Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام موسوی با بیان‌اینکه رهبری و انقلاب دینی ما را به ظهور نزدیک می‌کند، گفت: ولایت فقیه استراتژی معصومان(ع) برای عصر غیبت و انتظار برای ظهور امام عصر(عج) است. چله دوم انقلاب، چله زمینه‌سازی برای ظهور است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، پنجمین روز از دهه مهدویت، ایام منتهی به سالروز ولادت باسعادت حضرت صاحب الزمان(عج) «ولایت فقیه، تمدن سازی و آمادگی برای ظهور» نام گرفته است، از این رو و به مناسبت بررسی ارتباط ساخت تمدن نوین اسلامی بر حرکت به سوی ظهور با حجت الاسلام والمسلمین «احمد موسوی»، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به امتیازات مکتب تشیع، اظهار کرد: یکی از امتیازات عمده جامعه شیعی این است که شیعیان معتقدند خدای متعال هیچگاه جامعه مومنین را بدون رهبر مشروع رها نمی کند یا پیامبر خدا(ص) یا نایب و وصی ایشان برای سرپرستی جامعه حضور دارد چنان که بعد از رحلت رسول خدا(ص) جامعه بدون رهبر و سرپرست رها نشد و در دوران غیبت امام زمان(عج) هم معتقد هستیم حجت خدا، امام مهدی(عج) هستند اما به دلایلی که می دانیم امروز ایشان از نظرها غایب شده اند و دسترسی مستقیم به ایشان ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس مهدوی در پاسخ به این سوال که آیا جامعه مومنان در عصر غیبت از سوی شرع مقدس رها شده است؟، گفت: در باور شیعه این مهم صادق است که خدا برای دوره غیبت هم تدبیر دارد و جامعه بدون رهبر مشروع رها نمی شود، علاوه بر این، تدبیر معصومان(ع) بر آن بوده که در عصر غیبت هم رهبرانی در جامعه حضور داشته باشند، چنان که در عصر غیبت صغری که حدود 70 سال طول کشید نایبان خاص توسط امام عصر(عج) تعیین شدند و سرپرستی امت را بر عهده داشتند، بدین ترتیب که خط و مشی کلی را امام مهدی(عج) تعیین می کردند و این خط و مشی کلی توسط نائیان دریافت و ابلاغ می شد.

 

تبیین ویژگی های فقیه واجد الشرایط توسط امام زمان(عج)

 

وی ادامه داد: اما در عصر غیبت کبری دیگر نایبان خاص وجود ندارند اما باز هم بنابر تدبیر امام زمان(عج)، ویژگی هایی تبیین می شود که هر کس این ویژگی ها را داشت از سوی امام(ع)، به عنوان رهبر و سرپرست شیعه معرفی می شود و مردم باید در دوران غیبت کبری به ایشان رجوع کنند. ویژگی هایی که امام(ع) تبیین کرده اند همان خصایص فقیه واجدالشرایط است یعنی واگذاری رهبری شیعه به فقیهی که شرایطی خاص دارد.

 

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: از گذشته تا کنون چنین بوده که شیعه در عصر غیبت کبری همواره به فقیه جامع الشرایط رجوع داشته و فقها زعیم شیعه بوده اند البته برخی از آنها شرایط ایجاد حاکمیت دینی را داشته اند و برخی نه؛ چنان که برخی از ائمه(ع) به حاکمیت رسیدند و برخی به دلیل غصب خلافت، صرفا مقام امامت را داشته اند.

 

وی در ادامه بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) به عنوان فقیه واجدالشرایط که نیابت عامه امام زمان(عج) را بنابر شرایط تبیینیِ حضرت(عج) داشتند، موفق به تشکیل حکومت اسلامی شدند و این انقلاب با همراهی مردم و مومنان و اصناف مختلف مسلمین بر کارشکنی ها فائق آمد. از این رو، در فضای انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم که احکام دینی در حاشیه نیستند و گزاره های دینی تحت زعامت رهبر دینی در حال جریان و واقع شدن است.

 

رهبری و انقلاب دینی ما را به ظهور نزدیک می کند

 

این عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تاکید کرد: بعد از امام خمینی(ره)، خبرگان رهبری فقیه دارای شرایط لازم را انتخاب و معرفی کردند و رهبر معظم انقلاب در راس حاکمیت نظام دینی قرار گرفتند، یعنی مشروعیت این رهبر بر اساس خصایص تبیین شده و معرفی ایشان با خبرگان بوده است،. نکته مهم آنکه رهبر دینی و انقلاب دینی در یک جامعه دینی، مسیر ما را برای رسیدن به جامعه عصر ظهور هموارتر می کند چراکه تفاوت است بین جامعه ای که در راس آن طاغوت قرار دارد با جامعه ای که سرپرستی آن با فقیهی است که باید در چارچوبه دین جامعه را هدایت کند.

 

وی افزود: مردم مسلمان و دین مدار با انقلاب اسلامی در صحنه حضور یافتند و رهبری جامعه بر عهده فقیه جامع الشرایط است چنان که در 40 ساله نخست انقلاب وضعیتی کاملاً متفاوت با گذشته را درک کردیم و ارزش ها با گذشته متفاوت گشته است اگر هم در جایی ضربه خوردیم به دلیل آن بوده که از ارزش ها و ولی فقیه فاصله گرفته یا در اجرای فرامین ایشان کمکاری کرده ایم.

 

حجت الاسلام موسوی ابراز کرد: عدالت، توجه به محرومان، علم، آموزش، رشد و .. به برکت انقلاب و رهبری نایب عام امام زمان(عج) در حال توسعه و در مسیر اتصال به مقصد انقلاب جهانی امام زمان(عج) است. باور ما این است که پرچم این انقلاب پیروز شده به دست امام روح الله، به دست حضرت بقیه الله الاعظم(عج) داده می شود. در واقع این انقلاب گام و مسیری است برای زمینه سازی ظهور و رساندن جامعه به ظرفیت درک انقلاب جهانی امام مهدی(عج)، انقلاب اسلامی به رهبری ولی فقیه این بستر را برای ما فراهم کرده چنان که این انقلاب علی رغم همه کارشکنی ها به 40 سالگی رسید و وارد چله دوم یا همان گام دوم به تعبیر رهبری معظم شد.

 

منتظران ظهور جهانی می اندیشند

 

وی با اشاره به ارتباط تمدن سازی با زمینه سازی برای ظهور ابراز کرد: مقام معظم رهبری به عنوان نایب عام امام زمان(عج)، در عصر غیبت کبری وظیفه مومنان جامعه را تمدن سازی کرده اند، یعنی انقلاب در این چله باید در فاز تمدن سازی قرار بگیرد به عبارت دیگر، بعد از تشکیل نظام اسلامی باید به سمتی برویم که گزاره های اسلامی را در همه شئون شاهد باشیم از قبیل دانشگاه و حوزه اسلامی، خانواده اسلامی و ... همه ارکان باید اسلامی و این تفکر ناب، صادر و جهانی شود ما انقلاب اسلامی را منطقه ای و محصور به کشور نمی دانیم بلکه بر این باور هستیم که اگر بنا است به انقلاب جهانی مهدوی برسیم باید جهانی بیندیشیم.

 

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه باید قدر ولایت فقیه را به عنوان عطیه ای الهی بدانیم، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می فرمایند: آرمان این انقلاب و نظام، درک خورشید عظمای ولایت است مردم هم در شعارهای انقلابی خود هدف انقلاب و نظام را مهدوی معرفی کردند: «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی(عج)ف خمینی(ره) را نگه دار».

 

وی تاکید کرد: از این رو، انقلاب و نظام اسلامی ما بواسطه ولایت فقیه مشروع و به واسطه حمایت مردم مقبول است، این انقلابِ مشروع و مقبول و مردمی حرکت خوبی برای حرکت به سوی ظهور است. اساساً چله دوم انقلاب، چله زمینه سازی برای ظهور است همه ما موظف هستیم این امر را در حد وُسع خود عملیاتی کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: روزی که در امتحان ولایت فقیه نمره قبولی بگیریم بدین معنا که مطیع امر ولی باشیم آنگاه برای پذیرش حکومت امام زمان(عج) و ظهور آماده خواهیم بود اما اگر در این مسیر انحراف رخ دهد یعنی این جامعه، ظرفیت ظهور و ولایت حضرت ولیعصر(عج) را نخواهد داشت. امروز مکلف هستیم همانطور که امام خمینی(ره) وصیت کردند پشتیبان ولی فقیه باشیم چون او فقیه است و بر اساس هوی و هوس خود حرف نمی زند و مکلف به رعایت تقوا و آراسته به تقوا است، با تبعیت از او به مشکل برنخورده و می توانیم خورشید ولایت عظما را درک کنیم. در مقابل، هر لغزشی در این مسیر ما را از ظهور دور می کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ولایت فقیه استراتژی معصومان(ع) برای عصر غیبت و انتظار برای ظهور امام عصر(عج) است یعنی جامعه منتظر باید هویت دینی سیاسی خود را با مدیریت ولی فقیه حفظ کند. ولایت فقیه از مباحث مهم اسلامی است در این بحث اولا باید ولی فقیه و ویژگی ها و ادله اثبات ولایت او و شبهات در این باره را بشناسیم و بدانیم این ولایت که میراث نظام امامت برای شیعه است، راهکار نجات ما است. از این بستر و فضای انقلاب می توان خود را برای ظهور آماده کرد.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه مهدویت نیمه شعبان ولایت فقیه حجت الاسلام موسوی انقلاب اسلامی امام زمان عج عصر غیبت دوم انقلاب ولایت فقیه زمینه سازی معصومان ع برای ظهور تمدن سازی غیبت کبری ولی فقیه ویژگی ها خمینی ره مهدی عج چله دوم عصر عج امام ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری عصر پنج‌شنبه در مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد که در حرم مطهر امامزاده سیدعباس ابن موسی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز مسجد امامی بجنورد را در قبل از انقلاب به پایگاه انقلاب تبدیل کرد و بعد از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بود.

وی در ادامه افزود: این عالم ربانی علاوه بر اثرگذاری معنوی در خراسان شمالی در پیگیری استقرار بسیاری از زیرساخت‌های اساسی نقش‌آفرین بود.

امام جمعه بجنورد گفت: آتش کشیدن منزل این مبارز خستگی‌ناپذیر انقلاب در کوران مبارزات انقلابی نشان دهنده عمق کینه حکومت طاغوت از وی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: آیت الله مهمان‌نواز ساده زیست، با تقوا، بصیر و ولایتمدار بود.

کد خبر 6088705

دیگر خبرها

  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند