Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست روز پنج شنبه سران اتحادیه اروپا به دلیل وضعیت وخیم کرونایی در بسیاری کشورها به صورت آنلاین برگزار می‌شود و رسانه‌های اروپایی هم از افزایش بستری شدگان کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در کشورهای اروپایی از جمله آلمان و رومانی خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و قربانیان بیشتری گرفته و خسارات اقتصادی بیشتری به بار می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش چشمگیر میل آلمانی‌ها برای رفتن به سفر

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که با توجه به شمار روزافزون مبتلایان به کرونا در آلمان اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی در جشن های عید پاک در خانه می‌مانند و به مسافرت نمی‌روند. در یک نظر سنجی تحقیقاتی موسسه یوگو که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است آمده است که 79 درصد شهروندان در این تعطیلات نمی‌خواهند به سفر بروند. تنها 2 درصد می‌خواهند به خارج بروند و 4 درصد هم می‌خواهند در داخل سفر کنند. 10 درصد هم هنوز در این باره تصمیم گیری نکرده بودند.

آتن پزشکان مستقل را به خدمت فراخواند

به دلیل آمار بالای کرونا و خستگی پزشکان در بیمارستان‌های دولتی، یونان پزشکان مستقل را به خدمت فراخواننده است. دولت در آتن روز دوشنبه فرمان مربوطه در این باره را منتشر کرد. پیش از آن هم وزارت بهداشت یونان اعلام کرد که حدود 200 پزشک نیاز است تا سیستم بهداشت این کشور تحت فشار قرار نگیرد.

تداوم محدودیت‌ها در صربستان

با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در صربستان همه مهمانسراها و مراکز خرید در این کشور همچنان باید تعطیل بمانند. این خبر را ستاد بحران دولت شب گذشته اعلام کرد.

بیش از هفت هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 7709 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد و 50 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

کاهش چشمگیر میزان رضایتمندی از مدیریت بحران دولت آلمان

حدود یک سال است که کشور آلمان در وضعیت کرونایی قرار دارد و حالا نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی از مدیریت بحران دولت در دوران کرونا ناراضی هستند.

نتایج این نظر سنجی که از طرف موسسه یوگو و به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است نشان می‌دهد که 34 درصد شهروندان از اقدامات و سیاست‌های دولت در دوران بحران کرونا بسیار ناراضی و 31 درصد دیگر هم بیشتر ناراضی هستند.

بر این اساس تنها 4 درصد شهروندان از سیاست‌های دولت در این دوران راضی و 26 درصد هم بیشتر راضی هستند. 5 درصد هم اعلام کرده‌اند که در این باره اطلاعی ندارند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که بخصوص شهروندان این کشور از کار "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت این کشور ناراضی هستند. تنها 24 درصد شهروندان از کار وزیر بهداشت خود ابراز رضایت کردند و 69 درصد اعلام نارضایتی کردند.

یک روزنامه اتریشی بررسی کرد؛ اروپا در آستانه جنگ واکسنادامه مناقشه بین آمریکا و اروپا بر سر پروژه نورد استریمآخرین نظرسنجی‌ها: اروپا دیگر به واکسن آسترازنکا اعتماد ندارد

دولت آلمان در اواسط ماه مارس سال 2020 اولین محدودیت‌ها برای مهار کرونا را تصمیم گیری کرد. مرکل در آن زمان در یک سخنرانی تلویزیونی همه مردم را به مبارزه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا فراخواند.

پذیرش محدودیت‌های اعمال شده از طرف دولت از طرف شهروندان مانند بستن مغازه‌ها، رستوران‌ها و مدارس در اولین موج کرونا بسیار بالا بود. در یک نظر سنجی انجام شده از طرف موسسه "یوگو" در آوریل سال 2020 تقریبا 67 درصد شهروندان بیشتر راضی و یا بسیار راضی از مدیریت بحران دولت بودند. در اوایل موج دوم در ماه اکتبر تنها 57 درصد از مدیریت بحران دولت ابراز رضایت می‌کردند، در اوایل فوریه 50 درصد و در آخرین نظرسنجی انجام شده در اواخر فوریه 48 درصد چنین اعتقادی داشتند.

در سه هفته اخیر میزان پذیرش اقدامات دولتی از طرف شهروندان کاهش چشمگیری داشته است.

در حال حاضر تنها 30 درصد شهروندان مدیریت بحران دولت را بیشتر و یا خیلی مثبت ارزیابی می کنند.

آلمان در آستانه تمدید محدودیت‌ها

دولت آلمان در نظر دارد به دلیل افزایش شدید مبتلایان به کرونا محدودیت‌های اجتماعی را تا 18 آوریل ( 29 فروردین ماه) تمدید کند. شاخص ابتلا در شمار زیادی از شهرهای آلمان به بالای 100 رسیده است.

در این طرح خواسته شده، بر پایه "ترمز اضطراری" که پیش از این بر سر آن توافق شده بود، در صورتی که شاخص مبتلایان به بیش از 100 نفر در 100هزار نفر جمعیت برسد، محدودیت‌ها "قاطعانه اجرایی شوند".

علاوه بر این قرار است در چنین وضعیتی نه تنها بازگشایی‌های گام به گام متوقف گردد، بلکه برای کاهش ابتلا به بیماری کووید 19 اقدامات مضاعف صورت گیرند.

اعلام آمادگی نخست وزیر اسلواکی برای کناره گیری

ایگور ماتوویج، نخست وزیر اسلواکی در پی بالا گرفتن مناقشات بر سر مدیریت بحران کرونا در دولت ائتلافی شامگاه یکشنبه اعلام کرد که به علت حفظ ثبات در کشور اماده است از سمت خود کناره گیری کند. نخست وزیر اسلواکی با اعلام استعفای خود؛ به خواسته‌های دو حزب ائتلافی در دولت مبنی بر کناره گیری از قدرت؛ اکنون پاسخ مثبت داده است. نخست وزیر اسلواکی در عین حال شروطی را برای کناره گیری از پست خود اعلام کرد.

وی تاکید کرد به شرطی از سمت خود کناره ‌گیری می‌کند که قائم مقام او ریچارد سولیک از حزب راست لیبرال که وزیر اقتصاد این کشور هم هست و ماریا کولیکوا وزیر دادگستری هم دولت کنونی را ترک کنند. وی همچنین خواستار آن شد که بعنوان یک وزیر در دولت کنونی حضور داشته باشد.

بحران کنونی دولت اسلواکی بر سر مناقشه مدیریت بحران کرونا است. تصمیم خودسرانه ماتوویج برای خرید واکسن کرونای اسپوتنیک وی از روسیه موجب خشم دیگر احزاب ائتلافی در دولت شده بود و دو حزب تشکیل دهنده در دولت خواستار استعفای نخست وزیر شدند. احزاب مخالف دولت اسلواکی، ایگور ماتوویج نخست وزیر محافظه کار این کشور را متهم می‌کنند از وضعیت اضطراری به وجود آمده ناشی از همه گیری کرونا، برای جلوگیری از اعتراضات مردم علیه دولت سوءاستفاده می‌کند.

کاهش اعتماد اروپائیان به واکسن آسترازنکا

نتایج نظرسنجی جدید بریتیش پولسترس یوگاو اکثریت مردم در بزرگترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا دیگر به ایمن بودن واکسن آسترازنکا اعتقادی ندارند.

ین نظرسنجی پس از آن صورت گرفت که چندین کشور اروپایی در اوایل ماه جاری میلادی و حین انجام گرفتن یک بازبینی توسط سازمان داروی اروپا درباره واکسن آسترازنکا، استفاده از آن را متوقف کردند.

افزایش چشمگیر بستری‌های کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه آلمان

بعد از اولین بازگشایی‌ها بعد از یک دوران طولانی محدودیت‌ها در آلمان شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش‌های مراقبت ویژه در آلمان دوباره افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر بیش از 3هزار تخت در این بخش‌ها توسط بیماران کرونایی اشغال شده که مشابه میزان بستری‌ها در این بخش‌ها از زمان نقطه اوج بحران کرونا در موج اول آن در بهار سال 2020 است.

بر اساس اطلاعات مقام‌های بهداشتی روز یکشنبه 3056 بیمار کرونایی روی تخت‌های مراقبت‌های ویژه آلمان بستری بودند.

پیش بینی افزایش بستری‌های کرونایی در اورژانس‌های آلمان

"گرنوت مارکس"، رئیس انجمن مراقبت‌های بهداشتی و اورژانس آلمان (DIVI)اعلام کرد که ما انتظار داریم طی چند هفته آینده به سرعت تعداد بیماران بخش‌های مراقبت‌های ویژه افزایش یابد.

رکورد بستری‌های کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه رومانی

در رومانی هم به دلیل افزایش چشمگیر بیماران کرونایی شمار تخت‌های مراقبت‌های ویژه بسیار کم شده است. روز یکشنبه1334 بیمار کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه رومانی بستری شدند که از ابتدای بحران کرونا در این کشور بی‌سابقه بوده است.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی رومانی هفته گذشته در این کشور با حدود 19 میلیون سکنه بیشترین آمار مبتلایان جدید در سه ماهه اخیر یعنی حدود 6 هزار ابتلای روزانه ثبت شده است.

لهستان در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان

به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در لهستان این کشور از روز یکشنبه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان قرار گرفت.

تشدید مناقشات واکسنی بین بروکسل- لندن

گاردین در گزارشی بر اساس یک ارزیابی نوشت: توقف صادرات واکسن اتحادیه اروپا به انگلیس می تواند کمپین واکسیناسیون در این کشور را به مدت دو ماه به تاخیر بیاندازد و تصمیمات دولت برای بازگشایی‌های اقتصادی را هم معوق کند.

بد عهدی‌های شرکت آسترازنکا در قبال اتحادیه اروپا سبب شده تا کمیسیون اروپایی تهدیدهای خود مبنی بر توقف صادرات علیه این شرکت و همچنین کشور انگلیس را تقویت کند.

به دلیل کمبود واکسن در اتحادیه اروپا "اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی اواخر هفته محدودیت های صادراتی جدیدی را بخصوص علیه واکسن آسترازنکا و انگلیس در دستور کار قرار داد. تصمیم گیری نهایی قرار است در نشست آخر هفته اروپایی اتخاذ شود.

فون در لاین اعلام کرد: من نمی توانم به شهروندان اروپایی اعلام کنم چرا ما میلیون ها دوز واکسن را به کشورهایی صادر می کنیم که خود تولید کننده واکسن هستند و در ازای آن از آنها هیچ چیزی دریافت نمی‌کنیم.

شرکت تولید کننده واکسن سوئدی-انگلیسی آسترازنکا در سه ماهه ابتدایی سال جاری تنها 30 درصد واکسن های توافق شده با اتحادیه اروپا را به این کشور تحویل داده است.

"فون در لاین" در این راستا اعلام کرد: ما این امکان را داریم که یک صادرات برنامه ریزی شده واکسن را متوقف کنیم. این پیغام ما به آسترازنکا است که تو اول به توافقات خود با اروپا عمل کن قبل از اینکه صادرات به دیگر کشورها را آغاز کنی.

این تهدید اتحادیه اروپا خشم لندن را برانگیخته است. به گزارش "فاینشنال تایمز"، "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس در مذاکراتی محرمانه درباره وقوع جنگ واکسن به بروکسل هشدار داده است.

 نشست سران اروپایی به صورت آنلاین برگزار می‌شود 

به دلیل آمارهای بالای کرونایی در بسیاری کشورهای عضو این اتحادیه نشست سران اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه و جمعه بر اساس تصمیمات قبلا اتخاذ شده برگزار می شود اما به صورت آنلاین.این خبر را سخنگوی رئیس شورای اروپایی روز یکشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد. این اولین نشست منظم اتحادیه اروپا از اواسط سال 2020 است که امکان برگزاری حضوری را ندارد.

 جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا 

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4296583 نفر به کرونا مبتلا شده و 126155 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 4282603 نفر به کرونا مبتلا شده و 92305 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3212332 نفر به کرونا مبتلا شده و 72910 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3376376 نفر به کرونا مبتلا شده و 104942 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2670000 نفر به کرونا مبتلا شده و 75270 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا کرونایی در بخش های مراقبت نفر به کرونا مبتلا شده بخش های مراقبت های ویژه مدیریت بحران دولت نخست وزیر اسلواکی واکسن آسترازنکا اتحادیه اروپا آمار مبتلایان درصد شهروندان افزایش چشمگیر بحران کرونا روز یکشنبه راضی هستند کناره گیری محدودیت ها انجام شده تا به حال بستری ها نظر سنجی بر اساس درصد هم سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان

دولت فدرال آلمان می خواهد تدابیر امنیتی بخصوص برای حفاظت از تیم ملی اوکراین در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا را در تابستان سال جاری تشدید کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، دولت فدرال آلمان می خواهد تدابیر امنیتی را در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در این کشور تقویت کند تا از همه خطرات قابل تصور جلوگیری کند. در این شرایط حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان به دنبال اختیارات بیشتر برای نیروهای پلیس است.

اشپیگل در ادامه نوشت: تابستان امسال، دو رویداد مهم ورزشی در مواجهه با یک وضعیت سیاسی بسیار متشنج برگزار می شود. "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان در این شرایط می خواهد برای خطرات قریب الوقوع مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در کشور خود آماده شود.

وی در گفتگویی به «راینیشه پست» گفت که دفاع و مبارزه با همه خطرات قابل تصور اولویت اصلی است. وی تاکید کرد: این یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فوتبال در جهان در شرایط سیاسی پرتنش است. این موضوع چالش‌های زیادی را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: مقامات امنیتی آلمان برای محافظت از تیم ملی اوکراین اقدامات گسترده تری نسبت به تیم‌های 23 شرکت کننده دیگر انجام خواهند داد. به گفته وزیر کشور فدرال آلمان علاوه بر این، مقامات آلمانی پس از آن حفاظت بهتری را برای خانه آلمان در بازی‌های المپیک پاریس تضمین خواهند کرد.

این مقام آلمانی همچنین توضیح داد : اخیراً یک بار دیگر حفاظت از خانه آلمان را افزایش داده ایم و 150 افسر پلیس فدرال را فقط برای این کار مستقر خواهیم کرد. به طور کلی، افسران پلیس آلمان و فرانسه ابتدا از یکدیگر در مسابقات قهرمانی اروپا حمایت می‌کنند و سپس در المپیک این همکاری را انجام خواهند داد.

وزیر کشور آلمان تاکید کرد: در مسابقات قهرمانی اروپا، تمام نیروهای امنیتی مستقر از تمام تیم ها، هواداران و میهمانان محافظت خواهند کرد - و البته این موارد به ویژه در مورد تیم اوکراین صدق می‌کند. وی افزود: ما تمام تلاش خود را برای اطمینان از امنیت آنها در آلمان انجام می دهیم؛ حتی امنیت بالاتری نیز وجود دارد. در اینجا اقدامات احتیاطی انجام می شود. با توجه به حمله روسیه به اوکراین، اروپای شرقی در طول حضور خود در مسابقات قهرمانی اروپا به شدت در معرض خطر هستند.

فایزر همچنین گفت که مقامات آلمانی علاوه بر خطرات ناشی از تروریست‌های به توصیف وی اسلام گرای افراطی، هولیگان‌ها و سایر جنایتکاران خشن، آمادگی کافی برای حملات سایبری را نیز دارند. در این زمینه، فایزر همچنین در مورد همکاری با سازمان دهنده این مسابقات یوفا گفت که اداره فدرال امنیت اطلاعات به یوفا در مورد نحوه محافظت از سیستم بلیط آنلاین مشاوره می‌دهد.

"فایزر" در بخش دیگری از سخنانش افزایش تعداد پرونده‌های جاسوسی کشف نشده را به تقویت "عظیم" سیستم ضد جاسوسی در کشورش نسبت می دهد. او به "راینیشه پست" گفت که وضعیت تهدید بالا است، اما مقامات امنیتی همزمان "حفاظت را افزایش داده‌اند".

فایزر درباره پرونده‌های جاسوسی در رابطه با حزب افراطی جایگزینی برای آلمان گفت: «مقامات امنیتی فاش کرده‌اند که روابط این حزب با روسیه به پارلمان‌های ما نیز کشیده شده است. هدف پوتین دقیقاً همین است: او می خواهد به دموکراسی ما حمله کند و به نیروهایی نیاز دارد که بتواند برای این کار از آنها استفاده کند.

با توجه به کشف جدیدترین موارد جاسوسی، حزب سوسیال دموکرات آلمان همچنین خواستار تجهیزات بهتر برای مقامات امنیتی است. سباستین هارتمن، سخنگوی سیاست داخلی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره به هفته نامه اشترن گفت: «آلمان در تیررس فعالیت‌های جاسوسی شرق قرار دارد. آندریاس شوارتز، هم حزبی او هم گفت: صرفه جویی مالی در این زمینه به معنای تسلیم شدن در برابر امنیت مردم است.

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتشتوافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • ابراز علاقه آژاکس به فرانچسکو فاریولی، سرمربی نیس
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟