Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@00:06:42 GMT

روزنامه خلق چین: سرمایه‌داری افراطی بلای جان آمریکاست

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۷۸۱۸

روزنامه خلق چین: سرمایه‌داری افراطی بلای جان آمریکاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه خلق چین در یادداشتی به سیاست کرونایی دولت آمریکا و توزیع واکسن از سوی این کشور پرداخت و آمریکا را دارای دو رویی و نفاق توصیف کرد.

در این یادداشت آمده است که واکسینه کردن اولین خط دفاعی در برابر بیماری کووید-۱۹ است و چین نیز به برنامه اجرایی واکسن کووید-۱۹ که سازمان بهداشت جهانی آغاز کرده، پیوسته و به شکل کاملا رایگان به ۶۹ کشوری که نیاز دارند، واکسن داده و به ۴۳ کشور نیز صادر کرده است و در توزیع واکسن رتبه اول جهان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه خلق چین سپس نوشت: «در شرایطی که چین و جهان در حال مبارزه با کرونا هستند، آمریکا به عادات همیشگی خود بازگشته و "جن ساکی" سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری گفته است که آمریکا از تلاش‌های چین و روسیه برای استفاده از واکسن به عنوان ابزار دیپلماتیک نگران است.»

این روزنامه افزود: «برخی کشورها از آمریکا خواسته‌اند تا واکسن کرونا در اختیار آن‌ها قرار دهد، اما دولت آمریکا به هیچ کشوری واکسن نداده و جن ساکی گفته است که اولویت، واکسینه شدن مردم آمریکاست و پس از اینکه مردم خودمان واکسینه شدند، با کمال میل واکسن را در اختیار جامه جهانی قرار می‌دهیم؛ این سخن در شرایطی که سرنوشت تمامی بشریت در این میان مشترک است، بسیار سنگدلانه به نظر می‌رسد.»

«تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی اخیرا گفته است که ۱۳۰ کشور تاکنون یک دوز واکسن کرونا نیز دریافت نکرده‌اند و جمعیت این کشورها بیش از ۲.۵ میلیارد نفر است؛ این در حالی است که به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا قصد دارد تا پایان ماه می میلادی تمامی جمعیت خود را واکسینه کند و «جو بایدن» ۱۰۰ میلیون دوز واکسن اضافی خریداری کرده تا در موارد پیش‌بینی نشده به کار برده شود.

به نوشته این روزنامه چینی، رفتار آمریکا «خودخواهانه» و «منافقانه» است و موجب در معرض خطر قرار گرفتن مردم کشورهای فقیر و ضعیف می‌شود. به طوریکه کشور «پرو» یکی از کشورهایی است که میانگین مرگ و میر بالایی به دلیل شیوع کرونا را تجربه کرده و از این کشور ۳۲ میلیون نفری بیش از ۴۰ هزار نفر فوت کرده‌اند و نیاز شدیدی به واکسن دارد، از این رو در اوایل ماه فوریه گذشته، پرو و شرکت فایزر قراردادی برای خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن امضاء کردند، اما «ویکتور زامورا» وزیر بهداشت پرو در این باره گفته است که شرکت فایزر شروط بسیاری را برای فروش واکسن مطرح کرده و خواستار صدور اسناد حاکمیتی برای تضمین پرداخت بدهی شده است، بنابراین مشاهده می‌کنیم که برای شرکت فایزر در درجه اول سود مهم است و سپس غلبه بر کرونا و همه این‌ها از تبعات سیستم سرمایه‌داری افراطی است.

روزنامه خلق چین در ادامه نوشت: «ایالات متحده آمریکا گمان می‌کند که سیستم اقتصادی و سیاسی‌‍‌اش بیشترین کاربرد و نفع را برای مردم دارد و دیگر کشورها باید از آن کپی‌برداری کنند، اما در واقع سرمایه‌داری و سودسالاری در تمامی شئونات جامعه آمریکایی خود را مجسم کرده است. در سال ۲۰۱۱ موجی از برف و بوران موجب قطعی برق گسترده در تگزاس شد و همان تراژدی پس از ۱۰ سال در نیمه فوریه ۲۰۲۱ تکرار شد. فروپاشی سیستم برق‌رسانی نتیجه سرمایه‌داری افراطی و سیاست بازار آزاد این کشور است. سیاستی که به مثابه یک ویروس و بیماری بر جان آمریکا ریشه دوانده است.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا واکسن نظام سرمایه داری روزنامه خلق چین سرمایه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۷۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • «انقلاب میخک» پرتغال که منجر به دموکراسی در این کشور شد را بشناسیم
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اسرائیل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است