Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@02:08:41 GMT

رفع موانع تولید با کمک دولت الکترونیک ممکن است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۶۱۳۲

‍‍‍‍‍‍

رئیس جمهور گفت: اگرچه فضای مجازی زندگی را آسان، فعالیت‌ها را تسریع و بسیاری از مفاسد را از بین می‌برد، اما خطراتی را هم با خود دارد که از خطرات شرایط عادی بالاتر است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای حسن روحانی امروز در مراسم رونمایی از سامانه‌های جدید دولت الکترونیک افزود: مردم عزیز ما باید امروز زندگی شان را براساس شرایط نوین جهانی بنیان گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور گفت: مردم در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد بودند که بسیاری از فعالیت‌ها و کار‌هایی که قبلا باید با مراجعه حضوری صورت می‌گرفت امروز با یک تلفن همراه ساده انجام می‌شود.

آقای روحانی افزود: امروز مردم همه فعالیت‌های بانکی، مالی، پولی و رد و بدل‌های خود را از طریق سامانه‌های الکترونیک و با یک ابزار ساده انجام می‌دهند و شاهد شرایطی هستیم که مردم بسیاری از خدمات را از طریق فناوری اطلاعات به راحتی دریافت می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: مثلا اگر به عنوان مسافر نیاز به دریافت خدمات یک خودرو به منظور جا به جایی دارند، از طریق همین سامانه‌ها خدمات می‌گیرند، یا برای خرید و فروش کالاها، اجاره املاک و خرید غذا از طریق سامانه‌ها اقدام می‌کنند.

آقای روحانی افزود: امروز زندگی کاملا متحول شده و به تدریج هوشمندسازی دامنه بسیار وسیع تری پیدا می‌کند.

رئیس جمهور گفت: البته این فضا خطراتی هم دارد و از خطرات شرایط عادی بالاتر است.

آقای روحانی افزود: شما وقتی آزادراه ندارید مسیر را به سختی طی می‌کنید و قطعا در چنین مسیری شاهد تصادف‌های زنجیره‌ای نخواهید بود، اگرچه خطراتی متناسب با شرایط موجود خواهید داشت، اما وقتی دارای آزادراه می‌شوید خیلی سریع به مقصد می‌رسید، اما ممکن است خطرات جدیدی را شاهد باشیم و مثلا اگر یک خودرو عملکرد نادرستی داشته باشد شاهد تصادف‌های زنجیره‌ای خواهید بود.

رئیس جمهور همچنین گفت: امروز مصوبات خیلی خوبی در زمینه مالیات، سلامت، خدمات در استان‌ها و کشاورزی داشتیم که همه آن‌ها کار را تسهیل می‌کند.   با راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت، سلامت بهتر، دقیق‌تر در دسترس قرار می‌گیرد
رئیس جمهور گفت: با راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت، سلامت بهتر، دقیق‌تر و سالم‌تر در دسترس افراد، پزشکان و بیمه گران قرار خواهد گرفت.

آقای روحانی با اشاره به راه اندازی پرونده‌های الکترونیک سلامت افزود: این اقدام سه تحول در بخش سلامت را به همراه خواهد داشت، اول اینکه مردم با پول کمتری به سلامت می‌رسند، دوم ایجاد بیمه همگانی و سوم ایجاد پرونده سلامت الکترونیک خواهد بود.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند با یک کد ملی و یک کارت به پرونده دسترسی داشته باشند که این برای پزشک هم راحت‌تر خواهد بود و پزشک می‌تواند سابقه درمان بیماران را در این پرونده داشته باشد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: پزشک بر اساس این پرونده می‌تواند اقدام دقیق تری انجام دهد و نسخه نویسی داشته باشد و بسیاری از معضلات نسخه خوانی هم حل خواهد شد.

آقای روحانی افزود: در آغاز راه ممکن است یکسری مشکلات به وجود بیاید، چراکه ما در حال گذر از سنت گرایی به سمت فناوری‌های نو هستیم و در این فضا تا عادت کنیم ابتدا سخت است، اما به مرور آسان خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بسیاری از دارو‌هایی که لازم نیست مصرف شود، از چرخه خارج خواهد شد و بر روی نسخه پیچی‌ها نظارت دقیق تری می‌توان انجام داد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: با استفاده از پرونده سلامت الکترونیک میزان مصرف دارو در مراجعات بعدی به پزشک روشن‌تر خواهد شد و از مصرف دارو‌های تکراری و یا انجام عکس ها‌ی تکراری جلوگیری خواهد شد. آقای روحانی گفت: کم کم شرایط، کامل‌تر خواهد شد و در سایه فناوری‌های نوین، اطلاعات هدفمند سازی خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: دولت الکترونیک یک هدفی است که باید انجام و کاغذ‌ها باید جمع شود؛ در سال گذشته با پیگیری همین هدف از بیش از یک میلیارد مراجعه که منجر به مصرف کاغذ می‌شد، جلوگیری شده است.

آقای روحانی همچنین گفت: با پیگیری دولت الکترونیک، امضا‌های طلایی کم می‌شود از روبرویی افراد که فساد را به دنبال خواهد داشت جلوگیری می‌شود و پله روی‌ها و راه پله‌ها کم می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: با این اقدام افراد به راحتی می‌توانند از منزل خود و با موبایل شخصی به پرونده خود دسترسی داشته باشند و می‌توان حتی در مزارع میزان آب و سم مصرفی زمین‌ها را رصد کرد.   تا پایان خرداد دولت الکترونیک را به نقطه قابل قبول می‌رسانیم
رئیس جمهور گفت: تمام تلاش ما این است که تا پایان خرداد و اوایل تیر دولت الکترونیک را به یک نقطه قابل قبول برسانیم.

آقای روحانی امروز در ادامه سخنانش در مراسم رونمایی از سامانه‌های جدید دولت الکترونیک افزود: ما امروز مصوباتی داشتیم و این مصوبات در اردیبهشت به اتمام می‌رسد و برخی از مصوبات نیز در خرداد به اتمام خواهد رسید؛ تمام تلاش ما این است که تا پایان خرداد و اوایل تیر بتوانیم دولت الکترونیک را به یک نقطه قابل قبول برسانیم تا مردم با زحمت کمتر، خدمات بیشتر دریافت کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: با دولت الکترونیک مفاسد و رانت کم می‌شود؛ راه مبارزه با مفاسد همین است که در مرحله اول شفافیت اطلاعات و همه چیز معلوم باشد و در این شرایط مفاسد کمتر می‌شود.

آقای روحانی با بیان اینکه امسال باید در تولید بیشتر فعال باشیم، گفت: باید مانع زدایی کنیم و بسیاری از مجوز‌ها می‌تواند از طریق سامانه سماک باشد و این پشتیبانی از تولیداست.

رئیس جمهور افزود: در این سامانه شرایطی است که می‌توان از مفاسد عبور کرد، چراکه یکی از موانع بزرگ تولید، مفاسد است.

آقای روحانی با بیان اینکه مساله دولت الکترونیک همچنان مساله مهم دولت است، گفت: اگر تحول سلامت نبود، اگر فضای سایبری نبود، با سختی بیشتر از کرونا عبور می‌کردیم، امروز تمام این کار‌ها را در پیش می‌گیریم تا از این پاندومی فاصله بگیریم.

رئیس جمهور افزود: در زمینه سلامت امکاناتی که داشتیم حتی در شرایط سخت که در خوزستان پیش آمد، توانستیم بایستیم، دچار کمبود تخت نشدیم، چنانچه دیروز من با مسئولان خوزستان صحبت می‌کردم و اشاره کردند که ۱۰۰ تخت آی سی یو اضافه شده است، تعداد تخت‌های آی سی یو را در این دولت دو و نیم برابر کردیم و حالا الکترونیک سلامت می‌تواند شرایط را تسهیل کند.

آقای روحانی همچنین گفت: امیدواریم با همه تلاش ها، بتوانیم در پایان دولت دوازدهم، دولت الکترونیک را به مردم ارایه دهیم و مردم از این خدمات استفاده کنند.       در پایان بیستمین نشست شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور از برخی طرح‌های فناوری اطلاعات با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.    فاز اول نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در سراسر کشور؛ سامانه جامع هوشمند تعاونی‌های کشور؛ سامانه‌های پنجره واحد مجوز‌های کشاورزی، رصد و پایش نهاده‌های کشاورزی، سامانه صدور مجوز‌های وزارت ارشاد و بازمهندسی مجوز‌ها و رونمایی از پنجره واحد خدمات مالیاتی از جمله طرح‌هایی که هم اکنون از سوی رئیس جمهور رونمایی شدند.   همچنین از وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تامین اجتماعی، رئیس سازمان سلامت ایرانیان، رئیس سامانه رفاه، رئیس تعاونی‌ها و تعدادی از دستگاه‌ها که در زمینه توسعه الکترونیک فعال بودند؛ از سوی رئیس جمهور تقدیر شد.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   برچسب ها: رونمایی ، طرح ، فناوری اطلاعات ، رئیس جمهور ، دکتر روحانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رونمایی طرح فناوری اطلاعات رئیس جمهور دکتر روحانی دولت الکترونیک آقای روحانی الکترونیک سلامت فناوری اطلاعات رئیس جمهور گفت سامانه ها خواهد شد دقیق تر مجوز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرز‌ها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیاز‌های هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آن‌ها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از این‌ها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • توضیحات لطیفی درباره برنامه‌های استخدامی دولت در سال جاری
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد