Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@23:18:51 GMT

جایگاه مساجد در اساسنامه سازمان ها و نهادها مشخص شود

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۶۷۵۸

جایگاه مساجد در اساسنامه سازمان ها و نهادها مشخص شود

حجت الاسلام باغبانی با تاکید بر تقویت ساختار و کارکرد مساجد گفت: جایگاه مساجد در اساسنامه سازمان ها و نهادها روشن شود و هر سازمانی به فراخور وظایف خود از کارکرد مساجد استفاده کند.

حجت الاسلام شعبان فلاح باغبانی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  با تاکید بر تقویت ساختار و کارکرد مساجد و با اشاره به برگزاری پویش مسجد کانون مهر علوی گفت: پویش مسجد کانون مهر علوی واقعیتی است که وجود دارد اما باید آن را بسیار تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه شاهد هستیم که مساجد در حوادث مختلف کارکردهای متفاوتی داشتند و در زمان های گوناگون متناسب با سیاست هایی که در دولت ها نسبت به مساجد پررنگ یا کمرنگ می شده است، آثار آن در جامعه دیده می شود اما باید کارکردها و ساختار مساجد تقویت و رو به رشد حرکت کند و به نقطه کنونی بسنده نکنیم.

 

امام جمعه زاغمرز استان مازندران اظهار کرد:  اگر خواهان رشد کارکردهای مساجد هستیم باید ساختارهای حمایتی نظام اسلامی مانند بهزیستی، کمیته امداد و سایر سازمان های حمایتی را به لحاظ ساختاری به نقش مساجد نزدیک کنیم و وقتی اساسنامه ای برای این سازمان ها و نهادها نوشته می شود، جایگاه مساجد در این اساسنامه برای سازمان ها و نهادها روشن شود.

 

وی ادامه داد: به طور مثال در دادگاه ها نقش روحانیون و مساجد مشخص شود و یا در احکام قضات ببینیم که قاضی برای جبران جرم افراد از نقش محوری مساجد استفاده می کند؛ به طور مثال برای جبران جرم افراد او را یک هفته به مساجد بفرستند.

 

حجت الاسلام باغبانی تصریح کرد: آموزش هیئت امنا و روحانیت مساجد و همچنین مسئولان کانون های مساجد از دیگر اقداماتی است که می تواند موجب رشد ساختار و کارکردهای مسجد شود.

 

وی خاطر نشان کرد: افراد آموزش دیده در مساجد می توانند جوان انقلابی، کارآزموده و متخصص را در مساجد تربیت کنند.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان اساسنامه مساجد سازمان ها و نهادها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی ضمن تبریک به گامبیا به خاطر ریاست این اجلاس، تصریح کرد که کشورش خواستار آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه است.

وزیر خارجه عربستان همچنین بر اهمیت تأمین گذرگاههای بشردوستانه امن برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان در غزه تاکید دارد.

نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز به کار کرد. موضوع جنگ علیه نوار غزه در راس اولویت های پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی قرار دارد.هدف از برگزاری این اجلاس تقویت وحدت در مقابله دسته جمعی با چالش های مبرم پیش روی امت اسلام و گسترش همکاری و همبستگی بین کشورهای عضو در دستیابی به اهداف مشترک مندرج در منشور این سازمان است.

این اجلاس دو روزه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» به بررسی مسائل و موضوعات جهانی از جمله وضعیت کنونی فلسطین و جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر شده است؛ مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر 6096592

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال مشخص شد
  • سقوط ۲۶ پله ای افغانستان در میزان آزادی مطبوعات
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • بازیگران جدید سریال «سلمان فارسی» مشخص شدند