Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:14:14 GMT

بلژیک سفیر چین را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۸۳۵۹

بلژیک سفیر چین را احضار کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین ۱۰ مقام اروپایی را تحت تحریم قرار داده که یکی از آنها «ساموئل کوگولاتی» قانونگذار بلژیکی است.

وی در پارلمان کشورش لایحه ای معرفی کرده است که هدف آن به رسمیت شناختن سرکوب اویغورها به عنوان «نسل کشی» است.

بلژیک این تحریم ها را مورد انتقاد قرار داده و سفیر چین را احضار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا روز دوشنبه تحریم‌هایی را در ارتباط با نقض ادعایی حقوق بشر در استان سین‌کیانگ چین علیه برخی مقامات چینی اعمال کردند. این نخستین اقدام هماهنگ غربی علیه چین پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکاست. چین نیز بلافاصله با اعلام تحریم‌هایی علیه اتحادیه اروپا به این اقدام غربی‌ها واکنش نشان داد.

اتحادیه اروپا مدعی است که «چن مینگو» مدیر اداره امنیت سین‌کیانگ اقدام به بازداشت‌های خودسرانه و بدرفتاری با اویغورها و سایر اقلیت های مسلمان در این منطقه کرده است. مینگو به همراه چند مقام چینی دیگر تحت تحریم‌هایی شامل ممنوعیت مسافرت و توقیف دارایی قرار گرفته است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا در صدد خودداری از رویارویی با پکن بوده و تحریم‌های روز دوشنبه، نخستین اقدام مهم ضدچینی از زمان سرکوب تظاهرات در میدان تیان‌آن‌من پکن در سال ۱۹۸۹ تا کنون به شمار می‌رود. بروکسل در سال ۲۰۲۰ نیز دو هکر رایانه‌ای و یک شرکت فناوری را در چارچوب تحریم‌های سایبری هدف قرار داده بود.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا بلژیک چین بروکسل پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا بلژیک چین اتحادیه اروپا بلژیک چین بروکسل پکن اخبار کنکور اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات