Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@16:33:57 GMT

سرقت از مهمترین جرائم حال حاضر در کشور است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۰۸۴۲

سرقت از مهمترین جرائم حال حاضر در کشور است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی ناجا ظهر امروز در دیدار نوروزی و نشست تخصصی با رئیس پلیس آگاهی و روسای ادارات پلیس آگاهی استان کردستان، تامین امنیت مردم را مأموریت اصلی نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش همکاران، امنیت مطلوبی در سطح کشور و کردستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه دشمن با تمام وجود از طریق فضای مجازی در تلاش است که امنیت روانی مردم را خدشه‌دار کند، گفت: باید با بهره‌گیری هدفمند از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به خنثی کردن توطئه‌های معاندان نظام تلاش کنیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا در سال جدید را موضوع سرقت و مقابله جدی با آن عنوان کرد و گفت: وقوع سرقت حتی سرقت‌های خُرد احساس امنیت را در جامعه کاهش می‌دهد.

او با بیان اینکه افزایش سرقت‌ها علاوه بر کاهش احساس امنیت، می‌تواند امنیت عمومی جامعه را نیز به مخاطره بیندازد، افزود: ارتقای بهره‌وری اقدامات و مأموریت‌های اجتماعی در راستای طرح مبارزه با سرقت و از طرفی همکاری و پشتیبانی اجتماعی برای تشدید مبارزه سرقت یک ضرورت است.

قنبری با تاکید بر اینکه سرقت به عنوان یک جرم با توجه به ماهیتش طیف وسیعی از انواع جرائم را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: سرقت از جمله مهمترین جرائم حال حاضر در کشور است و تجربیات نشان داده استفاده از روش‌های اجتماعی و هوشمندانه در طرح تشدید مبارزه با سرقت بسیار مهم و ضروری است.

او مقابله با سرقت را یک مطالبه عمومی دانست و اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که خواسته و مطالبات به‌جا و به‌حق مردم را برآورده کنیم تا مردم در یک محیط امن و توام با آرامش زندگی کنند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تأکید بر ضرورت مقابله جدی با قاچاق اسلحه و قاچاق کالا و ارتقای اشراف اطلاعاتی در رده‌های انتظامی و حفظ صحنه‌های جرم عنوان کرد: مبارزه با سرقت، نیازمند "تدبیر، برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل" بوده و باید فرماندهان و مدیران این ۳ اصل را در حوزه کاری و در راستای مبارزه با جرائم مورد استفاده قرار دهند.

او پیشگیری از وقوع سرقت را مستلزم اقدامات پیشگیرانه و مشارکت فعال همه نهاد‌ها دانست و ابراز داشت: اقدام به موقع پلیس در کشف سرقت و انواع جرائم منجر به افزایش اعتماد عمومی و جلب مشارکت‌های مردمی می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا ارتقای سلامت اداری را زمینه‌ساز مقبولیت و رضایتمندی مردم از پلیس دانست و افزود: تلاش شبانه‌روزی همکاران در راستای برقراری نظم و امنیت برکسی پوشیده نیست، اما نظارت بر این امور، باید با حساسیت از سوی فرماندهان و مدیران پیگیری شود.

او با تاکید بر مقابله جدی با قاچاق اسلحه و قاچاق کالا؛ بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌ها به صورت ویژه، ارتقای اشراف اطلاعاتی در رده‌های انتظامی و حفظ صحنه‌های جرم از دیگر مواردی بود که سردار قنبری در این جلسه به آن اشاره کرد.

قنبری وضعیت جرایم در استان کردستان را بسیار پایین و رضایت‌بخش عنوان کرد و یادآور شد: دشمنان همواره در پی ایجاد اختلاف میان مردم شیعه و سنی کردستان بوده که باید در مقابل تهدیدات حداقلی، تمهیدات حداکثری را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبارزه با سرقت فضای مجازی رئیس پلیس آگاهی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارقی که به سرقت طلاجات دختربچه‌های اصفهانی اقدام می‌کرد، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سرهنگ حسین ترکیان در این خصوص گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشواره طلا از کودکان در برخی محلات سطح شهرستان اصفهان، با توجه به حساسیت موضوع، این ماجرا به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی میدانی توسط کارآگاهان مشخص شد، سارق با یک دستگاه موتورسیکلت و با پرسه‌زنی در کوچه‌های خلوت به شناسایی سوژه‌های خود اقدام می‌کرده و پس از سرقت گوشواره‌های طلا از کودکان به سرعت متواری می‌شده است.

دستگیری 26 سارق مغازه در خراسان جنوبیسارق سابقه‌دار منازل بهارستان دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در نهایت با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی، کارآگاهان مخفیگاه سارق را شناسایی کردند و در یک عملیات دقیق متهم دستگیر شد.

وی با اشاره به کشف طلاجات مسروقه به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال از مخفیگاه متهم خاطرنشان کرد: سارق در تحقیقات انجام شده به 6 فقره سرقت گوشواره دختر بچه های اصفهانی اقرار کرد که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی