Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@09:23:47 GMT

توییتر تسلیم قوانین ترکیه شد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۲۲۱۸

توییتر تسلیم قوانین ترکیه شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بنا به اعلام توئیتر، این شبکه اجتماعی یک نهاد حقوقی در ترکیه ایجاد می‌کند تا بتواند به فعالیت خود در این کشور بسته به قوانین تصویب شده جدید ادامه دهد.

شرکت توئیتر به تازگی اعلام کرد، در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک شخصیت حقوقی در ترکیه است تا بر اساس قانون جنجالی اینترنت این کشور که از سال گذشته اجرا شده، بتواند فعالیت خود را در آنجا ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این قانون، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی که بیش از یک میلیون کاربر دارند باید داده‌های کاربران ترک را در کشور ذخیره کنند.

این شرکت‌ها همچنین ملزم به تعیین یک نماینده رسمی در ترکیه هستند که باید ظرف ۴۸ ساعت به درخواست‌های حذف محتوای نقض حریم خصوصی پاسخ دهد. در صورت امتناع شرکت‌ها از رعایت این موارد، ممکن است با جریمه، ممنوعیت تبلیغات و در نهایت کاهش پهنای باند روبرو شوند که می‌تواند در نهایت سیستم عامل‌ها را غیرقابل استفاده کند.

شفاف سازی توئیتر نسبت به درخواست دولت ها 

توئیتر در بیانیه خود گفت: "ما همچنان به حفاظت از صدا و داده‌های افرادی که از توئیتر استفاده می‌کنند متعهد هستیم. ما در مورد نحوه رسیدگی به درخواست‌های دولت و نیروی انتظامی شفاف خواهیم بود."

مقامات ترکیه به دلیل عدم تعیین نماینده رسمی در سال ۲۰۲۰، توییتر، فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک را هر کدام ۴۰ میلیون لیره (حدود ۵.۱ میلیون دلار) جریمه کردند. فیس بوک، تیک تاک و یوتیوب از آن زمان شخصیت‌های حقوقی مورد نیاز را در ترکیه مستقر کرده‌اند. توئیتر در اوایل سال جاری طبق قانون جدید، شامل ممنوعیت تبلیغات در ترکیه شد.

دولت ترکیه می‌گوید که طبق قانون اینترنت، حمایت از حقوق کاربران رسانه‌های اجتماعی در این کشور و مبارزه با اقدامات مجرمانه آنلاین ضروری است، اما سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند که این قانون، سانسوری است که دسترسی به اطلاعات را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید

امکان بارگذاری تصاویر ۴K در برنامه موبایل توئیتر فراهم شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی پلتفرم توئیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس