Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@01:53:08 GMT

الزام دادستانی کل کشور به اعلام جرم علیه کانون وکلا +سند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۹۷۹۶

الزام دادستانی کل کشور به اعلام جرم علیه کانون وکلا +سند

 

به گزارش فارس، دیوان عدالت اداری پس از بررسی شکایتی از دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و وزارت دادگستری به الزام این نهاد‌ها به اعلام جرم علیه کانون وکلای دادگستری رأی داد.

این رأی که با توجه به عدم اعتراض دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور پس از گذشت بیست روز از تاریخ صدور رأی قطعی شده است، این نهادها را ملزم به انجام اقدامات لازم و به کارگیری صلاحیت و اختیاراتشان در جهت الزام کانون‌های وکلای دادگستری به رعایت ماده ۳ قانون ارتقا نظام اداری و مقابله با فساد مصوب ۱۳۹۰ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر بند الف ماده ۳ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، کانون وکلای دادگستری مکلف است «مراحل اخذ مجوزها» را در سامانه الکترونیکی تعیین شده در این قانون (ایران مجوز) وارد کند و برابر بند «ب» قانون یاد شده «متن قراردادها» نیز باید در پایگاه اطلاعات قراردادها بارگذاری شوند.

در این قانون تصریح شده است که عدم توجه به موارد فوق و تاخیر در ورود اطلاعات (مراحل صدور مجوز) تخلف محسوب شده و متخلف به شش ماه تا سه سال انفصال موقت از خدمت محکوم می‌شود؛ بنابراین دادستان کل کشور که برابر ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری مکلف است در این موضوع ورود کرده و جرم صورت گرفته را پیگیری کند.

اما با تمام این توضیحات در حال حاضر بیش از ۶ سال از زمان اجرایی شدن قانون مذکور سپری شده و کانون‌های وکلا هنوز که هنوز است، از انجام وظیفه قانونی خود خودداری می‌کنند. این در حالی است که این قانون صراحتاً کانون وکلای دادگستری را مکلف کرده تا «مراحل اخذ مجوزها» را در سامانه « ایران مجوز» وزارت اقتصاد و امـور دارایـی کـه از سـال ۱۳۹۳ تشکیل شـده، وارد کنند و به «ثبت متن قراردادها در پایگاه اطلاع‌رسانی قراردادها» نیز اقدام کنند و استنکاف از آن را جرم تلقی کرده است.

حال باید منتظر ماند تا دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و وزارت دادگستری در راستای الزام این رأی قطعی دیوان عدالت اداری، مراحل تعقیب و اقدامات قانونی برای الزام کانون وکلا به انجام وظیفه قانونی‌ش را انجام دهد.

 

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سازمان لیگ فدراسیون والیبال در نظر دارد مسابقات لیگ کانون‌های دختر کشورمان (رده سنی زیر ۱۸ سال و زیر ۲۰ سال) را در تیرماه سال جاری طبق جدول سهمیه برگزار کند.   نمایندگان هیات‌های استانی در صورت تمایل می‌توانند تا روز دوشنبه مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه اعلام آمادگی و درخواست میزبانی خود برای هر یک از رویداد‌های کانون‌های دختر زیر ۱۸ سال و لیگ کانون‌های زیر ۲۰ سال دختر را از طریق هیات‌های استان به سازمان لیگ ارسال کنند.   براساس اعلام سازمان لیگ تیم‌ها برای حضور در مسابقات ملزم به اجرای مفاد شیوه نامه به شرح ذیل هستند:   مسابقات مطابق آخرین قوانین فدراسیون جهانی والیبال و آخرین آیین‌نامه سازمان لیگ فدراسیون برگزار خواهد شد.   هر تیم شامل حداکثر ۲۰ بازیکن (زیر ۱۸ سال: متولدین یازدهم دی ماه ۱۳۸۵ و زیر ۲۰ سال: متولدین یازدهم دی ماه ۱۳۸۳)، یک مربی، ۲ کمک مربی و یک سرپرست است. (حضور آنالیزور، بدنساز، فیزیوتراپ، پزشک، ماساژور در کنار تیم بلامانع است.)   مربیان تیم باید حداقل دارای کارت مربیگری درجه دو و بازیکنان بایستی ساکن، دانش آموز یا دانشجو استان مربوطه باشند.   مسابقات مرحله مقدماتی با حضور ۴۸ تیم در ۸ منطقه (هر منطقه ۶ تیم) بصورت دوره‌ای برگزار خواهد شد و نحوه برگزاری ادامه مسابقات با توجه به تعداد تیم‌های شرکت کننده متعاقبا اعلام می‌شود.   اعتراض تیم‌ها باید به صورت مکتوب حداکثر یک ساعت بعد از اتمام بازی به انضمام مبلغ پنج میلیون ریال وجه، تحویل ناظر فنی مسابقه گردد.   مبلغ ورودیه مسابقات ۱۵۰ میلیون ریال است که باید از طریق درگاه بانکی سامانه ملی والیبال واریز شود و کلیه هزینه‌ها اعم از (اسکان، تغذیه، ایاب و ذهاب و ….) بر عهده خود تیم‌ها است.

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است