Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@07:31:01 GMT

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ موشک

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۷۰۸۶

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ موشک

در تعطیلات نوروزی در سلسله مطالبی می خواهیم به بررسی القاب ماندگاری بپردازیم که طرفداران فوتبال به بازیکنان و مربیان محبوب شان داده اند. در چهارمین قسمت یادی کرده ایم از مهدی مهدوی کیا، موشک فوتبال ایران...

چهارمین قسمت القاب ماندگار فوتبال ایران به مهدی مهدوی کیا اختصاص دارد.

به گزارش طرفداری، یکی از علاقه مندی های هواداران فوتبال در تمامی کشورها، دادن القاب به بازیکنان و مربیان محبوب شان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران هم از این دست القاب کم نداریم. در سومین سلسله مطالب لقب های ماندگار فوتبال ایران، به لقب موشک که از سوی هواداران و کارشناسان فوتبال به مهدی مهدوی کیا نسبت داده شده است، پرداخته ایم.

مهدی مهدوی کیا، موشک محبوب

مهدی مهدوی کیا به گفته خودش ورزش را از دو میدانی شروع کرد. شاید دلیل نفوذهای سریع و موشک وار مهدوی کیا همین استعدادش در دو میدانی باشد. مهدوی کیا اما رویای خود را در فوتبال و در زمین چمن می دید. بانک ملی برای مهدوی کیا سکوی پرتابی بود برای تبدیل شدن به یکی از بهترین لژیونرهای تاریخ ایران. مهدوی کیا در بانک ملی بیش از 100 گل به ثمر رساند تا توجه پرسپولیس را به خود جلب کند. مثل خیلی از لژیونرهای دیگر با حضور در یکی از دو تیم بزرگ پایتخت مطرح شد. مهدوی کیا  4 فصل قابل قبول را در پرسپولیس گدراند به طوری که با پیشنهادهای خارجی مواجه شد. بوخوم آلمان پیشنهاد جذب قرضی مهدی مهدوی کیای جوان را به باشگاه پرسپولیس ارائه داد و این بازیکن به آلمان رفت.

مهدوی کیای جوان از همان ابتدا اصل بقا را خوب بلد بود و توانست هشت سال در یکی از ریشه دارترین تیم های آلمان نقش یک مهره کلیدی را بازی کند. موشک ایرانی رابطه عمیقی با خطوط طولی زمین استادیوم فولکسپارک به دست آورده بود. شاید اگر مهدوی کیا را در ذهن خودمان با لباس هامبورگ تصور کنیم، ناگهان حملات نیش دار او را به دروازه بانوی پیر به خاطر می آوریم. حدود 21 سال پیش مهدوی کیا در دیدار برابر یوونتوس به قدری درخشید که همگان به او لقب موشک را دادند. مهدوی کیا همواره از محبوبیت زیادی بین هواداران آلمانی و ایرانی برخوردار بود..

بهترین بازیکن سال 2003 آسیا

مهدوی کیا در سال 2003 در زمره بازیکنان ایرانی قرار گرفت که توانستند جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را کسب کنند.

در نوامبر 2012 موسسه آمار و ارقام (IFFHS) اعلام کرد که مهدوی ‌کیا محبوبترین بازیکن جهان در مرحله مقدماتی شناخته شده‌است. وی پس از پایان رای‌گیری عنوان محبوب‌ترین بازیکن آسیا و عنوان دوم محبوب ترین بازیکن جهان در سال 2012 را به خود اختصاص داد. مهدوی کیا هم اکنون در هامبورگ آلمان است و آکادمی کیا را اداره می کند.

 

اخبار داغ 

برترین های قرن با شهاب عزیزی خادم: تابع نظر جمع هستم؛ پروژه منتخب قرن سبب توجه به سرمایه های فوتبال می شود مشهور ترین غایبان تیم ملی در بازی با سوریه‌؛ این ٩ نفر! اولین عکس قبل و بعد از کشته شدن دختران بوشهری / تعداد قربانیان به هفت تن رسید ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت فوری؛ هری کین تصمیم به جدایی از تاتنهام گرفته است افت شدید ارزش فیلیپه کوتینیو و ادن هازارد در طول سه سال اخیر 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مهدی مهدوی کیا فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریادهای دادکان بعد از برهنه شدن وحید هاشمیان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 فریدون زندی بازیکن دورگه ایرانی - آلمانی که سالها برای تیم ملی ایران بازی کرد و با ایران به جام جهانی ۲۰۰۶ صعود کرد، در گفت و گو با عادل فردوسی پور به روحیات و برخی رفتارهای وحید هاشمیان بازیکن پیشین تیم ملی اشاره کرد. او به تاثیر فوتبال آلمان بر روی وحید هاشمیان اشاره کرد و اینکه هاشمیان در رختکن کاملاً برهنه شده بود و همین اتفاق فریادهای محمد دادکان رئیس وقت فدراسیون فوتبال را در پی داشت. خاطرات بامزه زندی را می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • فریادهای دادکان بعد از برهنه شدن وحید هاشمیان
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • حذف پرسپولیس از جام حذفی فوتبال ایران
  • آلومینیوم اراک ۰ - ۲ پرسپولیس
  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده