Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: پیش‌بینی می‌شود گردنه برف‌گیر عسل کشان تا پایان فروردین ماه بازگشایی شود. - اخبار استانها -

مرتضی زمان‌پور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد اظهار داشت: گردنه عسل‌کشان یکی از برف‌گیرترین گردنه‌های کشور است که حدود 6 ماه از سال این گردنه مسدود است و مسیر ارتباطی 15 روستای دهستان موگویی با 5 هزار نفر جمعیت از روستای بزنوی استان لرستان و فردین شهر اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات بازگشایی گردنه یک ماه پیش از موعد شروع شده است، افزود: از 27 اسفندماه عملیات بازگشایی این گردنه توسط دو اکیپ راهداری از سمت دهستان موگویی و شهر چلگرد آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین‌ماه گردنه بازگشایی شود.

فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به شهرستان کوهرنگ بیان کرد: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارندگی شدید پیش‌بینی شده است.

گردنه تاراز شهرستان کوهرنگ همچنان مسدود است؛ کندی تردد در گردنه‌های چری و شاه منصوریقطع راه ارتباطی 30 روستای شهرستان کوهرنگ؛ گردنه تاراز مسدود شدبارش 40 سانتی‌متری برف در کوهرنگ؛ به 180 خودوری گرفتار در برف امدارسانی شد

زمانپور خاطرنشان کرد: از مردم و مسافران تقاضا می‌شود از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند. 

انتهای پیام/7540/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان کوهرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌رضا محمدی بعد از ظهر شنبه با اعلام این خبر گفت: گرده افشانی نخلستان‌های لامرد از هفته سوم اسفندماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: مناسب‌ترین دمای گرده‌افشانی بین ۲۲ الی ۲۷ درجه سانتیگراد و مناسب‌ترین ساعات گرده افشانی ساعات ۱۰ الی ۱۵ محسوب می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لامرد همچنین بیان کرد: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

محمدی درخت نخل را از جمله درختان دوپایه که شامل گل‌های نر و ماده بر روی درختان جداگانه می‌باشد برشمرد و در ادامه افزود: برای تولید اقتصادی محصول را باید گرده افشانی نمود که این کار به صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر انجام می‌شود.

وی در پایان از زاهدی، شاهانی، گشخواه، خاصویی به عنوان مهمترین ارقام تولیدی شهرستان نام برد و به ارقام تجاری پیاروم و مجول اشاره کرد که در حال توسعه است.

کد خبر 6090145

دیگر خبرها

  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • گرده‌افشانی ۶۲۸ هکتار نخیلات لامرد پایان یافت
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد
  • بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد