Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید تقی آبادی گفت: هم اکنون پانسیون مطالعاتی راه‌اندازی شده است. این پانسیون‌ها جای کتابخانه‌ها را گرفته و این اقدام غیرقانونی است. برای مثال برخی از داوطلبان به دلیل عدم در اختیار داشتن فضای مناسب به سمت این پانسیون‌ها کشیده شده‌اند که از لحاظ بهداشتی قابل کنترل نیستند، چون دانش آموزان در این فضا‌ها تردد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ سعید تقی آبادی، کارشناس حوزه آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلات نوروز می تواند فرصتی مغتنم برای مطالعه دانش آموزان باشد، به خبرنگار برنا گفت: طی سال گذشته و امسال شرایط ویژه‌ای به دلیل شیوع کرونا به وجود آمد.. در سال‌های گذشته فرصت‌های متعدد شامل اردوهای مطالعاتی مدارس، استفاده از فضاهای کتابخانه، پارک‌ها و ... توانست آرامش بهتری برای مطالعه ایجاد کند این در حالی است که هم اکنون چنین فضایی برای دانش آموزان موجود نیست.

خانواده ها با داوطلبان کنکوری بیشتر همکاری کنند

او افزود: هم اکنون شرایط مطالعه برای دانش آموزان سخت‌تر شده است. در این شرایط باید خانواده‌ها با فرزندانشان همکاری بیشتری داشته باشند. به عبارت دیگر بار کنکور بر دوش خانواده‌ها است. 

کارشناس حوزه آموزش و پرورش تصریح کرد: در ایام عید 1400 به دلیل شیوع پاندمی کرونا دید و بازدید نخواهد بود. هرچند به واسطه اینکه خانواده‌ها به سفر و دید و بازدید نمی روند شاید مشکلاتی همچون کمبود جا یا تعدد فرزندان آرامش کافی برای مطالعه در خانه وجود نداشته باشد. با این تفاسیر بار کاری بر دوش خانواده‌ها است که فضای امن ایجاد کنند تا دانش آموزان بتوانند از ظرفیت 15 روز تعطیلات عید استفاده کنند.

مدارس از داوطلبان کنکور پشتیبانی کنند

او افزود: در روزهای عید دانش آموز باید برنامه ریزی لازم را داشته باشند. مدارس پشتیبانی لازم را به شکل مجازی و پشتیبانی تلفنی را داشته باشند  و برنامه به دانش آموزان ارائه دهند. خانواده‌ها هم باید فضا را مهیا کنند.

داوطلبان کنکور به پانسیون های مطالعاتی نروند!

تقی آبادی گفت: هم اکنون پانسیون مطالعاتی راه‌اندازی شده است. این پانسیون‌ها جای کتابخانه‌ها را گرفته و این اقدام غیرقانونی است.  برای مثال برخی از داوطلبان به دلیل عدم در اختیار داشتن فضای مناسب به سمت این پانسیون‌ها کشیده شده‌اند که از لحاظ بهداشتی قابل کنترل نیستند، چون دانش آموزان در این فضا‌ها تردد دارند.

او تصریح کرد: این فضاها به لحاظ اجتماعی و اخلاقی احتمال آسیب دارد. باید خانواده از اینکه فرزندانشان را با پانسیون‌های مطالعه بفرستند پرهیز کنند. هرچقد که می‌توانند فضای منزل را آرام کنند تا داوطلبان بتوانند از فضای موجود استفاده کنند.خانواده در این ایام نقش مهمی دارد.

آموزش در فضای مجازی فرصتی برای یادگیری بهتر

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش درباره عدالت آموزشی برای داوطلبان کنکوری با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی آموزشگاه‌ها گفت: فضای مجازی مشکلاتی را برای فرزندان ما به دنبال دارد. آسیب‌های فضای مجازی شاید قابل کنترل نبود اما محسنات متعدد داشت و داوطلبان توانستند از روش‌های مختلف معلمان استفاده کنند.

 تقی آبادی ادامه داد: در فضای آموزشی حقیقی یک معلم وجود دارد اما در فضای مجازی با تعدد و تنوع آموزش‌ها مواجه هستیم. از انواع مدرسان بهره‌مند می شویم. اگر فضای مجازی برای دانش آموزان کنترل شد می‌تواند فرصت مناسبی برای ایجاد عدالت آموزشی باشد، چون معلمان از یک سطح آموزشی برخورد ار نیستند.     به باور بنده آموزش در فضای مجازی عدالت آموزشی را محقق می‌کنند.  هرچند هیچ آموزشی به پای آموزش حضوری نمی‌رسد.

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش گفت: در آموزش های حضوری بازخوردهای دانش آموزان مشاهده می‌شود. سنجش و تعامل دانش آموز سهل است. با وجود عیوب متعدد در فضای مجازی از آموزش سایر معلمان هم می‌توان استفاده کرد.

داوطلبان کنکور روزانه بین 6 تا 8 ساعت مطاله داشته باشند

او درباره میزان زمان داوطلبان کنکور برای مطالعه در ایام کنکور گفت: داوطلبان باید برای خود برنامه‌ریزی داشته باشند. به طور معمول 6 تا 8 ساعت مطالعه نیاز است. البته در برخی از ایام این میزان مطالعه به 12 ساعت هم می‌رسد. اگر داوطلبان از قبل مطالعه مداوم خود را داشته باشند می توانند بر روی 12 ساعت برنامه ریزی کنند. هرچند 6 تا 8 ساعت برای آنها مناسب است.

//انتهای پیام: 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کنکور ویژه نوروز 1400 کارشناس حوزه آموزش و پرورش داوطلبان کنکور پانسیون ها فضای مجازی برای مطالعه دانش آموزان داشته باشند خانواده ها هم اکنون تا 8 ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟

فیلم‌هایی با صحنه‌های مشخص جنسی و عدم نظارت بر محتوا، موضوعی است که این روزها به شدت خانواده‌ها را نسبت به محتوای منتشر شده در برخی سامانه اشتراک گذاری ویدئو نگران کرده است.

به گزارش مشرق، شاید شما تجربه کرده باشید که فرزندتان به تماشای یک فیلم خارجی علاقه نشان داده باشد، در این شرایط سایت‌های داخلی را به امید محتوای اخلاقی ترجیح می‌دهید اما به ناگاه در یک فضای خانوادگی با صحنه‌ای غیراخلاقی و مستهجن مواجه می‌شوید.

در حالی که در قوانین و مقررات سایت آپارات عدم درج محتوای حساس به عنوان یکی از شروط استفاده کاربران از این سایت قید شده و در توضیح این عبارت آمده است که «محتوای غیراخلاقی، غیرعرفی یا در تضاد با قوانین کشور»، پیدا کردن یک فیلم دیگر با محتوای مستهجن کار سختی نیست.

شاید برای چندمین بار است که کاربران سایت‌ آپارات از محتوای مستهجن و نامناسب اعلام شکایت می‌کنند. سایتی که پیش از این هم به دلیل انتشار محتوای غیراخلاقی با تذکر جدی مقامات نظارتی مواجه شده بود.

هم‌اکنون فیلمی که تاکنون بیش از ۴۷ هزار بازدید در سایت آپارات داشته، دارای چندین سکانس به شدت غیراخلاقی مخالف با آموزه‌های اخلاقی، امنیت خانواده، موازین شرعی و قوانین امنیت اجتماعی حوزه نشر محتوا است. سایت آپارات اولین و بزرگترین سایت اشتراک ویدیوی ایرانی است که به لطف فیلتر شدن چندساله یوتیوب توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

نظارت بر محتوای فضای مجازی از دیرباز جز موارد مهمی بوده که برای نهادهای تربیتی اهمیت بسیاری داشته است.

برخی معتقدند که «به دلیل گستردگی فضای مجازی و کاربران آن امکان نظارت جدی بر فضای مجازی نیست.»در مقابل کارشناسان می‌گویند که «به دلیل اعتماد خانواده‌ها به فضاها و سایت‌های داخلی این سایت‌ها باید محدوده امن خانواده‌ها باشند.»

در تمامی پلتفرم‌های توزیع محتوا در جهان با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند محتوای منتشر شده بررسی می‌شود، ‌ از طرفی در صورت عدم کارایی درست در شیوه‌های نظارتی، سایت‌های متخلف از دسترس خارج می‌شوند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • آزمون مجدد برای کنکوری‌های «زیرکوه» ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟