Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عربستان سعودی بعد از شش سال جنگ علیه یمن مدعی شد که ریاض ابتکارعملی برای پایان دادن به این جنگ آماده کرده است که دولت نجات ملی یمن به آن واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزیر امور خارجه عربستان سعودی خواستار آتش بس در یمن شد و گفت که بر اساس ابتکار عمل ادعایی ریاض، فرودگاه صنعاء بازگشایی محدود خواهد شد و فشار از بندر الحدیده کاسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  خبرگزاری رسمی سعودی (واس) دوشنبه به نقل از «فیصل بن فرحان» گزارش داد که عربستان سعودی در این ابتکار عمل به دنبال آتش‌بس در یمن است مشروط بر این که دولت نجات ملی این کشور که انصارلله نیز بخشی از این دولت است، با آن موافقت کند.   محمد بن عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در مذاکرات به این طرح عربستان واکنش نشان داد و گفت که طرح سعودی‌ها جدید نیست.   او در توییتی نوشت: «عربستان، خود بخشی از تجاوز به یمن است. هر طرحی که این نکته را در نظر نگیرد که یمن در معرض تجاوز و محاصره قرار گرفته، غیرجدی است و چیز جدیدی ندارد».   بن فرحان طی نشست خبری زنده که فرماندهان ائتلاف ضد یمن به رهبری ریاض نیز در آن حضور داشتند، گفت که پیشنهاد ابتکار عمل ریاض شامل آتش بس فراگیر در یمن با اشراف سازمان ملل متحده و با موافقت دولت مستعفی یمن (منصور هادی) و انصارالله یمن است.   وزیر امور خارجه عربستان سعودی ایران را به مداخله در امور یمن متهم کرد و گفت که دلیل طولانی شدن جنگ کشورش علیه این کشور، مداخلات تهران است!   بن فرحان اجرای آتش بس فراگیر ادعایی خود را مشروط به موافقت جنبش انصارالله یمن دانست و گفت: «همین که [انصارالله] حوثی با این ابتکارعمل موافقت کردند، آتش‌بس اجرا خواهد شد». انتهای پیام؛ 

منبع: دانا

کلیدواژه: عربستان سعودی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت