرار داده و با دقت بيشتري مي‌خوانند. ناطقان: يك مدير منابع انساني درشركت مشهور نورت وست، از من خواست كه در نوشتن رزومه كمكش كنم. او به من گفت: "من تمام وقت رزومه‌ها را مي‌بينم. هزاران رزومه از زيردست من رد مي‌شود. اما حالا كه نوبت به خودم رسيده كه رزومه بنويسم مي‌بينم چه كار سختي است. يك رزومه مانند يك تبليغات جذاب است. اما يكي از مهمترين آنها، بخصوص در بازاركار كنوني.

 

او توضيح مي‌دهد وقتي آنها شروع به بررسي درخواست‌هاي استخدام مي‌كنند، رزومه تمام آن چيزي است كه استخدام‌كننده در دست دارد. استخدام كننده براي هر رزومه 15 تا 20 ثانيه وقت مي‌گذارد. اگر مطالب رزومه شما نتواند سريعاً توجه آنها را جلب كند، رزومه شما رد مي‌شود وكس ديگري براي مصاحبه دعوت مي‌شود.

 

نوشتن رزومه‌اي جذاب فن خوبي است كه شما مي‌توانيد از آن استفاده كنيد. زيرا استخدام كنندگان واقعاً دوست دارند كه اين فنون را در رزومه ببينند. در يك تحقيق ملي از 600 مدير استخدام، اكثريت قريب به اتفاق آنها گفته‌اند كه مهمترين قسمت رزومه "خلاصه سوابق و قابليت‌ها" است و استخدام‌كنندگان گفته‌اند كه اين قسمت از اولين قسمتهايي است كه آنها مي‌خوانند. اگر اين خلاصه نشان دهنده توانايي فرد براي شغل اعلان شده باشد، توجه آنها جلب مي‌شود و درخواست را مورد توجه قرار داده و با دقت بيشتري مي‌خوانند.

 

مديران استخدام همچنين گزارش كرده‌اند كه تنها 5 درصد رزومه‌ها حاوي اين بخش كليدي بودند. به عنوان خلاصه‌اي كوتاه درباره خودتان به آن فكر كنيد. اين قسمت معمولاً شامل 4 يا 6 جمله است كه نشان دهنده يك ديدكلي در مورد تجربيات، سوابق، هوش، مهارتها و عادتهاي شغلي شماست. اين يك مثال خوب از رزومه يك متقاضي است:

 

خلاصه توانايي ها و قابليت‌ها

 

"12 سال سابقه مديريت منابع انساني در ارتباط با شركتهاي قديمي و بسيار گسترده‌، كارشناس قانون استخدامي، امور استخدام كاركنان، روابط كارگري و دستمزد. تصميم گيري تحليلي با بهترين مهارتهاي حل مسئله، تشخيص توانايي و گسترش رشد مهارتي پرسنل و افزايش بهره‌وري."

 


با خواندن اين خلاصه كوتاه، راحت مي‌توان فهميد كه اين داوطلب صلاحيت انجام شغل منابع انساني را دارد. در حقيقت او چندين مصاحبه انجام داده و در يكي از مشهورترين كارخانه‌هاي توليد قهوه كار مي‌كند.

 

يك هشدار – استخدام‌كننده‌ها شكايت مي‌كنند كه بسياري از مردم در رزومه دروغ مي‌گويند، اغراق و گزافه‌گويي! دروغ اشتباهي كشنده و مرگبار است. اينكار را نكنيد وقتي شما استخدام شديد استخدم‌كننده‌ها با طرح سوالهايي بيشتر در جستجوي اطلاع يافتن از سوابق كاري و گذشته شما هستند و دير يا زود عدم صحت گفته‌هاي شما افشاء مي‌شود و احتمالاً اخراج خواهيد شد. خدمات و عملكرد شما بايد قابل استناد باشد.

 

خلاصه توانايي‌ها و صلاحيتها مي‌تواند بهترين وسيله براي تثبيت شايستگي شما براي شغل موردنظر باشد و استخدام‌كننده را ترغيب و تشويق كند كه بخواهد همه چيز را از نزديك مشاهده كند. مطمئن شويد كه رزومه شما اين بخش اساسي را دارد. اين قسمت درست بعد از نام، آدرس و اهداف شغلي مي‌آيد.
برچسب ها: کار ، استخدام ، رزومه ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کار استخدام رزومه ناطقان استخدام کنندگان استخدام کننده گفته اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد

آفتاب‌‌نیوز :

ساناز سماواتی، بازیگر باسابقه‌ای است که به خاطر تمریناتی که در رشته‌های مختلف ورزشی دارد از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار است و به همین دلیل در سکانسی از مجموعه تلویزیونی نون‌خ در قالب نقش تانیا در حالی که روی ویلچر نشسته، ناگهان به حالت چرخشی جست می‌زند و بیننده را شوکه می‌کند. بخشی از گفتگوی این بازیگر را در ادامه بخوانید: 

بازخوردی که از حضور در مجموعه نون‌خ داشتم، فوق‌العاده عالی بود و مثل همیشه مردم به من لطف داشتند. شکر خدا بینندگان سریال، با این نقش ارتباط بسیار خوبی برقرار کردند، هرچند در ابتدا و با توجه به گریم سنگین نقش من در سریال، برخی مخاطبان به من خرده گرفتند که چرا چنین نقش بی‌حال و بی‌رمقی را انتخاب کرده‌ام، اما بعد از این‌که چند قسمت از سریال پخش و کاراکتر اصلی من در نون‌خ نمایان شد، همگی اذعان داشتند که نقش من در سریال عالی بوده و الان منتظرند که کاراکتر تانیا دوباره به ادامه قسمت‌های سریال بازگردد. مخاطبان دائم از من سؤال می‌کردند، حالا که تانیا با گریم جدید به ماموریت دیگری رفت، دوباره کی بازمی‌گردد و من بالبخند می‌گفتم که اجازه بدهید ببینیم نویسنده چه تصمیمی برای تانیا خواهد گرفت.

در سریال نون‌خ در عرض یک هفته، پنج حادثه برای گروه فنی رخ داد، حشره ناشناخته‌ای گریمور را نیش زد، هرچند که شکر خدا برای خود من اتفاقی نیفتاد، ولی از آنجا که اتفاق ناخواسته است، در نتیجه مباحث مطرح شده در‌خصوص بیمه و امثال آن شامل تمامی صنوف این حوزه مانند عوامل فنی، گروه صحنه و... می‌تواند نقش مهمی در عملکرد و تامین کلیه عوامل و صنوف هنری داشته باشد.

منبع: جام جم

دیگر خبرها

  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • اتریوم و کاردانو چه تفاوتی دارند؟
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • آخرین جزئیات استخدام پلیس فتا + شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!