Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  خوابیدن در یک اتاق گرم نه تنها ناخوشایند است و باعث عرق کردن می‌شود، بلکه ما را از فوایدی محروم می‌کند که ممکن است تنها با خوابیدن در یک اتاق خنک از آن‌ها برخوردار شویم. تنظیم دمای اتاق در حدود ۱۸ درجه سانتیگراد ممکن است تأثیر زیادی بر خواب شبانه داشته باشد و شما را از یک خواب آسوده برخوردار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

چگونه خواب راحت داشته باشیم؟

در ادامه می‌خواهیم ببینیم خوابیدن در یک اتاق خنک چه فوایدی برای ما دارد.

۱- به حفظ طراوت و جوانی ظاهر ما کمک می‌کند

خوابیدن در اتاقی با دمای پایین باعث تولید ملاتونین می‌شود که به آن هورمون خواب هم گفته می‌شود. این هورمون یک آنتی اکسیدان هم هست، یعنی به عنوان یک هورمون ضد پیری برای بدن عمل می‌کند.

۲- ممکن است به جلوگیری از بی خوابی کمک کند

تحقیقات نشان می‌دهد میان برخی انواع بی خوابی و بالا بودن دمای بدن ارتباط وجود دارد. بسیاری از افرادی که از بی خوابی رنج می‌برند، در تنظیم دمای بدن خود دچار مشکل هستند، امری که توانایی آن‌ها در از دست دادن گرما را محدود می‌کند. با خنک‌تر کردن اتاق خواب خود می‌توانیم به کاهش دمای بدن و به خواب رفتن خود کمک کنیم.

۳- اضطراب را از ما دور می‌کند

با بالا رفتن دما، کورتیزول یا همان هورمون اضطراب بیشتری در بدن آزاد می‌شود. پایین‌تر بودن دمای اتاق می‌تواند کمک کند میزان کورتیزول تحت کنترل باقی بماند و این به معنای اضطراب کمتر و داشتن خواب بهتر است.

۴- خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کمتر می‌کند

خوابیدن در یک اتاق خنک می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های متابولیک مثل دیابت را کاهش دهد. این کار همچنین باعث بهبود میزان هورمون رشد در بدن می‌شود که به جلوگیری از بیماری‌های قلبی، افسردگی و چاقی کمک می‌کند. افزایش ملاتونین اختمال ابتلا به بیماری آلزایمر را نیز کاهش می‌دهد.

۵- می‌تواند ما را از خوابی عمیق و غیر منقطع برخوردار کند

وقتی در خواب عمیق هستیم، بدن به انجام کار‌های مهمی همچون ترمیم سلولی و ادغام خاطرات می‌پردازد، اما قادر به تنظیم دمای خود نیست. افزایش دمای محیط می‌تواند ما را از خواب عمیق خارج کند، بنابراین خوابیدن در یک اتاق خنک احتمال بروز این مشکل را کاهش می‌دهد.

۶- از عفونت‌های قارچی جلوگیری می‌کند

زنان می‌توانند با خوابیدن در یک اتاق خنک از ابتلا به عفونت‌های قارچی جلوگیری کنند. باکتری‌ها و قارچ‌ها زندگی در محیط‌های گرم و مرطوب را دوست دارند، بنابراین پایین نگه داشتن دمای اتاق مانع از تکثیر آن‌ها در طول شب می‌شود.

۷- ممکن است به بهبود قدرت باروری مردان هم کمک کند

علت این مسأله آن است که قرارگیری طولانی مدت در برابر گرما می‌تواند تأثیر مخربی بر قدرت باروری مردان داشته باشد. خوابیدن در یک اتاق خنک و پوشیدن لباس زیر گشاد می‌تواند جلوی این اثر مخرب را بگیرد. اگر قصد دارید به زودی بچه دار شوید، این هم دلیل دیگری است برای پایین نگه داشتن دمای اتاق خواب.

۸- چربی‌های مضر را از بین می‌برد

خوابیدن در اتاق خنک می‌تواند سوخت و ساز بدن را بهبود ببخشد، امری که موجب فعال شدن چربی‌های قهوه‌ای می‌شود که کالری‌ها را در بدن می‌سوزانند. این کار به از بین رفتن چربی‌های ناخواسته‌ی بدن هم کمک می‌کند، امری که می‌تواند به کاهش وزن بیانجامد.

۹- می‌تواند به تسکین درد و التهاب کمک کند

درست مانند گذاشتن یخ یا کمپرس سرد بر روی یک ناحیه‌ی ملتهب یا ورم کرده‌ی بدن، خوابیدن در یک اتاق خنک ممکن است تأثیر تسکین دهنده داشته باشد و به این ترتیب به رفع درد و التهاب کمک کند، مشکلاتی که می‌توانند خواب شما را مختل کنند. یک دلیل اینکه بسیاری از ورزشکارن ترجیح می‌دهند بعد از بازی در یک اتاق خنک بخوابند همین امر است.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خوابیدن خواب راحت دانستنی های پزشکی دمای اتاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری ظهر یکشنبه در نشست شناسایی و رفع مشکلات بستر اینترنت تلفن همراه در سطح شهرستان رشت با گرامیداشت روز شوراها اظهار کرد: شوراهای اسلامی پل ارتباطی بین نظام، دولت و حاکمیت با مردم هستند و نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت ایفا می‌کنند.

فرماندار رشت با اشاره به چالش‌های ارتباطی در این شهرستان بیان کرد: قطعی‌های مکرر تلفن و اینترنت به دلیل سرقت‌های گاه بی گاه اتفاق می‌افتد.

عاشوری با اشاره به دست درازی سارقان به زیرساخت‌های ارتباطی گیلان و رشت اضافه کرد: با توجه به ارزشمند بودن سیم‌های مسی در شبکه ارتباطی مورد توجه سارقان قرار می‌گیرد.

وی، برخورداری از تلفن ثابت را جزو ملزومات خانوارها برشمرد و افزود: اگرچه ورود تلفن همراه در عرصه ارتباط طیف گسترده‌ای از نیازها را پاسخ داده است اما بهره مندی از تلفن ثابت از ضروریات خانوارها به شمار می‌رود.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در این شهرستان بیان کرد: تمام نقاط رشت دارای دسترسی‌های مکالمه‌ای است که این مهم باید تقویت شود.

عاشوری با اشاره به خسارت‌های جبران ناپذیر سرقت به شبکه ارتباطی اضافه کرد: تلفن ثابت برخی روستاهای رشت به دلیل سرقت‌های مکرر قطع است.

وی با تاکید بر لزوم گسترش فیبر نوری در رشت افزود: برای جلوگیری از دست درازی سارقان نیاز است که فیبر نوری جایگزین کابل‌های مسی شود.

فرماندار رشت از راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این روستاها دارای بالای ۱۰۰ خانوار جمعیت هستند و با نصب فیبر نوری نیازهای های ارتباطی شأن برطرف می‌شود.

عاشوری با اشاره به تقویت تجارت الکترونیک در رشت بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی تجارت الکترونیکی در روستاها را به همراه دارد.

کد خبر 6091035

دیگر خبرها

  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • دیشب ثابت شد رئال فقط یک تیم ندارد!
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)