Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اسحاق جهانگیری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه مسئول پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستیم، گفت: سیاست‌گذاران باید به این اجماع برسند که سیاست اقتصاد مقاومتی می‌تواند در شرایط مختلف کشور را از تنگناها نجات دهد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: آن چیزی مقام معظم رهبری در سیاست اقتصاد مقاومتی از ما خواستند این بود که نتیجه اقتصاد مقاومتی این شود که اقتصاد کشور در مقابل تکان‌های خارجی متحمل آسیب نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه می‌بینیم با یک اتفاق اقتصاد شرق آسیا و اقتصاد امریکا تکان می‌خورد، افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی تحمل در مقابل این تکان‌ها است آمریکا با فشار حداکثری به اقتصاد ایران در تلاش بوداقتصاد از هم بپاشد مردم تحمل و توان خود را از دست بدهند و  به خیابان بیایند حکومت را وارد به تسلیم شدن حکومت کنند اما طبق اعتراف خود سیاست‌مداران دولت ترامپ این  سیاست شکست خورد.

وی با بیان اینکه در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم حتی صادرات هم داشتیم، گفت: در ابتدایی شیوع ویروس کرونا آنچه مهم بود اینکه ماسک از هر جایی وارد کنیم تا ملت ایران ماسک داشته باشند گفتند هواپیمایی قرار است ماسک وارد کند اینقدر مهم بود که می‌خواستم برای تشکر شخصا بروم البته نگذاشتند ماسک از اروپا بیاید بقیه موارد هم همزنی در است.

جهانگیری با بیان اینکه همان ابتدای کرونا روزانه ۲۰۰ هزار  ماسک تولید می‌کردیم، گفت: طبق گفته دیروز وزیر صمت تولید ماسک در کشور به ۲۷ میلیون ماسک رسبده است  که نتیجه اراده  جدی است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طی ۵ سال گذشته شعارهای سال پیرامون تولید بوده گفت: متاسفانه در این شرایط حساس حمایت از تولید، عده‌ای سخنران حرفه‌ای شدند و بعضی این افراد بیشترین ضربه را به تولید می‌زنند و  کاری کردند که تولید کننده رغبتی به تولید نداشته باشند.

جهانگیری عنوان کرد: سال گذشته  ۵۷۰ هزار میلیارد هزینه شد اما هیچ کسی نپرسید منابع را از کجا آوردید درآمد نفت در بودجه سال قبل ۹ هزار میلیارد تومان بود همه می‌گویند  کسری بودجه را از بانک مرکزی تامین کردیم در حالی که این کار را انجام ندادیم.

وی با اشاره به طرح همسان‌سازی  حقوق بازنشستگان گفت: در همین شرایط سخت مبلغی برای کمک به افراد بیان دیده از کرونا در نظر گرفته شد، شرایط مردم سخت بوده ولی دولت خیلی تلاش کرد این بار سختی را کم کند، پرداختی‌ها به کمیته امداد ۵_۶ برابر شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه با این شرایط سخت جهش تولید انجام گرفت حتی مقام معظم رهبری فرمودند جهش تولید قابل قبول بود  در برخی بخش‌ها حتی معجزه شد.

وی با اشاره به ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: شاید حرف و حدیث‌های داشته باشد اما وقتی می خواهی زندگی مردم از هم‌نپاشد نگذاشتیم کالای قحطی شود.

وی با بیان اینکه در بخش فولاد جزء خودکفایی ترین کشورها هستیم، بیان کرد : سال گذشته یک کارخانه فولاد یک ساعت تعطیل نشد و حتی توانستیم ۱۲ میلیارد صادرات فولاد داشته باشیم، لذا در تولید ارز بخش پتروشیمی، صنایع غذایی، فولاد و به بهترین شرایط چرخید.

وی با اشاره به اینکه جلوی واردات ۲۵۰۰ قلم کالا گرفته شد، گفت: در همان اول سال ۹۷ واردات این تعداد  کالا گرفته شود، ضمن اینکه بیش از ۱۳۰ میلیون حجم صادرات و واردات بودند که با کشتی انجام گرفت که هم کشتی‌رانی و بنادر ما چرخید به نقطه ای رسیدیم که رهبری با افتخار گفتند ما جزء ۱۸ اقتصاد دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه تولید کشور مسیری خوبی طی کرده افزود: سیاست‌ها در همه بخش‌های  باید مبتنی بر تولید و پشتیبانی از تولید باشد و موانع پیشروی تولید باید برداشته شود. رفع موانع تولید برای ایران اقتدار می آورد.

وی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: مطلب مهم در صحبت های رهبری اشاره ایشان به  ایران قوی بود و اینکه اگر نظام را قبول ندارید با کشور  موافقید بیاید در انتخابات شرکت کنید که موضوع مشارکت موجب ایران قوی می‌شود ایران قوی وقتی می شود که جامعه توانمند و دولت توانمند تشکیل دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان شما پر از پتانسیل است همه موارد پتروشیمی و نیروگاه  سیکل ترکیبی باید اجرایی شود.


وی در پایان خلطرنشان کرد: نماینده اقتصاد مقاومتی دکتر نمکی بود که با توجه به بیماری کرونا دکتر امیری جایگزین وی در حوزه اقتصاد مقاومتی بود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا سیاست اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی

امیر جمشیدی ناظر گمرکات مازندران از افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات استان از تجارت خارجی خبر داد و گفت: در فروردین ماه امسال، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

او افزود: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی گفت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه امسال مربوط به این کشور‌ها است.

او افزود:واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران، گفت: طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان