Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در نشست ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا سیستان و بلوچستان اظهارداشت: متاسفانه ساده انگاری در بین مردم در حال افزایش بوده و این می‌تواند بسیار نگران کننده باشد.

او  افزود: ضرورت دارد همه دستگاه‌ها بویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر اطلاعات کامل و کارشناسی را ارائه دهند تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های دقیقی را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اگر ویروس کرونا انگلیسی شیوع بیشتری پیدا کند کنترل از دست ما خارج خواهد شد چرا که ما مراکز درمانی کمی در این منطقه داریم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث ترددهای مرزی سیستان وبلوچستان تنها استانی بوده که علی‌رغم وجود کرونا در سال گذشته مرزهای ما بسته نشد و توانسیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم‌ترین مشکل را در این زمینه داشته باشیم.
مرعشی با بیان اینکه اگر طرح «شهید سلیمانی» اجرا نمی‌شد شاهد شیوع موج‌های بیشتر ویروس کرونا خواهیم بود افزود: این طرح در جلوگیری از شیوع ویروس بسیار کمک کننده بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست اظهارداشت: ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی جامعه را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند که این تغییر جهش‌ها می‌تواند بسیار چالش برانگیز و مشکل ساز باشد کما اینکه سرایت پذیری ویروس بالا، مرگ و میر آن زیاد و گروه‌های سنی پایین را مبتلا می‌کند که این نیاز به توجه ویژه دارد.

دکتر سید مهدی طباطبایی با بیان اینکه این روند افزایشی در طی چند روز گذشته در زاهدان نگران کننده است افزود: باید آمادگی موج جدید کرونا در سیستان وبلوچستان را داشته باشیم چراکه استان رنگ آبی بوده که خود این رنگ بندی عادی انگاری را زیاد کرده و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطر گسترش بیماری را افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: اگرچه موارد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور پایین بوده اما توجه به این مساله بسیار مهم است و باید آمادگی لازم را برای هر شرایط اضطراری داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه افزایش مسافرت‌ها بسیار نگران کننده است و می‌تواند روند شیوع ویروس را بیشتر کند تصریح کرد: همچنین ما باید گذرگاه‌های مرزی را تحت پوشش قرار دهیم که این کار با کمک عزیزانمان در هلال احمر این کار انجام می‌شود.

او افزود: اطلاع رسانی به مناسبت ایام نوروز توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است تا این بیماری در سطح جامعه کنترل شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: کل مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان ۲۸ هزار و ۴۸ مورد بود که ۱۹هزار و ۸۰۰ مورد در حوزه دانشگاه‌ علوم‌پزشکی ‌زاهدان، سه هزار و ۸۰۰ مورد در دانشکاه علوم پزشکی زابل، چهار هزار و ۸۳۸ مورد دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بوده است.

او  ادامه داد: تنها راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که می‌تواند در جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا بسیار کمک کننده باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهارداشت: هم‌اینک ۲ طرح ملی در استان در حال اجراست یکی امداد و نجات نوروزی که تا ۱۵ فروردین در دستور کار قرار دارد و در قالب این طرح ۲۸ پست جاده‌ای، یک پست کوهستان و یک تیم واکنش سریع در مرکز است.

علیرضا میربهاءالدین ادامه داد: طرح دوم؛ طرح مراقبتی بهداشتی مرزهای مجاز و رسمی کشور که بر اساس تفاهم‌نامه در بخش زمینی پست میلک، میرجاوه و ریمدان از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۹ مستقر هستند و برنامه‌های تب سنجی تست فوری و تست پی سی آر با همکاری عزیزان در مراکز بهداشت در حال انجام است.

او خاطرنشان کرد: ضمن اینکه عزیزان ما در این دو طرح ملی در حال خدمت هستند طرح شهید سلیمانی نیز به قوت خودش باقی است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس استانداری سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان علوم پزشکی زاهدان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

سرهنگ پیمان کرمی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه جاری از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تردد وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران از ساعاتی بعد با اعلام ماموران پلیس راه در محل به صورت یک طرفه خواهد شد.

کرمی افزود: همکاری رانندگان با مأموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • آغاز رقابت نوبت اول کنکور سراسری در سیستان و بلوچستان
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان