Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:42:37 GMT

چین، سفیر اتحادیه اروپا را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۵۷۰۷

چین، سفیر اتحادیه اروپا را احضار کرد

وزارت خارجه چین سفیر اتحادیه اروپا را برای اعلام اعتراض به تحریم‌های اعمال شده علیه مقام‌های چینی بابت نقض‌های ادعایی حقوق بشری در سین‌کیانگ احضار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: معاون وزیر خارجه چین نیکولاس چاپیوس، سفیر اتحادیه اروپا را برای اعلام اعتراض دولت و محکومیت شدید تحریم‌های یکجانبه علیه چین احضار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وانگ یی، وزیر خارجه چین در جریان یک نشست خبری پس از گفت‌وگو با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که این تحریم‌ها نقض کننده قوانین بین‌المللی هستند.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها حمایت جامعه بین‌المللی را کسب نمی‌کنند چون بر مبنای دروغ هستند. بر این باورم که تمامی کشورها باید با آن مخالفت کنند.

روز دوشنبه، وزارت خارجه چین اعلام کرد که تحریم‌هایی علیه اورپایی‌ها از جمله اعضای پارلمان اروپایی و چهار سازمان در واکنش به افزودن نام اخراج چهار شهروند چینی و یک سازمان در فهرست تحریم‌ها بابت نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ وضع کرده است.

آمریکا، نیوزیلند، انگلیس، کانادا و استرالیا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که چین باید دست از اقدامات سرکوب گرانه خود در سین‌کیانگ که جمعیت اقلیت مسلمان اویغور ساکن آن هستند، بردارد.

انتهای پیام

.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین تحريم خارجه چین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریم‌ خود از سوی ایران، ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما درباره نقش ایران در منطقه غرب آسیا را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، گرنت شپس جمعه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیر سابق)، ادعا کرد: ایران مسئول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی گروه‌های نیابتی (شامل) حماس، حزب الله، حوثی‌ها، شبه نظامیان مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است.

وی در تداوم جوسازی‌های رسانه‌ای، مدعی شد: اگر ایران فکر می‌کند که تحریم‌های اخیر کسی را مرعوب می‌کند، کاملا در اشتباه است.

دولت انگلیس دو هفته پیش در تداوم حمایت تمام‌قد از رژیم صهیونیستی، وزیر دفاع و شماری از مستشاران نظامی ایران را تحریم کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» تعدادی از نهادها و اشخاص انگلیس از جمله وزیر دفاع این کشور را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌کند که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد است.

این بیانیه می‌افزاید: تمامی نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود. جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم‌ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه