Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نتخابات پارلمانی (کنست) در رژیم صهیونیستی از صبح امروز سه شنبه به وقت فلسطین اشغالی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مراکز رای گیری از ساعت 8 صبح به وقت قدس، گشوده شد.
این چهارمین بار طی دو سال اخیر است که در رژیم صهیونیستی انتخابات برگزار می شود. ائتلاف های شکننده احزاب حاکم مهمترین دلیل کوتاه شدن عمر کابینه های اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حزب راستگرای  لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» و حزب «یش عتید» به رهبری «یعیر لیپید» که به داشتن رویکرد میانه رو معروف است، رقابت اصلی در این انتخابات را در دست دارند. 
چنانچه هر یک از این دو حزب بتواند با احزاب همسو، ائتلاف اکثریت را تشکیل دهد، می تواند رهبری کابینه آینده را در دست داشته باشد.
پارلمان رژیم صهیونیستی 120 کرسی دارد و ائتلاف حزبی که بتواند بیش از نیمی از کرسی ها را بدست آورد، شانس نخست تشکیل کابینه است.
بنیامین نتانیاهو طی 12 سال گذشته نخست وزیر اسرائیل بوده است. انتخابات این دوره همچون دوره های اخیر، به نوعی تبدیل به همه پرسی برای سیاست های نتانیاهو تبدیل شده است. 
نتانیاهو گرچه به دلیل پرونده فساد او و همسرش زیر فشار گسترده مخالفان قرار دارد، اما تلاش کرده برنامه واکسیناسیون اخیر در اسرائیل را تبدیل به نقطه قوت خود در انتخابات کند. 
منابع بهداشتی رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که بیش از نیمی از ساکنان مناطق اشغالی واکسن کرونا دریافت کرده اند. 

نظرسنجی ها از  ادامه بن بست در انتخابات پارلمانی حکایت دارد
نظرسنجی‌ها به رقابت‌های شدید اشاره دارند به نحوی که پیش‌بینی فرد پیروز دشوار است. حزب راست‌گرای لیکود نیز پیشرفت اندکی را طی روزهای اخیر طی کمپین انتخاباتی رقم زد که به نظر می‌رسد ائتلاف قابل پیش بینی از احزاب محافظه‌کار و احزاب تندرو یهود حدود 60 کرسی از 120 کرسی پارلمان را کسب کنند.
نظرسنجی‌ها همچنین پیش‌بینی کردند که ائتلاف احتمالی که شامل احزابی از راست‌گراها، میانه‌رو و چپ‌گرا بوده و مخالف تشکیل دولتی به رهبری نتانیاهو است، بتواند اکثریت پارلمانی را جهت گرفتن زمام حکومت به دست آورد، اما ممکن است که این ائتلاف به قدرت نزدیک باشد.
این انتخابات چهارمین انتخابات طی دو سال است. برگزاری انتخابات پنجم بعد از سه ماه دیگر نیز بعید نیست.
از سوی دیگر، در آخرین روز از رقابت‌های انتخاباتی که امروز برای چهارمین بار طی دو سال برگزار می‌شود، اکثر اسرائیلی‌ها تمایل خود را برای رهائی از دست بنیامین نتانیاهو ابراز کردند، اما آنها اذعان کردند که این ماموریت‌ بسیار دشوار خواهد بود.
نتایج آخرین نظرسنجی‌ها حاکی است که هیچ یک از گروه‌های حامی یا مخالف «بنیامین نتانیاهو» 61 کرسی لازم برای تشکیل کابینه را به دست نخواهند آورد.
حزب «یامینا» به ریاست «نفتالی بنت» که فعلاً وارد هیچ‌یک از صف‌بندی‌های طرفدار یا مخالف نتانیاهو نشده ممکن است با جناح‌های مخالف نتانیاهو ائتلاف کند.
نتیجه نظرسنجی کانال 11 حاکی است بلوک ضد نتانیاهو مجموعاً 56 کرسی و بلوک حامی نتانیاهو 51 کرسی در اختیار دارند.
نظرسنجی کانال 12 هم از احتمال ادامه بن‌بست در این انتخابات حکایت دارد. این نظرسنجی تعداد کرسی‌های حزب لیکود را 32 و تعداد کرسی‌های یش‌آتید را 18 کرسی برآورد می‌کند.
پارلمان رژیم صهیونیستی روز 23 دسامبر (سوم دی ماه) بعد از فرارسیدن ضرب‌الاجل تعیین شده برای تصویب بودجه، به طور خودکار منحل شد و کار به برگزاری یک انتخابات عمومی دیگر در ماه مارس کشید.
طبق گزارش جروزالم پست، بیست و چهارمین کنست در تاریخ 6 آوریل (18 فروردین) سوگند خواهد خورد و «رووین ریولین» رئیس‌ رژیم صهیونیستی قرار است یک روز پس از آن، یکی از نامزدها را مأمور تشکیل کابینه کند

تلاش  نتانیاهو برای حفظ قدرت
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وعده‌هایی همچون ایجاد خط پرواز مستقیم بین تل آویو و مکه مکرمه ؛ تلاش می‌کند خود را از شکست در انتخابات نجات ده
 رای الیوم نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وعده‌هایی همچون ایجاد خط پرواز مستقیم بین تل آویو و مکه مکرمه که به نوعی وعده به یهود در بازگشت به سرزمین‌های اجداد آن‌ها در مکه و مدینه و خیبر است تلاش می‌کند خود را از شکست در انتخابات نجات دهد.
قول دادن به رای دهندگان اسرائیلی به باز کردن یک خط پرواز مستقیم بین تل آویو و مکه مکرمه در صورت پیروزی حزب وی در انتخابات و ادامه روند عادی سازی روابط با اعراب ، همچنین ایجاد ائتلاف با حزب افراطی «قدرت یهود» از آخرین حربه های نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات است.پیمان‌های "صلح ابراهیم" و جشنواره‌هایی که برای بزرگداشت امضای این توافقنامه در باغ کاخ سفید برگزار شد، نتوانست دونالد ترامپ را از اخراج از کاخ سفید و تحقیر نجات دهد، بنابراین ما نمی‌دانیم که این پیمان‌ها آیا در انتخابات روز سه شنبه متحد ترامپ، یعنی بنیامین نتانیاهو را نجات خواهد داد یا خیر، زیرا که او با 10 بلوک متحد برای سرنگونی اش در این انتخابات مواجه است و روزانه هزاران معترض در مقابل دفتر او تظاهرات می‌کنند و خواستار برکناری وی هستند.
سردبیر روزنامه رای الیوم همچنین افزود: ما نمی‌توانیم ویدئویی را که یک زن فعال اسرائیلی مخالف نتانیاهو ضبط و پخش کرده است، فراموش کنیم. این زن اسرائیلی در این فیلم با لهجه فلسطینی عامیانه، به عرب‌های موجود در داخل و خارج از فلسطین که شانس پیروزی را برای نتانیاهو فراهم می‌کنند و برای او در شهر‌های شان یا در پایتخت‌های کشور‌های عربی فرش قرمز پهن می‌کنند به شدت حمله کرد، و با لحنی پر از سوز و گداز گفت: «به خدا برای شما شرم آور است، البته اگر شرم را بشناسید، ما برای سرنگونی این فاسد (نتانیاهو) تظاهرات می‌کنیم و شما به رغم همه آسیب‌هایی که به شما وارد کرده و جنگ‌هایی که به شما تحمیل کرده است او را نجات می‌دهید!».
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نتانیاهو انتخابات پارلمانی بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی نظرسنجی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس

منابع رسانه‌ای عبری زبان دست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را رو کرده و فاش کردند که وی با نام یک مسئول دیپلمات جعلی از ایده حمله به رفح و ادامه جنگ حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسات مطبوعاتی خود تاکید می‌کند که رژیم اشغالگر از تهاجم به رفح دست نخواهد کشید و با پایان جنگ موافقت نخواهد کرد.

طبق گزارش این رسانه، ناظران معتقد هستند که تکرار تهدید حمله به رفح و ادامه جنگ از سوی نتانیاهو بیانگر این مسئله است که وی در تلاش است تا امکان دستیابی به تفاهم یا دستیابی به پیشرفت در مذاکرات جاری از طریق میانجیگران را خنثی کند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز به نقل از چند خبرنگار فاش کردند که نتانیاهو در پوشش یک مقام دیپلماتیک علیه انعقاد توافق با مقاومت فلسطین بیانیه‌هایی صادر می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در این باره نوشت: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اسرائیلی تصمیم گرفتند اقدامات نتانیاهو و بازی او برای ایجاد مانع در توافق را افشا کنند.

این روزنامه گزارش داد: اظهارات نتانیاهو در پوشش یک مقام ناشناس بیانگر دیدگاه اعضای کابینه نیست.

طبق این گزارش، مقامی که نامش فاش نشده و با وجود هرگونه توافقی تهدید به ورود به رفح کرده است، خود بنیامین نتانیاهو است.

این روزنامه همچنین فاش کرد: هدف نتانیاهو فریب افکار عمومی است تا اینگونه وانمود کند که بر سر موضوع تشدید تنش نظامی و ناکام گذاشتن هرگونه توافق احتمالی اتفاق نظر وجود دارد.

شنبه، رسانه‌های عبری زبان بیانیه‌ای را از طرف یک «منبع سیاسی» صهیونیست منتشر کردند که در آن گفته شده بود تل‌آویو با پایان دادن به جنگ در چارچوب هیچ توافقی با حماس موافقت نخواهد کرد.

این منبع گفته بود: چه آتش‌بس برای آزادی اسرا وجود داشته باشد چه نه، ارتش وارد رفح خواهد شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • بمباران شدید هوایی شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • تصویب حمله به رفح در کابینه نتانیاهو/ مقاومت فلسطین هشدار داد
  • ارزیابی رسانه‌های عبری از وضعیت بد نتانیاهو/ خواب از چشم بی بی گرفته شده!
  • رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است
  • گفتگوی وزیر جنگ آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره رفح
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: همین الان به رفح برو!
  • نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
  • شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس
  • تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو تهدید شد