Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دشتی در گفتگو با فارس در شهرستان دیلم اظهار داشت: در بدو ورود به فرمانداری شهرستان دیلم برنامه‌های مختلفی برای حضور در مجامع عمومی و دیدار با اقشار مختلف مردم تدارک دیده شده بود اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، تمامی برنامه‌های تجمعی برای سلامتی مردم لغو شد. 

فرماندار دیلم در خصوص تعطیلی خودجوش کسبه و بازاریان دیلم در زمان شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرستان افزود: ما بهترین مردم دنیا را داریم به طوری که در بهترین فصل تجارت کسبه‌های دیلم با تعطیلی مغازه‌ها و محل کسب خود در کنار مجموع‌های دولتی ایستادند و همکاری کامل را برای مهار این ویروس کردند

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز در مهار و مبارزه با ویروس کرونا توفیقی هم حاصل شده است به دلیل همکاری مردم با مجموع دولت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دشتی افزود: در تیم‌های بازرسی که تشکیل شد تاکید این بوده که با روش تعاملی و ارشادی با مردم صحبت شود چرا که مردم همیشه در شرایط سخت یار و یاور ما بوده‌اند. 

فرماندار دیلم درخصوص ورود پیک چهارم ویروس کرونا در استان بیان داشت: ما پیک اول را به خوبی پشت سر گذاشته‌ایم اما پیک دوم و سوم آن تحت تاثیر قرار گرفته‌ایم و در تابستان در شرایط خوبی نبوده‌ایم و امروز با توجه به شرایط قرمز استان خوزستان که در مرز همسایگی ما قرار دارد اگر رعایت نکنیم می‌تواند سلامت و جان شهروندان عزیزمان را به خطر بیندازد.

فرماندار شهرستان دیلم تصریح کرد: با توجه به شرایط نامطلوب استان همجوار، ما به ناچار محدودیت‌هایی را اجرا کردیم. 

وی با بیان اینکه کرونا آسیب‌های زیاد را در حوزه اقتصادی به کشور وارد کرده است اظهار داشت: کرونا حتی کشور‌هایی که در حوزه اقتصادی سرآمد بوده‌اند تحت تاثیر قرار داد اما کشور ما به دلیل اینکه دچار شرایط تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته بود اضافه شدن این ویروس منحوس شرایط را در کشور بسیار سخت کرد. 

وی با بیان اینکه گاها مجبور به اعمال محدودیت‌ها می‌شدیم افزود: در ساحل دیلم یک سری از شهروندان در حال امرار معاش هستند و با بستن ساحل و عدم ارائه خدمات به مسافرین و شهروندان محدود کردن ساحل دچار آسیب شده‌اند و ما می‌دانیم که این شرایط مشکل ایجاد کرده است اما امروز اولویت‌بندی دنیا، کشور، استان و شهرستانمان سلامت مردم است و مجبور به تعطیلی برخی امکان شده‌ایم. 

وی درخصوص اقدامات انجام شده خاطرنشان کرد: اقدامات دولت طی سالهای اخیر تا کنون در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه‌سازی و ایجاد فضا‌های ورزشی، عمران شهری و روستایی و… بسیار موثر و تاثیرگذار بوده است. 

وی در خصوص عمران روستایی در شهرستان دیلم بیان کرد: تا قبل از سال ۹۲ کمتر از ۳۰ هزار متر زیرسازی آسفالت معابر داشته‌ایم اما امروز ۲۰۰ هزار متر مربع در سطح روستاها در قالب طرح‌های هادی آسفالت شده یا آماده آسفالت است. 

دشتی در خصوص ایجاد بوستان‌های روستایی در دیلم گفت: طی چند سال اخیر ۲۱ بوستان و ۱۰ زمین چمن مصنوعی در شهرستان دیلم افتتاح شده است. 

فرماندار دیلم تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ احداث پنج زمین چمن طبیعی از محل اعتبارات دهیاری‌ها عملیات اجرایی آن آغاز شده است و امروز با حمایت‌های دولت ۱۰ زمین چمن در شهرستان وجود دارد و سالن‌های ورزشی از چهار تا به هفت عدد افزایش یافته است. 

دشتی اضافه کرد: سالن ورزشی بانوان که مورد مطالبه جدی بانوان بوده است در دهه فجر قرار بود افتتاح شود اما طی بازدیدی که به همراه مدیر کل ورزش و جوانان استان به آن داشتیم متوجه شدیم شرایط برای نصب کف‌پوش‌های آن هنوز مهیا نیست و اگر این کار انجام شود آسیب‌های زیادی به هزینه بیت المال می‌رسد. در نهایت افتتاح آن در اوایل سال جدید طی مناسبت خاصی انجام و در اختیار بانوان این شهرستان قرار می‌گیرد.

وی درخصوص راه‌های ارتباطی شهرستان دیلم اضافه کرد: در حوزه راه‌های ارتباطی یک انقلابی صورت گرفت به طوری که محور گناوه به دیلم که سالیان طولانی جان خیلی از هموطنان عزیز را می‌گرفت و به جاده مرگ معروف بود امروز ۳۰ کیلومتر از آن آسفالت شده و ۶ کیلومتر منتهی به شهر دیلم زیرسازی انجام گرفته و این پروژه از پروژه‌های اولویت دار شهرستان است و امیدواریم تا پایان دولت تکمیل و زیر بار ترافیکی برود. 

فرماندار دیلم در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان خبرداد و گفت: حوزه بهداشت و درمان در شهرستان با نام خیرین نیک نام ونیک اندیش دیلم عجین شد که واقعا کارهای بزرگ و تاثیرگذاری را انجام داده اند. 

وی بیان داشت: تا قبل از سال ۱۳۹۲ بیمارستان شهرستان دیلم در حد یک درمانگاه بوده اما امروز با اضافه شدن بخش‌های مختلف، به یک بیمارستان کامل در شهرستان تبدیل شده است. 

دشتی بیان داشت: با حمایت‌های خیرین بخش‌های مختلفی به این بیمارستان اضافه شده بود اما چون زیر ساخت‌های بیمارستان را نداشت و زیر ساخت‌های آن در حد درمانگاه بود با ۲۶ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی در توسعه بخش‌هایی که ایجاد شده است اعتبار گذاشته شد و کار در حال انجام است.

فرماندار شهرستان دیلم خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۸ گازرسانی به ۱۲ روستا به اتمام رسید و جمعا ۲۸ روستا گازرسانی شده است.

وی در خصوص احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان گفت: با پیگیری‌هایی که از طریق سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت و حمایت‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهر دیلم، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز اولیه تعلق گرفت و تجهیز کارگاه شده و در حال اجراست و مدت زمان پروژه ۱۸ ماهه است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان تامین اجتماعی دیلم محور گناوه فرماندار دیلم شهرستان دیلم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند

صابر علیدادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در نشست بررسی طرح‌های حوزه آبفا اندیمشک در محل فرمانداری این شهرستان گفت: طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک از جمله طرح‌های مهم آبرسانی در این شهرستان است که با بهره برداری از این طرح، فشار آب در مناطق مختلف شهر اندیمشک پایدار و نیاز آبی شهروندان به میزان قابل توجهی رفع می‌شود.

او با بیان اینکه احداث ۱۱ حلقه چاه جدید آب در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: ۲ حلقه چاه تاکنون احداث و تجهیز شده است و به زودی این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسند.

آقای علیدادی با اشاره به نقش آفرینی قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در آبرسانی به مناطق روستایی اندیمشک ادامه داد: آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان از مجتمع آبرسانی امیرسیف تا مهرزیل (تاف آب) در حال انجام است که با اجرای این خط، آب تمام روستا‌های مسیر از مازو تا روستای کوثر و مگسان از محل تامین آب از چاه‌های سرنمک و درکول تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه طرح‌های متعددی برای پایدارسازی آب در اندیمشک در حال اجرا و تکمیل است، یادآور شد: احداث مخازن ۳ هزار مترکعبی امیرسیف، ۲ هزار مترمکعبی شهر حسینیه، مخزن روستای بالا رود شمالی و همچنین طرح آبرسانی به شهر حسینیه از محل تاسیسات آبرسانی دوکوهه و خط انتقال از روستای بالارود شمالی به شهر حسینیه از جمله طرح‌هایی هستند که درصورت تکمیل، نیاز آبی این شهرستان را به میزان قابل توجهی رفع می‌کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: طرح بزرگ مخزن آب شهر آزادی به سرعت در حال تکمیل است و پیش بینی می‌شود تا پایان خرداد امسال به بهره برداری برسد همچنین طرح آبرسانی و اصلاح شبکه توزیع آب در شهر چم گلک نیز در مراحل نهایی تکمیل است.

او ادامه داد: عملیات اجرایی احداث خط انتقال از مجتمع آبرسانی اندیمشک به کوی لور به طول پنج کیلومتر با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است و این طرح شاخص نیز به زودی در مسیر تکمیل و بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان، طرح بزرگ فاضلاب اندیمشک را یکی از طرح‌های مهم و اولویت دار دانست و گفت: تکمیل ایستگاه پمپاژ کوی شهدا، احداث تصفیه خانه فاضلاب و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از جمله مهم‌ترین طرح‌های توسعه شبکه فاضلاب در اندیمشک است که امیدواریم با جذب اعتبار مورد نیاز، گامی مهم و بزرگ در این زمینه برداشته شود.

او با اشاره به پیشرفت اجرای طرح آبرسانی و فاضلاب مسکن ملی در شهر اندیمشک افزود: تکمیل و بهره برداری و رفع مشکل آب و فاضلاب طرح مسکن ملی در اندیمشک یک اولویت مهم است که بهره برداری از این طرح در کمترین زمان ممکن به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

علیدادی اضافه کرد: دولت سیزدهم به استان خوزستان و تقویت خدمات آب و فاضلاب در شهر‌های مختلف استان توجه ویژه دارد و اعتبارات مالی خوبی برای بهره برداری از این طرح‌ها اختصاص داده است تا پس از سال‌ها نیاز‌های این بخش برطرف شود.

طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک با هدف تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی اهالی شهر‌های اندیمشک، حسینیه، بیدروبه، آزادی و چم گلک و ۲۰۰ روستا‌های تابعه شهرستان از طریق تلفیق آب زیرزمینی و آب سطحی رودخانه دز توسط سازمان آب و برق خوزستان برای افق سال ۱۴۲۵ طراحی و در حال اجرا است.

براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور که در سال ۱۳۹۵ انجام شد شهرستان اندیمشک جمعیتی بالغ بر ۱۷۸ هزار نفر دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر در ۴ استان متاثر از بارش‌ها
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • کارگران نمونه در گناوه تجلیل شدند
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند