Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@23:39:56 GMT

۵ هزار میلیارد ریال به زلزله سی سخت اختصاص یافته است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۰۵۶۱

۵ هزار میلیارد ریال به زلزله سی سخت اختصاص یافته است

جهانگیری با اشاره به این که تاکنون ۵ هزار میلیارد ریال به زلزله سی سخت اختصاص یافته است، گفت: آرزوی ما این است که قبل از پایان دولت سرپناه مردم سی سخت ساخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز دوشنبه (۲ فروردین) «اسحاق جهانگیری» در نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که ۱۴۰۰ سال گشایش مردم ایران است، گفت: مردم سال سختی پشت سر گذاشتند اما صبوری و بزرگواری آنها منجر به تحمل همه سختی‌ها شد‌، مردم انتظار دارند خدمتگزاران در سال جدید تلاش کنند، تا این سختی و فشارها به حداقل برسد، دشمنان و ضد انقلاب با تبلیغات مسموم سعی کردند آینده ایران را تیره و تار نشان دهد اما ملت ایران سربلند بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون اول رئیس جمهور،  زلزله سی سخت را یکی از مشکلات مازاد در کهگیلویه و بویراحمد و شهر سی‌سخت عنوان و تصریح کرد: خدا را شاکریم که زلزله تلفات جانی نداشتیم اگر خسارت جانی داشتیم نمی‌توانستیم به راحتی اینجا بنشینیم و عید را تبریک بگویم.

 

 

وی افزود: آنچه مهم است اینکه در سال های اخیر در حوادث و بحران‌ها ملت ایران با تمام وجود پای این مسائل هستند، سرمایه بزرگی است که ملت، پای کار کشور، همنوعان ایستاده و نوع دوستی بسیار بالایی دارند.

 

جهانگبری اظهار کرد: ما با بحران زندگی می‌کنیم اما هنر ما به عنوان دولت، مدیریت این بحران‌ها است که عوارض را به حداقل برسانیم و مردم را هدایت کنیم.

 

وی با بیان اینکه زلزله سی‌سخت حادثه تلخی بود افزود: تعداد خانه‌های آسیب دیده نسبت به سایر موارد خیلی کم است دولت در زلزله کرمانشاه ۵۰ هزار واحد احداثی داشت.

 

معاون اول رئیس جمهور، اذعان کرد: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که ۱۸۵ میلیون تسهیلات و کمک بلاعوض در شهر و  ۱۶۵ میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای روستایی است.

 

وی با اشاره به صحبت های مردم سی سخت که از کم بودن میزان تسهیلات گلایه داشتند، بیان کرد: در صورتی که بنیاد مسکن و استاندار توافق کنند و به جمع بندی برسند که تسهیلات کم است، تسهیلات حتی بلاعوض تامین می شود.

 

جهانگیری با بیان اینکه رئیس جمهور آخر تیر را پایان ساخت واحدهای سی‌سخت اعلام کرده گفت: دغدغه نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد این است که مردم سی‌سخت  زمستان و پاییز را در خانه‌های خود باشند.

 

وی افزود: من مطمئنم با توانمندی نیروی مدیریتی ما، مردم سی‌‌سخت پاییز سختی نخواهند داشت و حتما سرپناه آنها ساخته می شود، آرزوی ما این است که قبل از پایان دولت این کار انجام گیرد.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که این که سی‌سخت می‌تواند بهترین کانون توریست باشد عنوان کرد: سی‌سخت بازسازی شده بعد از زلزله از قبل بهتر خواهد بود به عنوان دولت و نظام در اجرای رهنمودهای رهبری موظف هستیم اینجا را در اسرع وقت بازسازی کنیم.

 

وی ضمن تشکر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه کسانی که به استان آمدند اذعان کردند که کهگیلویه و بویراحمد استاندار پای کاری دارد، افزود: نیروهای مسلح در همه بحران‌ها کنار دولت بودند و ما از توانمندی‌های آنها استفاده کردیم .

 

 

جهانگیری در پایان خاطر نشان کرد: به طور جدی از همه دستگاه‌ها می‌خواهم کاری کنند که مردم زلزله‌زده هر روز احساس آرامش بیشتری کنند، عده‌ای عادت کردند فضای این کشور را تیره و تار ببیند که نباید نظام را کوچک ببینیم.

 

 

پایان پیام/630

منبع: شبستان

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری کهگیلویه و بویراحمد زلزله سی سخت رئیس جمهور مردم سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

موافقت رئیس جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229635 برچسب‌ها کرمانشاه هیات دولت سید ابراهیم رئیسی اشتغال

دیگر خبرها

  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • ۱۳۵ مصوبه برای گلستان در سفر دوم رییس جمهور اختصاص یافت
  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی برای کارگران
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد