Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:38:50 GMT

داعش ۹ نفر را در عراق ربود

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۰۹۸۲

داعش ۹ نفر را در عراق ربود

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از بغداد منابع امنیتی عراق گزارش دادند که سه کشاورز روز گذشته در استان صلاح الدین توسط عناصر داعش ربوده شدند.

این سه کشاورز که دو نفرشان برادر بودند به مقصد نامعلومی منتقل شدند اما پس از ۲۴ ساعت، ساعتی پیش یک تن از آنها توسط نیروهای بسیج مردمی عراق از دست تروریست ها آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس اعلام رسانه های محلی روز گذشته "یک گروه مسلح با لباس نظامی" سه نفر دیگر را در استان دیالی ربودند .

نیروهای امنیتی ساعتی پس از وقوع این اتفاق به جستجوی آنها پرداختند؛ در ساعات انتهایی شب، اخباری از کشتن ۲ نفر به دلیل شیعه بودنشان منتشر شد.

دیالی هر از چند گاه شاهد آدم ربایی تروریستی توسط عناصر داعش و گروه های مرتبط با آن است.

برخی مناطق استان دیالی به دلیل ناهموار بودن سطح آن و مساحت وسیع یکی از مناطق "داغ امنیتی" است که طی سالهای گذشته شاهد حملات مداوم و حوادث امنیتی بوده است.

تروریست های داعش همچنین ۳ نفر از جمله یک زن را در غرب استان بغداد ربودند که هنوز از آنها اطلاعی در دست نیست.

در همین رهگذر شمال استان بغداد مخصوصا منطقه طارمیه که ورودی این استان از استانهای صلاح الدین و دیالی محسوب می شود بطور مداوم صحنه درگیری ارتش و الحشدالشعبی با هسته های مخفی تروریست هاست.

گروهک تروریستی داعش که اکنون در عراق بصورت پراکنده و نقطه ای عملیات های خرابکارانه خود را انجام می دهد؛ به علت قطع منابع مالی و کمبود بودجه روی به آدم ربایی و اخاذی از خانواده های ربوده شدگان آورده است.

استان های دیالی، صلاح الدین و الانبار از مناطقی است که علی رغم اعلام کنترل نیروهای امنیتی بر آنها و پایان حضور داعش؛ تا حد زیادی مرکز گروهک تروریستی داعش هستند.

این در حالیست که اشغالگران آمریکایی که ادعای مبارزه با داعش را دارند در این استانها حضور پررنگی دارند.

سلول های خفته داعش هنوز منتظر فرصت هایی برای اجرای برنامه ها و حملات خاص هستند که بر غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق تأثیر می گذارد.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش ارتش آمریکا عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش ارتش آمریکا عراق گروه تروریستی داعش ارتش آمریکا عراق بغداد اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است.

در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر اظهارات مداخله جویانه او شد.

وی با بیان اینکه اظهارات اخیر سفیر واشنگتن در بغداد مردود و نیازمند موضع ملی برای بیرون راندن آن از عراق است، تاکید کرد: رومانوسکی ملت و دولت عراق را بسیار خوار و خفیف کرده و تداوم تحرکات وی خطرناک است و تبعاتی برای حاکمیت کشور به همراه دارد.

به گفته الصالحی، این قبل تحرکات آمریکا، دخالت آشکار در امور داخلی عراق است.

«نیسان الزایر» عضو کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق نیز اظهارات رومانوسکی درباره اصلاح قانون مبارزه با فحشا و بی بندو باری جنسی در مجلس عرا، را مورد انزجار قرار داد.

«یاسر الحسینی» دیگر نماینده مجلس عراق نیز گفت: ما نمی‌پذیریم که سفیر آمریکا در بغداد خود را رئیس جمهور عراق بداند. دخالت‌های وی مخرب است، از این رو از دولت می‌خواهیم که قیمومیت آمریکا بر عراق را متوقف کند.

وی به دخالت‌های سفیر آمریکا در عراق در امور امنیتی و مسائل اجتماعی در کشورش اشاره کرد و خواستار واکنش دولت و وزارت خارجه عراق در قبال تحرکات سفیر آمریکا در بغداد شد.

پیش از این نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق با اشاره به اینکه، رومانسکی قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده، گفته بود: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشا در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی افزود: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین، هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

در همین حال، «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق نیز تاکید کرده بود: سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی ادامه داد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشور‌های غربی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، پارلمان عراق اخیرا با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی، قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی در این کشور را با یک اصلاحیه به تصویب رساند.

پارلمان عراق با اعمال اصلاحیه‌ای در قانون قبلی که روابط همجنس‌گرایانه و تغییر جنسیت را جرم تلقی می‌کرد، مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر داد و آن را به تصویب رساند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند