Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:57:12 GMT

بنیاد سینمایی فارابی؛ آغازگر حرکت نوین ملی

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۸۴۳۱

بنیاد سینمایی فارابی؛ آغازگر حرکت نوین ملی

بنیاد سینمایی فارابی فیلم سینمایی یدو (مهدی جعفری، ۱۳۹۹) یکی از بهترین آثار سینمایی مشترک سال‌های اخیر خود را که در قالب مشارکت با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ساخته شد، در نوروز ۱۴۰۰ از طریق تلویزیون پخش خواهد کرد.
بر اساس اعلام معاون سیما، بهترین فیلم سی و نهمین جشنواره فیلم فجر قرار است با یک نوبت پخش و یک بار تکرار، روی آنتن برود و با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر سینمای ایران که بر میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌های روی پرده، اثرگذار بوده، واگذاری این فیلم ارزشمند برای پخش از تلویزیون، هم از نظر مالی جبران خسارت‌های معمول دوران کرونایی برای سازندگان فیلم خواهد بود و هم سبب خواهد شد تا مخاطبان گسترده‌ای از سراسر ایران فیلم را ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین فیلم سینمایی مهران به کارگردانی رقیه توکلی که در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان موفق به کسب دو جایزه ویژه دبیر و جایزه پروانه زرین شهید بهنام محمدی شد، در ایام نوروز برای اولین بار از طریق تلویزیون پخش خواهد شد.

مدیریت در شرایط بحرانی

تلویزیون پس از سال‌ها و در بحرانی‌ترین شرایط به یاری سینما آمده و این واقعیتی کتمان‌ناپذیر است که باید به آن بها داد. بر اساس تفاهم انجام‌شده رقم قابل توجهی [بالای ۲ میلیارد تومان] بابت نمایش بهترین فیلم جشنواره فجر از تلویزیون پرداخت شده و این در حالی است که پیش از این، نهایتا ارقامی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان برای پخش تلویزیونی آثار سینمایی پرداخت می‌شد که حرکت نوی تلویزیون در این راستا از وجه حمایتی از آثار اکران‌نشده، قابل‌تٲمل است. زیرا در صورت اکران عمومی یک اثر در این شرایط و به فرض فروش دو میلیاردی در اکران هم، رقم پایینی به صاحبان اثر می‌رسید.

حتی فیلمی مثل شنای پروانه (محمد کارت، ۱۳۹۸) که این روزها اکران سینمایی خود را پس از چند بار و بعد از ماه‌ها از سر گرفته، فروش جالب‌توجهی ندارد که اگر شرایط کرونایی نبود، احتمال پرمخاطب‌شدن فیلم وجود داشت.... یا حتی فیلم‌های بازاری سینمای ایران که در شرایط عادی به عنوان فیلم‌های اینترتیمنت و سرگرم‌کننده صرف، مخاطبی داشتند، در سال کرونایی نتوانستند همان دست مخاطب را به سالن‌های سینما بکشانند و پس این قاعده برای خیلی از فیلم‌های سینمای ایران صدق می‌کند.

محمدرضا مصباح تهیه‌کننده فیلم یدو اخیرا درباره شرایط بازگشت سرمایه تولید این پروژه توضیح داد: ما برای بخش مالی هم در حال مذاکره و گفتگو هستیم و امیدواریم با پیش‌بینی‌هایی که کرده‌ایم شرایط مناسبی هم داشته باشیم. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم با کمک مردم شرایط اکران سینمایی هم فراهم شود ما از مردم می‌خواهیم به ما کمک کنند تا فیلم قاچاق نشود.

پرونده اکران سینمایی و اینترنتی باز است
در حالی که نمایش فیلم‌های جدید از تلویزیون این نکته را به ذهن متبادر می‌کند که فیلم دیگر فرصتی برای اکران عمومی نخواهد داشت، تهیه‌کننده «یدو» در این زمینه گفته است: پرونده اکران سینمایی و اینترنتی فیلم از نظر ما بسته نشده و امیدواریم در شرایطی که مساعد شد بتوانیم فیلم را اکران سینمایی کنیم. رایت فیلم را صدا و سیما به طور کلی خریداری نکرده و تنها حق پخش فیلم را در ۲ نوبت دارد ضمن اینکه روی تلوبیون هم بارگذاری نخواهد شد.


نقطه شروع یک راهکار مطمئن 
با توجه به مسئله کرونا و محدودیت‌های متاثر از آن، روش‌های نمایش در دست تحول است و اولین نمایش این دو فیلم از رسانه ملی، می‌تواند یک نقطه شروع برای تداوم این حرکت‌ نوین و ملی باشد و راهکاری مناسب برای خروج فیلم‌های پشت خط اکران سینمای ایران از شرایط بحرانی تلقی شود. راهکاری که شاید تلویزیون زودتر از اینها می‌توانست با هدف صیانت از سینمای ایران و دست‌اندرکارانش اتخاذ کند گرچه در صورت تداوم، همین حرکت هم در مقطع فعلی، در راستای حمایت از تولیدات داخلی و تحقق عدالت فرهنگی، ارزشمند به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها صدا و سیما جشنواره فیلم فجر مهدی جعفری بنیاد سینمایی فارابی پروانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما جشنواره فیلم فجر مهدی جعفری صدا و سیما جشنواره فیلم فجر مهدی جعفری بنیاد سینمایی فارابی پروانه اخبار کنکور اکران سینمایی سینمای ایران اکران سینمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش

برنامه سینمایی «هفت» با اجرای «بهروز افخمی» از امشب روی آنتن شبکه نمایش تلویزیون می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی برنامه، سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین تنکابنی و با اجرای افخمی از امشب ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.

در این برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور افخمی، محمدرضا نصراللهی استاد دانشگاه و مرتضی علیزاده کارگردان فیلم «بی‌بدن» به بررسی موضوع سینمای جنایی می‌پردازد.

همچنین میز «نقد سینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق به فیلم «بی‌بدن» و میز «نقد سینمای جهان» با حضور سید حمیدرضا قادری و آرش خوشخو فیلم سینمایی «Dune ۲» را بررسی می‌کند.

سری جدید برنامه «هفت» قرار بود از جمعه گذشته روی آنتن شبکه نمایش برود که به دلیل مشکل فنی پخش این برنامه سینمایی به این هفته موکول شد و از این پس جمعه شب‌ها از ساعت ۲۳ در شبکه نمایش مهمان بینندگان و مخاطبان خود خواهد بود.

کد خبر 750279

دیگر خبرها

  • ماجرای جنگ شهاب حسینی و پارسا پیروزفر مقابل جواد عزتی و الناز حبیبی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • فیلم‌های سینمایی تلویزیون، شنبه ۱۵ اردیبهشت
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • تلویزیون در تعطیلات آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • بادیگارد، طلا و مس با مصلحت در آخر هفته تلویزیون
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی