Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سوریه که در عمان به سر می برد به رایزنی‌ها با مقامات این سلطان نشین ادامه داد و توافق لغو روادید دیپلماسی و ویژه میان دو کشور به امضا رسید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه که در عمان به سر می‌بَرد سلسله دیدارهایی با مقامات عمانی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در دومین روز از سفر خود به عمان با وزیر دفتر سلطنت عمان ژنرال «سلطان النعمانی» دیدار و تلاش‌های به کار گرفته در جهت تقویت و تحکیم روابط میان دو کشور برادر به نفع منافع ملی، را بررسی کردند.

المقداد سلام و درود «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را به  سلطان «هیثم بن طارق آل سعید» رساند و با النعمانی آخرین تحولات سوریه و راهکار‌های پیشبرد همکاری های دو جانبه در تمامی سطوح را مورد بحث و بررسی قرار داد.

النعمانی به نوبه خود تاکید کرد که سلطنت عمان روابط برادرانه و صمیمی با سوریه دارد و این روابط برادرانه را مورد ستایش قرار داد و افزود: عمان این باور را دارد که سوریه از این بحران عبور خواهد کرد و به برکت ایستادگی ملت سوریه و دفاع از کشور خود این کشور جایگاه و نقش خود در منطقه و جهان را باز پس خواهد گرفت.

المقداد همچنین با «بدر البوسعیدی» همتای عمانی خود هم دیدار کرد و همکاری دوجانبه را مورد تاکید قرار داد و گفت: روابط میان عمان و سوریه طی سالها جنگ علیه سوریه تاثیری نپذیرفت. همکاری و اقدام مشترک به نفع دو کشور و منطقه است.

وی درباره تحولات مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه هم بیان کرد: باید هر توافق بر اساس اصول ملی و به شکل خاص وحدت و تمامیت ارضی سوریه باشد. ملت سوریه حق تعیین سرنوشت دارد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت مقابله با تروریسم افزود: خطری که کمیته تدوین قانون اساسی سوریه را تهدید می‌کند دخالت کشورهای غربی و تلاش آنها برای دیکته برنامه‌ها و جدول زمانی بر آن است.

به دنبال این گفتگوها توافق لغو روادید دیپلماتیک، ویژه و ماموریتی بین دو کشور امضا شد.

وزیر خارجه سوریه همچنین با «اسعد بن طارق آل سعید» معاون نخست وزیر عمان در امور روابط و همکاری بین المللی و نماینده ویژه سلطان عمان، دیدار کرد و همکاری میان دو کشور را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار المقداد به تلاش‌های انجام شده از سوی دمشق برای بازگشت امنیت و ثبات به سراسر سوریه و مهیا کردن شرایط برای بازگشت آوارگان سوری اشاره کرد.

مقام عمانی هم بر عمق روابط میان دو کشور تاکید کرد.

فیصل المقداد همچنین در سفارت سوریه در مسقط با نمایندگان سوری‌های مقیم عمان دیدار کرد.

در این دیدار به تلاش‌های انجام شده در زمینه برقراری ثبات در سوریه اشاره و بر ضرورت بازگشت آوارگان به سوریه و مشارکت در بازسازی تاکید کرد.

نمایندگان سوری‌های مقیم عمان هم ابراز امیدواری کردند که سوریه به شرایط عادی بازگردد و بر آمادگی برای حمایت از بازسازی و ارائه خدمات به سوریه تاکید کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیصل المقداد میان دو کشور خارجه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار ماکو در این دیدار که قائم مقام والی استان دوغوبایزید ترکیه هم حضور داشت با اشاره به ارتباطات دوستانه و دیرینه بین دو کشور بر تداوم این ارتباطات در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید و گفت: گمرک بازرگان در مرز‌های دو کشور عامل تداوم این دوستی‌ها بوده و تداوم این دوستی‌ها در سایه ارتباطات گسترده فرهنگی و اقتصادی ساکنان دو سوی مرز است.   نادر کاظمی با اشاره به به وجود آمدن برخی از مشکلات در گمرک بازرگان و کندی تردد کامیون‌ها و مسافر از این گمرک به سمت کشور ترکیه افزود: لازم است مسئولان کشور ترکیه هم برای رفع برخی از مشکلات موجود در گمرک گوربلاغ ترکیه اقدام نموده تا مشکلی در تردد مسافر و کامیون در سوی مرز به وجود نیاید.   فرماندار ماکو همچنین به مشکلات به وجود آمده در قبال احداث دیوار مرزی ترکیه هم گفت: متاسفانه بعد از احداث این دیوار مرزی از سوی کشور ترکیه بعد از هر بارش شدید باران سیل ناشی از سمت ترکیه، به سبب جمع شدن آب در پشت این دیوار خسارت بسیار زیادی به روستا‌های مرزی و زیر ساخت‌های کشورمان در منطقه مرزی بورالان وارد می‌کند.   کاظمی خواستار رسیدگی به این مشکل هم از طرف مقامات ترکیه شد.   احمد دالکیران رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه هم با اظهار خرسندی از افزایش تداوم مراودات مرزی بین کشور‌های ایران و ترکیه گفت: رسیدن به سقف ۳۰ میلیارد دلار در سال توافق مقامات جمهوری اسلامی و ترکیه بوده و مسئولان کشور ترکیه برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.   او با اشاره به کندی تردد در مرز بازرگان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته کشور ترکیه به سبب ساخت و ساز‌های جدید در گمرک گوربلاغ تردد از این مرز و گمرک بازرگان تا حدی کاهش یافته که به محض اتمام این ساخت و ساز‌ها و عملیات عمرانی تردد از مرز‌های گوربلاغ ترکیه و بازرگان به نحو بسیار چشمگیری افزایش خواهد یافت.   وی افزود: با افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در این دو مرز با اتمام ساخت و ساز‌ها هم تردد کامیون و هم تردد مسافر افزایش می‌یابد.   رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه به وارد آمدن خسارت ناشی از سیل از سمت دیوار‌های مرزی هم اشاره کرد و افزود: کشور ترکیه برای حسن همجواری و احترام متقابل برای همسایه و دوست و برادر خود ایران تلاش دارد با اقدامات موثر خسارت ناشی از قبال این دیوار مرزی را به حد صفر برساند.

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی