Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ناتو ضمن هشدار درباره قدرت روزافزون چین در عین حال بر لزوم وارد کردن این کشور در حل مسائل مختلف از جمله تغییرات آب و هوایی تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دویچه وله" آلمان، برای اولین بار از زمان شروع بحران کرونا امروز (سه شنبه) وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو به صورت حضوری در بروکسل با هم دیدار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"آنتونی بلینکن"، وزیر امور خارجه آمریکا هم در این دیدار دو روزه شرکت خواهد کرد. ینز اشتولنبرگ، دبیر کل ناتو در آستانه این دیدار در گفتگویی با "دویچه وله" آلمان از حضور وزیر خارجه آمریکا در این نشست استقبال کرده و آن را علامت مثبتی دانست.

سناتور آمریکایی: تیراندازی به زنان آسیایی با انگیزه نژادی بوده استدبیرکل ناتو: تصمیمی درباره خروج از افغانستان نگرفته‌ایم/طالبان عملیات بهاری را آغاز نکندروسیه: ناتو مقصر افزایش تهدیدات امنیتی در قاره اروپا است

وی تاکید کرد که دولت آمریکا تحت ریاست جمهوری جو بایدن تعهد قدرتمندانه تری به وحدت دو سوی آتلانتیک نشان داده است. وی از گشوده شدن فصل جدیدی از روابط بین آمریکای شمالی و اروپا خبر داد.

دبیر کل ناتو در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که ظهور چین به کشورهای عضو ناتو فرصت های جدیدی از جمله در زمینه تجارت و اقتصادهای ملی می دهد. وی افزود: ما باید چین را در مسائل فراوانی از جمله موضوع دگرگونی های آب و هوایی وارد کنیم. وی هم زمان گفت که در عین حال چین یک قدرت نوظهور است که ارزش های مشترکی با ما ندارد.

اشتولنبرگ همچنین گفت: چین به ما نزدیکتر می شود و از جمله در زیر ساخت های حساس ما سرمایه گذاری می کند. بنابراین ناتو مجبور است با عواقب این مسئله برای امنیت متحدان منطقه ای و تغییر توازن قدرت جهانی دست و پنجه نرم کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند

سفارت چین در اتاوا در بیانیه‌ای نوشته است: «اظهارات جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا تهمت‌های بی‌اساس است، ما این اظهارات را محکوم و قاطعانه با آن مخالفیم.»

این اظهارات زمانی مطرح شد که شبکه بی. بی. سی و خبرگزاری رویترز انگلیسی به نقل از نخست‌وزیر کانادا، پکن را عامل اصلی در دخالت در ۲ انتخابات اخیر فدرال این کشور می‌داند.

این بیانیه افزود: ما هرگز در امور داخلی اتاوا مداخله نکرده‌ایم و قصدی هم برای انجام آن نداریم.

سفارت چین خاطرنشان کرد که ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد، تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد و از حمله بی اساس به پکن دست بردارد.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره ادعای وزیر امور خارجه آمریکا درباره دخالت پکن در امور داخلی دیگر کشور‌ها و انتخابات آمریکا، گفته بود: این موضوع برخلاف اصول اصلی دیپلماسی ما است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • پیشنهادات امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان با دبیزکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است