Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص عملکرد اداره قرآن عترت و نماز در سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: در اواخر سال ۱۳۹۸ همه دنیا و کشور عزیزمان در بهت شیوع ویروس کرونا بود، اما پس گذشت چند ماه با برنامه ریزی و به همت همه همکاران در اداره کل قرآن، عترت و نماز و معاونت پرورشی و فرهنگی و همراهی همه استان‌ها توانستیم این تهدید را به یک فرصت ارزشمند تبدیل کنیم و در فضای مجازی کار‌های حوزه قرآن عترت و نماز را با قدرت و قوت بیشتری ادامه دهیم هر چند معتقدیم کرونا انتخاب ما نبود، اما زیست بوم جدید، شرایط ویژه‌ای در زندگی ما پدید آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:  سال ۱۳۹۹، سال ویژه‌ای در آموزش و پرورش و به خصوص در حوزه قرآن، عترت و نماز بود و توانستیم با توجه به پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌هایی که داشتیم برنامه‌های خود را اجرا کنیم. هرچند کرونا یک مصیبت وبیماری منحوس بوده، اما باید قبول کنیم که کرونا علیرغم اینکه بسیاری از خانواده‌ها را به دلیل مرگ عزیزانشان داغدار کرد و نگرانی‌های زیادی ایجاد کرد، اما در زمینه گسترش فعالیت‌ها در فضای مجازی خیرات و مبرات گسترده‌ای داشت که به لطف خداوند با راه اندازی شبکه شاد فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز در این شبکه با قدرت و قوت پیگیری شد.

مسیب زاده تصریح کرد: فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز بر چهار اصل مهم مدرسه محوری، فراگیری در عین اثر بخشی، مشارکت جویی و مشارکت پذیری و ارجحیت فعالیت‌های گروهی بر فعالیت‌های فردی استوار است که البته اصل توجه به کار‌های گروهی بر کار‌های فردی به دلیل شیوع کرونا مقداری کمرنگ‌تر شده، اما امیدواریم  پس از اتمام همه گیری کرونا دوباره در جهت گسترش فعالیت‌های گروهی اقدام خواهیم کرد.

او ادامه داد: فرمایشات گرانقدر مقام معظم رهبری در مورد توجه به جوانان و فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست بنابراین توانستیم با اجرای دوره‌های توانمند سازی و ارزیابی در بخش‌های مختلف این مهم را به گفتمان عمومی اداره کل قرآن، عترت و نماز تبدیل کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: علیرغم تمام محدودیت‌های به وجود آمده فعالیت‌های مهمی در اداره کل قرآن، عترت و نماز در سال ۱۳۹۹ با موفقیت به انجام رسید که عبارتند از آموزش بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از روحانیون مدارس در طرح [در مسیر نور]، آموزش بیش از ۲۵۰۰ نفر از مربیان در دوره‌های سواد رسانه‌ای و تلاش هوشمندانه، آموزش‌های مربوط به نماز برای ۱۲۶ هزار نفر از مدیران و معلمان، برگزاری پنجمین دوره توانمندسازی هزار نفر از مدیران مراکز دارالقرآن‌های سراسر کشور، راه اندازی قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز، برپایی نهضت حفظ قرآن کریم.

او ادامه داد: برگزاری سی وهشتمین دوره سراسری مسابقات قرآن، عترت و نماز، برپایی بیش از ۲۴۰۰ پیش اجلاسیه نماز درمناطق واستان‌های سراسر کشور، پخش سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی از طریق شبکه شاد، برپایی محافل انس با قرآن در مناسبت‌های مختلف و برگزاری پویش‌ها و مسابقات مختلف نظیر مسابقات نصر در نوروز ۱۳۹۹، برگزاری پویش هر خانه یک هیآت، هر خانه یک مسجد، برپایی پویش‌های انتظار و مهدویت در فضای مجازی، پاسخ گویی به سوالات نماز، برپایی جلسات گفتمان‌های دینی در فضای مجازی، برپایی پویش احلی من العسل و برنامه‌های متنوع دیگر که همه به همت همکاران عزیزدر استان ها، مناطق، مدارس و همراهی، همکاری و همدلی همه همکاران ما در اداره کل قرآن عترت و نماز معاونت پرورشی وفرهنگی صورت گرفت.

او بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز برپایی هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام در عرصه فضای مجازی، برپایی دوره توانمندسازی کارشناسان، کارشناس مسئولان و روسای ادارات قرآن عترت و نماز ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور، و برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در استان یزد از مهمترین اقدامات خواهد بود.

بیشتر بخوانید

دارالقرآن‌ها می‌توانند در تبیین مطالب بیانیه گام دوم انقلاب موثر باشند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن و عترت آموزش و پرورش قرآن عترت و نماز عترت و نماز اداره کل قرآن فضای مجازی آموزش و پرورش عترت و نماز فعالیت ها حوزه قرآن استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه با رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم با نقش‌آفرینی خانواده‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام برای تجلیل از معلم دوران تحصیل برای مردم استان اردبیل انجام شده است، افزود: برنامه‌های هفته معلم امسال با شعار «همه مدیون توایم» برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم ۱۱ اردیبهشت به صورت هماهنگ در تمام مدارس استان ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و یادمان شهدا با موضوع وعده صادق در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلم است.

صفری بیان کرد: حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط تشکل‌های دانش آموزی، برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، برپایی اردوهای نیم روزه درون مدرسه ای نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود.

وی در بخش دیگری گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش ارائه داد و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن ها تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه بندی از اقدامات این اداره کل بوده است.

کد خبر 6092358

دیگر خبرها

  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود