Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  رونالدو نازاریو به عنوان گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال معرفی شده است، زیرا با در نظر گرفتن تورم قیمت انتقال او از بارسلونا به اینترمیلان در سال ۱۹۹۷ بیش از ۳۸۰ میلیون پوند است. مهاجم نامدار برزیلی در سال ۱۹۹۷ در ازای ۲۵ میلیون پوند به میلان آمد که در بازار امروزی ارزشی برابر با کمی کمتر از ۴۰۰ میلیون پوند دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رونالدو برزیلی در سال ۱۹۹۶ در بارسلونا و با زدن ۴۷ گل در ۴۹ مسابقه مشهور شد و بعد از رفتن به ایتالیا نیز در ۹۹ مسابقه موفق به زدن ۵۹ گل شد.

بیشتربخوانید

قیمت یک بازیکن چگونه تعیین می‌شود؟

بعد از ۵ فصل حضور در جوزپه مئاتزا، رونالدو به تیم رئال مادرید، رقیب بارسلونا، در لالیگا پیوست و یک بار فاتح لیگ اسپانیا شد. این چهره افسانه ای دنیای فوتبال که اکنون ۴۴ سال دارد در دوران حضورش در زمین فوتبال دو بار همراه با تیم ملی برزیل قهرمان جام جهانی شد، بار اول در سال ۱۹۹۴ و بار دوم در سال ۲۰۰۲.  

بر اساس این الگوریتم، دیگو مارادونا که نوامبر گذشته در عین ناباوری در سن ۶۰ سالگی درگذشت، در این زمینه نزدیک ترین نفر به گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال بوده و ارزش کنونی قرارداد او بعد از پیوستن در سال ۱۹۸۴ از بارسلونا به ناپولی به ۳۰۰ میلیون پوند می رسد که او را در رده دوم گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال قرار می دهد.

او که به خاطر گل دست خدای خود در جام جهانی ۱۹۸۶ برابر انگلستان شناخته می شود، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به شمار می آید. مارادونا در مدت ۲۱ سال بازی حرفه ای خود موق به زدن ۳۱۰ گل شد. در فهرست گرانقیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال، میشل پلاتینی و کریستین ویری به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند. پلاتینی در سال ۱۹۸۲ سنت اتین فرانسه را به مقصد یوونتوس ترک کرد و بعد از به ثمر رساندن ۱۰۳ گل در ۲۲ مسابقه با بانوی پیر تورین، از فوتبال بازنشسته شد. مارکو فان باستن نیز علیرغم اینکه در سال ۱۹۸۷ با قیمت ۱ میلیون پوند ترنسفر شد اما ارزش این بازیکن در روزگار کنونی بیش از ۲۸۹ میلیون پوند تخمین زده شده است. در ادامه این فهرست به دو بازیکن آرژانتینی دیگر می رسیم.

گابریل باتیستوتا و گونزالو هیگوایین که به ترتیب ارزش گران ترین نقل و انتقالاتشان ۲۴۷ و ۲۳۲ میلیون پوند امروزی بوده است. باتیستوتا در سال ۲۰۰ فیورنتینا را به قصد رم ترک کرد و در طی ۱۷ سال حضورش در عرصه حرفه ای فوتبال موفق به زدن ۲۹۲ گل شد. این چهره افسانه ای ۵۲ ساله فوتبال آرژانتین، در ۷۷ مسابقه برای تیم ملی کشورش نیز موفق به زدن ۵۴ گل شد. هیگوایین نیز برای تعدادی از بهترین باشگاه های فوتبال اروپ، از جمله رئال مادرید و چلسی بازی کرده اما انتقالش از ناپولی به یوونتوس در سال ۲۰۱۶ با استانداردهای امروزی بیش از ۲۳۲ میلیون پوند ارزش داشته است.

اگر چه در حال حاضر نیمار گرانقیمت ترین بازیکن جهان شناخته می شود- بعد از پیوستنش از بارسلونا به پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۷ به مبلغ ۱۹۹ میلیون پوند- اما اگر تورم را در نظر بگیریم او هشتمین بازیکن گرانقیمت تاریخ فوتبال است. کیلیام امباپه تنها بازیکنی است که می تواند تهدیدی برای رکورد نیمار در دوران شیوع کرونا باشد. گفته می شود رئال مادرید به شدت به دنبال به خدمت گرفتن این بازیکن فرانسوی با قیمتی گزاف است.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فوتبال فوتبال اروپا بازیکن فوتبال گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال میلیون پوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ویسی سنگین‌تر از لگد کانتونا در آمد!

به گزارش "ورزش سه"، ظهر امروز کمیته انضباطی پیرو صحبت‌های عبدالله ویسی سرمربی فولاد خوزستان در نشست خبری هفته گذشته خود مقابل آلومینیوم اراک، او را با مبلغ عجیب 2 میلیارد تومان جریمه کرد تا عجیب‌ترین حکم تاریخ فوتبال ایران برای این مرد 53 ساله نوشته شود. سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در این مورد نوشت: «عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهارنظر غیرمسئولانه و غیرحرفه‌ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ دو میلیارد تومان جریمه نقدی شد. مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود. ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.»

گفتنی است سازمان لیگ هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود از این پس مربیان و بازیکنان با اظهارات غیرمسئولانه با جریمه دو میلیاردی روبه‌رو می‌شوند که اولین جریمه شامل ویسی، سرمربی فولاد شد که پس از دیدار با مس رفسنجان اظهاراتی را مطرح کرده بود.

اکنون این حکم در شرایطی توسط کمیته انضباطی اعلام شد که این عدد در مقایسه با جریمه اعمال شده برای رفتارهای غیر ورزشی ستارگان مشهور فوتبال اروپا نیز عجیب است. یکی از سکانس‌های تاریخ فوتبال همان ضربه‌ای بود که اریک کانتونا در جریان بازی با کریستال پالاس به‌صورت هولیگان حاضر در سلهرست پارک زد که بعد از آن اتحادیه فوتبال انگلیس، این بازیکن را 20 هزار پوند جریمه کرد که در آن زمان با توجه به شرایط متفاوت پرداخت دستمزد‌ها نسبت به وضعیت کنونی فوتبال مدرن، یکی از گران‌ترین احکام انضباطی در تاریخ این ورزش به‌شمار می‌رود؛ اکنون این حکم را اگر به نرخ پوند امروز در نظر بگریم، این عدد تبدیل به 1 میلیارد و 521 میلیون و 840 هزار تومان خواهد شد!

با این اوصاف کمیته انضباطی حکمی را برای عبدالله ویسی سرمربی فولاد در نظر گرفته که در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه بوده است. عبدالله ویسی در کنفرانس خبری امروزش نیز واکنش قابل توجهی به این حکم نشان داد و گفت: من هفته گذشته صحبتی داشتم که به برخی از دوستان که برای من قابل احترام هستند، برخورد و شنیدم فدراسیون ۲ میلیارد ریال من را جریمه کرده است، زیرا خواسته بودم که بازی‌ها را رصد کنند. خب رصد نکنید و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر هم من را جریمه کنید. مگر من چه گفتم فقط خواستم بازی‌ها را رصد کنند. گواردیولا و مورینیو هم این را می‌گویند اما هنوز به کمیته انضباطی نرفته‌ام برای من حکم بستند.

صحبت‌های سرمربی فولاد در حالی است که او به اشتباه گمان می‌کرد 2 میلیارد ریال معادل 200 میلیون تومان جریمه شده در حالی که مبلغ در نظر گرفته شده  برای ویسی ده برابر آن است و اکنون او باید 2 میلیارد تومان به‌عنوان جریمه پرداخت کند که این عدد می‌تواند با دستمزد این فصل او در فولاد نیز برابر باشد.

دیگر خبرها

  • پیروانی تبرئه شد
  • فرعون مصر در لیگ جزیره خوش درخشید
  • برچسب قیمتی چلسی روی روملو لوکاکو
  • رده‌بندی گران‌ترین قراردادهای تاریخ با ورزشکاران
  • ده بازیکن خارجی برتر پرسپولیس؛ گولسیانی فقط بشار رسن و نیلسون را بالای سر خود دارد
  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • کول پالمر، ستاره درخشان چلسی که منچستر سیتی از آن محروم شد
  • پاکو خنتو، اسطوره‌ای که به تنهایی از اتلتیکو مادرید جام لالیگا برده است!
  • کول پالمر پنجمین بازیکن تاریخ چلسی با تاثیرگذاری روی حداقل 30 گل در یک فصل لیگ برتر انگلیس
  • جریمه ویسی سنگین‌تر از لگد کانتونا در آمد!