Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: با شروع تعطیلات عید نوروز و عدم توجه بسیاری از مردم به هشدارهای کادر درمان مبنی بر خودداری از انجام مسافرت؛ سیل عظیم خودروها به سوی شهرهای مختلف سرازیر شد که بر همین اساس برخی محورهای مواصلاتی کشور هم‌اکنون شاهد ترافیک سنگین است.
حضور گسترده هموطنان در مسافرت‌های نوروزی و البته به تبع آن دیدوبازدیدها، خطر تشدید ابتلا به کرونا در سراسر کشور را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به افزایش شهرهای قرمز و نارنجی هشدار داده است؛ سعید نمکی از عنوان "فاجعه‌آمیز" برای نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرده و از هموطنان عاجزانه خواسته به نکات بهداشتی بیش از گذشته توجه کنند.
در شرایط فعلی حتی احتمال افزایش شیوع کرونا و تغییر رنگ شهرهای استان‌های مختلف به‌ویژه ایلام، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان وجود دارد؛ تغییر رنگ بوشهر از زرد به نارنجی، زنگ خطر را برای مراکز تمامی استان‌ها به صدا درآورده و ممکن‌است با ادامه روند صعودی ابتلا، ارومیه هم رنگ قرمز به خود بگیرد.
2شهر استان تهران قرمز شدند
استان تهران نیز اوضاع مساعدی ندارد و گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد مبتلایان رفته‌رفته زیاد شده است. بنا به گفته حریرچی معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با شبکه خبر؛ "شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند رنگ قرمز به‌خود گرفته‌اند" و هیچ بعید نیست این وضعیت به‌زودی سایر نقاط را درگیر کند.
بنابر اعلام ستاد مقابله با کرونا در حال حاضر 14 شهرستان قرمز و 36 شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع بوده و مشمول جریمه است.
سفر از/به شهرهای قرمز و نارنجی از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 ممنوع است؛ شهرهای با وضعیت قرمز که تردد به آنها از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 با ممنوعیت همراه است و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرها یک میلیون تومان جریمه در پی خواهد داشت، عبارتند از؛ گلپایگان، زرین‌دشت، خاتم، آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و گچساران، فیروزکوه و دماوند.
خوانسار، لنجان، بوشهر، داراب، مرودشت، بانه، سقز، بروجرد، دلیجان، سراب، عجب‌شیر، ارومیه، چایپاره، ماکو، نقده، دهلران، دیلم، کنگان، گناوه، سامان، امیدیه، اندیمشک، ایذه، باغ‌ملک، باوی، بهبهان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان، مسجدسلیمان، ارسنجان، دیواندره، پلدختر، دورود، خمین و خمیر؛ دارای وضعیت نارنجی هستند که تردد به آنها از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 با ممنوعیت همراه بوده و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرها 500 هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.
آمارها چه می‌گویند؟
براساس آمارهای رسمی تا امروز 3 فروردین‌ماه 1400 با تأیید ابتلای 7290 نفر از هموطنان به بیماری کرونا از ابتدای همه‌گیری تا همین تاریخ یک میلیون و 815 هزار و 712 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد متأسفانه با فوت 74 نفر در روز گذشته 61 هزار و 951 نفر از هموطنان قطعاً به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست رفته‌اند.
منبع: تسنیم برچسب ها: آخرین وضعیت کرونا در ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: آخرین وضعیت کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد