Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت؛ از شهر سی‌سخت به عنوان نگین انگشتری جنوب و جنوب غربی کشور یاد می‌شود شهری که در دل کوهستان سر به فلک کشیده دنا با 40 قله بالاتر از 4000 متر قرار گرفته و یکی از شهرهای مهم گردشکری و توریستی کشور در این منطقه جغرافیای به شمار می‌رود.

منطقه حفاظت شده دنا یکی از مناطق مهم حفاظت شده کشور به شمار می‌رود که گونه‌های نادر گیاهی و جانوری در آن زندگی می‌کنند و همین موجب شده تا شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا  جایگاهی دو چندان در جنوب کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه با زلزله اخیر 29 بهمن سال گذشته این شهر تا حدود زیادی تخریب شد و سی‌سخت که روزگاری محل حضور گردشگران و مسافران زیادی در فصول مختلف سال بود اکنون به دلیل هجمه زلزله و کرونا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصر مصباح امام جمعه شهر سی‌سخت که هم در میدان مبارزه با کرونا و هم رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان از زلزله به صورت میدانی و جهادی پای کار بوده این بار نیز بانی و سبب خیر شد و البته اقدامی جالب توجه و فرهنگ ساز انجام داد.

امام جمعه دنا که همواره از محیط زیست و فعالان این عرصه حمایت می‌کرده و خود را دوست‌دار محیط زیست می‌داند در اقدامی زیبا یک راس بچه بز کوهی را که از گله جدا شده و رو به سوی شهر آورده بود با دعوت از مسئولان محیط زیست شهرستان دنا تحویل یکی از محیط بانان داد تا به چرخه محیط زیست برگردد.

مصباح در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیتی که در حال حاضر شهر سی‌سخت دارد و زلزله و کرونا از دو سو بر مردم این شهر فشار مضاعف وارد کرده اظهار کرد: خوشبختانه هم مسئولان و هم خیرین و نیکوکاران پای کار آمده‌اند که همین مایه دلگرمی مردم شده است.

وی گفت: حتی در سخت‌ترین شرایط زلزله و کرونا نباید از محیط زیست غافل شویم چرا که معتقدیم شهر سی‌سخت با همین محیط زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری به ایران و جهان معرفی شده و نباید اجازه دهیم حتی یک راس جانور در حوزه زیست محیطی دنا دچار آسیب شود تا نسل آینده هم بتواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست زلزله دنا کوهستان شهر سی سخت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر

به گزارش خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما معاون محیط زیستِ دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: ۱۰۰ گونه آبسنگِ مرجانی در خلیج فارس در معرض نابودی ناشی از این چالش‌های زیست محیطی هستند.
سعید حاجی زاده گزارش می دهد :

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است