Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، در محور‌های شمالی کشور، به خصوص محور چالوس-هراز و محور تهران-رشت، محور رودبار-منجیل، افزایش تردد خودرو‌ها را داشتیم. همچنین، در محور‌های جنوبی از مرکزیت محور قم، افزایش تردد در حال رخ دادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر چند بعضی شهر‌ها وضعیت زرد و آبی دارند، اما هموطنان از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: آن چه که باعث نگرانی است، تصادفات است. در روز سی ام اسفند ماه، ۳۵ نفر از هموطنانمان جان خود را در تصادفات رانندگی در جاده‌ها و شهر‌ها به جهت خلوتی از دست دادند. همچنین بی احتیاطی‌هایی صورت گرفته است که غالب آن‌ها به علت بی توجهی به جلو و یا سرعت و سبقت غیرمجاز بوده است.

سردار هادیانفر تصریح کرد: خواهش ما از هموطنان این است که اگر ضرورتی برای سفر‌های درون شهری و برون شهری در جاده‌های کشور دارند، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را در دستور کار خود داشته باشند.

وی افزود: بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان وسایل نقلیه و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز الزامی است و رانندگان در هنگام رانندگی استراحت کافی داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند تا دچار تصادف نشوند.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: بر اساس گزارش‌ها از فردا شرایط جوی ناپایداری را از سمت غرب کشور خواهیم داشت که بیشتر استان‌ها تحت تأثیر باد و بارش برف در ارتفاعات قرار خواهند گرفت. این بارش باران باعث لغزندگی سطح معابر خواهد شد و تصادفات را افزایش می‌دهد.

سردار هادیانفر از هموطنان خواست که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و با پلیس، در محور‌های شهر‌های مختلف همکاری لازم را داشته باشند تا از وقوع تصادفات رانندگی و وارد شدن خسارت جلوگیری شود.

وی با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی تصادفات فوتی، خسارتی و جرحی در ۲۴ ساعت گذشته افزود: رانندگان بیشتر احتیاط کنند و مراقب خود و سرنشینان خودرو باشند و همچنین لازم است رانندگان به هنگام رانندگی در سطح شهر‌ها مراقب عابران پیاده، به خصوص نونهالان در تقاطع‌ها و خیابان‌های خلوت باشند تا دچار تصادف نشوند.

سردار هادیان فر در ادامه گفت: در شرایط فعلی، متاسفانه وضعیت ۱۲ شهر کشورمان از سوی وزارت بهداشت، قرمز اعلام شده است و ۳۹ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بیشتر بخوانید

کاهش ۳۰ درصدی تردد در جاده‌های کشور/ سفر به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع است

وی افزود: طبق آن چه که ابلاغ شده، همکاران ما در ورودی و خروجی شهر‌ها مستقر هستند. ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از این شهر‌ها کماکان ممنوع است. همچنین اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای شهر‌های قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی برای شهر‌های نارنجی در نظر گرفته شده است.

سردار هادیانفر تصریح کرد: در تمام شهر‌هایی که بر اثر ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا در وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی قرار دارند، برای تردد شبانه خودرو‌ها از ساعت ۲۱ شب تا ۳ بامداد، ۲۰۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: مسافرانی که ناگزیر شدند به شهر‌های زرد یا آبی سفر کنند و اکنون وضعیت این شهر‌ها از زرد به نارنجی و قرمز تبدیل شده، بر اساس ابلاغ، از یکم فروردین، ۳ روز فرصت داشتند از این شهر‌ها خارج شوند که یک روز آن نیز گذشته و بنابراین ۴۸ ساعت فرصت خروج دارند. در صورتی که اصرار ماندن داشته باشند، طبق مقررات اعمال قانون خواهند شد.

وی افزود: اگر در شهر قرمز باشند، در هر ۲۴ ساعت، یک میلیون و اگر در شهر نارنجی باشند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

سردار هادیانفر در آخر گفت: نهایت همکاری در این حوزه با وزارت بهداشت و پلیس صورت گرفته است و از هموطنان خواهشمندیم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد تا شاهد اتمام این بیماری باشیم و بتوانیم جاده‌ها را در شرایطی آماده سازی کنیم که مردم بتوانند در شهر‌ها با فراغ بال و بدون استرس سفر کنند و از طبیعت زیبای کشورمان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت راه ها محدودیت کرونایی تردد شبانه رئیس پلیس راهور ناجا سردار هادیانفر داشته باشند ۲۴ ساعت جاده ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد

ایسنا/زنجان رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است و طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می دهد.

سرهنگ مهدی میناخانی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار کرد: استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌ به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است و کارخانه‌های تولیدکننده موتورسیکلت نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان با بیان اینکه در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، گفت: باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ‌سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود، گفت: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و امیدواریم شاهد رعایت نکات ایمنی از سوی کاربران جاده‌ای باشیم.

میناخانی با اشاره به اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتوسواران بود که اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد، افزود: یکی از وسائلی که در کاهش صدماتهنگام تصادفات نقش اساسی دارد، استفاده از کلاه ایمنی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد