Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: متن بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ششمین سالگرد تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن به شرح زیر است:
«وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آغاز هفتمین سال تجاوز نظامی عربستان سعودی و کشورهای موسوم به ائتلاف، از تداوم این جنایت بزرگ بر علیه مردم بیگناه یمن ابراز انزجار می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز شش سال از تجاوز مستمر عربستان و ائتلاف به یمن می گذرد.
طی شش سال گذشته محاصره و تجاوز نظامی، ۲۴ میلیون نفر را در یمن، هدف قرار داده و همه روزه ده ها نفر  از بمباران یا از گرسنگی، بیماری، کمبود دارو و کمبود سوخت در مراکز درمانی جان می بازند.
اسفبارتر آن که این تجاوز وحشیانه و محاصره ناجوانمردانه، حتی با شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز لحظه ای متوقف نشده است. 
بدون شک آن چه در یمن می گذرد بر اساس آمار و ارقام اعلام شده مراجع بین المللی و حتی به اذعان برخی حامیان سیاسی و تسلیحاتی این تجاوز غیر انسانی، دربردارنده انواع جنایات و جرائمی است که پیگرد حقوقی بین المللی آن ها از جمله وظایف نهاد های ذی ربط بین المللی و تمامی مدافعان آزادی و حقوق بشر است.
 با وجود ادعاهای فراوان مبنی بر توقف حمایت ها از تجاوز، جریان فروش انواع سلاح به ائتلاف متجاوز و حتی پشتیبانی فنی مورد نیاز برای این تسلیحات ادامه دارد و کارشناسان نظامی برخی کشورها در خدمت سعودی ها در جنایت و کشتار علیه مردم یمن شریک هستند. 
در چنین شرایطی برقراری همزمان آتش بس و رفع محاصره، راه را برای جلوگیری از استمرار این فاجعه بشری فراهم نموده و زمینه را برای انجام گفت وگو فراهم می کند.
جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این جنگ تاکید داشته است که بحران یمن راه حل نظامی ندارد و ایران از هرگونه طرح صلح مبتنی بر پایان تجاوز، آتش بس سراسری، پایان دادن به اشغالگری، رفع محاصره اقتصادی و آغاز گفت وگوهای سیاسی و نهایتا سپردن امر به دست یمنی ها بدون دخالت های خارجی جهت ترسیم آینده سیاسی خود حمایت می کند.» برچسب ها: یمن

منبع: خرداد

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن

به گزارش قدس آنلاین، جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه «االصمع» در واقع در استان «صعده» را هدف قرار دادند.

طبق گزارش شبکه المسیره یمن، در این حمله چند منطقه هدف قرار گرفته شدند.

منابع رسانه‌ای به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرده‌اند.

ارتش یمن طی روزهای گذشته و در پاسخ به حملات به یمن حملات خود علیه ناوها و کشتی‌های آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی را در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند تشدید کرده است.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قراردادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تأکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد