Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از پیگیری خبرگزاری تسنیم و انتشار خبر در ارتباط با بسته بودن درب مدرسه خان به روی گردشگران، مجددا امکان بازدید از این مکان تاریخی با رعایت حجاب اسلامی فراهم شد. - اخبار استانها -

حجت الاسلام محمدصادق زارعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به بازگشایی مدرسه علمیه خان به روی گردشگران اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که از سوی مسئولان حوزه علمیه صورت گرفت، امکان بازدید گردشگران از این مدرسه مجددا فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از عصر امروز گردشگران می‌توانند به این مکان مراجعه کنند گفت: با توجه به تاکید مسئولان حوزه‌های علمیه استان و همچنین ضرورت حفظ حرمت این مکان، حضور گردشگران با حجاب اسلامی در این مکان امکان‌پذیر است و مانعی برای بازدید از این محل از عصر امروز وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، روز گذشته خبری در رسانه‌های استان یزد منتشر شد مبنی بر اینکه درب مدرسه علمیه خان یزد به عنوان یکی از آثار تاریخی و ارزشمند این شهر تاریخی پس از 50 سال به روی گردشگران بازگشایی شد.

این خبر به سرعت در رسانه‌های داخلی و خارجی بازخورد داشت و افراد بسیاری در ارتباط با آن اظهار نظر کردند اما صبح امروز و با مراجعه خبرنگار تسنیم به این محل، مشخص شد که امکان بازدید از این مدرسه تاریخی وجود ندارد و خبرویدیویی تسنیم در این زمینه منتشر شد.

با انتشار این خبر و پیگیری‌های صورت گرفته توسط مدیران حوزه علمیه استان یزد، زمینه بازگشایی مجدد مدرسه با شرط رعایت حجاب اسلامی برای حفظ حرمت این مکان فراهم شد.

بازدید از مدرسه علمیه "خان" همچنان ممنوع است؛ سردرگمی گردشگران با انتشار یک خبر + فیلم

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امکان بازدید مدرسه علمیه فراهم شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها