Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:40:20 GMT

تورم قطر منفی ماند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۷۸۰۷

تورم قطر منفی ماند

نرخ تورم عربستان پس از سه افزایش متوالی، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط شاخص بهای مصرف‌کننده در بزرگترین اقتصاد جهان عرب تا پایان ماه فوریه به ۵.۲ درصد رسید که نسبت به بازه مشابه منتهی به ماه قبل ۰.۵ درصد کاهش یافته و کمترین تورم ثبت شده هشت ماه اخیر در این کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در بین بخش های مختلف، بیشترین تورم مربوط به بخش مواد غذایی و نوشیدنی با ۱۳.۲ درصد بوده است و پس از این بخش، ارتباطات با ۱۳.۱ درصد و حمل و نقل با ۹.۸ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم مربوط به آموزش با منفی ۹.۵ درصد بوده است و پس از این بخش، آب و برق با منفی ۰.۱ درصد درصد قرار دارد.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم عربستان در این ماه  منفی ۰.۱ درصد اندازه گیری شده است که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد کمتر شده است. متوسط نرخ تورم عربستان در بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ معادل ۲.۴۹ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئیه ۲۰۰۸ با ۱۱.۱ درصد و کمترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۹ با منفی ۲.۲ درصد بوده است.

از طرف دیگر نرخ تورم قطر در ۱۲ ماه منتهی به فوریه با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به بازه زمانی مشابه منتهی به ماه قبل به منفی ۱.۴ درصد رسید که کمترین تورم ثبت شده در این کشور در چهار ماه اخیر محسوب می شود. در بین بخش های مختلف، فرهنگ و آموزش با تورم منفی ۱۳.۹ درصدی بیشترین تاثیر را در کاهش تورم داشته است و پس از آن نیز لباس و پوشاک با تورم منفی ۸.۹ درصدی و آب و برق با منفی ۵.۸ درصد قرار دارند. از سوی دیگر حمل و نقل با تورم ۴.۴ درصدی پیشتاز گروه های تورمی بوده است و مواد غذایی و نوشیدنی با تورم ۰.۵ درصدی در رده بعد قرار دارد.  

بر مبنای ماهانه نرخ تورم قطر منفی ۰.۱ درصد اندازه گیری شده که نسبت به ماه قبل آن ۰.۲ درصد کمتر شده است. لازم به ذکر است که متوسط تورم قطر در بازه زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ میلادی معادل ۲.۴۶ درصد بوده که بیشترین تورم ثبت شده در دوره فوق ۱۶.۵۹ درصد و کمترین تورم نیز منفی ۹.۹۶ درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطر عربستان درصد بوده تورم ثبت شده کمترین تورم ماه قبل تورم قطر نرخ تورم ۰ ۱ درصد ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۵۰ درصد نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد.

کمیته سیاست پولی استدلال کرد که به دلیل تاخیر بین افزایش نرخ‌ها و تاثیر آن بر تورم، توقف در انقباض الزامی است.

بانک افزود که «به شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند».

بانک ترکیه گفت: تا زمانی که شاهد کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد و تا زمانی که انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی شده باز نگردد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

این سازمان مجددا تاکید کرد که آماده است تا در صورت پیش‌بینی وخامت قابل توجه و مداوم تورم، نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه