Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: چند روز پیش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از روز دوم فروردین ماه تزریق واکسن کووید ۱۹ برای بیماران خاص و صعب العلاج را آغاز می‌کند.

معاون علوم پزشکی شیراز در این رابطه گفته بود که واکسیناسیون از دوم فروردین در بیمارستان بوعلی سینا برای بیماران دریافت کننده پیوند عضو و در بیمارستان آنکولوژی امیر برای بیماران مبتلا به سرطان آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برخی بیماران خاص زمانی که با بیمارستان امیر تماس گرفتند به آنها اعلام شده فعلاً خبری از واکسن نیست و برای انجام واکسیناسیون به آنها اطلاع داده خواهد شد. بیمارستان پاسخ بیشتری به بیماران نداده است.

این ناهماهنگی بین علوم پزشکی و بیمارستان مرتبط با بیماران آنکولوژی بیشتر از پیش به ابهامات عملکردی دانشگاه علوم پزشکی دامن زده است.

پیش از این نیز در زمانی که واکسن آنفلوانزا به گروه‌های هدف تزریق می‌شد، پیامی به بیماران خاص ارسال و از آنها دعوت شد برای تزریق واکسن به محل اعلام شده مراجعه کنند اما برخی بیماران زمانی که به محل رفتند به آنها اعلام شد که اسمشان در لیست موجود نیست و از تزریق واکسن به آنها خودداری شد. این در حالی بود که این بیماران حتی دفترچه بیماران خاص نیز داشتند.(اینجا بخوانید)

ادعای مشاور معاون درمان علوم پزشکی: تاکنون نزدیک به ۱۱۰ بیمار خاص واکسن زده‌اند

مشاور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به نوع واکسنی که به استان اختصاص یافته است در این مرحله تنها افرادی که در بازه سنی ١٨ تا ۶٠ سال بوده و دارای بیماری خاص هستند در اولویت دریافت واکسن اند.

دکتر عبدالحسین فرح بخش در ادامه بیان کرد: براساس طبقه بندی اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با توجه به نوع واکسن کرونا که سینوفارم است مقرر شده تا افرادی که دارای بیماری خاص هستند و در طبقه بندی اعلام شده قرار می‌گیرند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

او ادامه داد: امکان تزریق واکسن به افرادی که سن کمتر از ١٨ سال داشته و یا سن آنان بیش از ۶٠ سال است در این مرحله میسر نیست.

وی اضافه کرد: بیش از ۶ هزار واکسن کرونا در اختیار بیمارستان امیر قرار گرفته و ظرف مدت زمان حداکثر ١۴ روز باید این دوز واکسن‌ها در اختیار بیماران خاص قرار بگیرد.

فرحبخش در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه «برخی بیماران خاص به بیمارستان امیر مراجعه کرده‌اند اما پاسخ روشنی نگرفته اند» تاکید کرد: روزانه برای نزدیک به ٢٠٠ الی ٣٠٠ نفر از بیماران خاص استان پیامکی مبنی بر دریافت دوز واکسن ارسال شده و طی دو روزی که از اجرای این طرح گذشته است تاکنون نزدیک به ١١٠ نفر با مراجعه به بیمارستان امیر نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند.

ادعای تزریق واکسن در حالی مطرح می‌شود که محدودیت‌های اعمال شده باعث شده که همه رسانه‌ها به صورت مناسبی نتوانند فرایند واکسیناسیون را اطلاع رسانی کنند. ابهامات بی پاسخ مانده و پاسخ‌های مطرح شده نیز در حد کلی گویی است.

وی با اشاره به اینکه بیماران باید در کوتاه‌ترین زمان به مراکز درمانی مراجعه کرده و نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند متذکر شد: در این مرحله بیمارانی مورد تزریق قرار می‌گیرند که دارای بیماری‌های نظیر سرطان، پیوند عضو یا دیالیز باشند و به مرور زمان سایر بیماری‌های خاص نیز در صف دریافت واکسن قرار می‌گیرند.

اقدام دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر تزریق واکسن به بیماران خاص اقدامی پسندیده است اما ادعاهای مطرح شده با نمود بیرونی آن چندان همخوانی ندارد. بیمارستان‌ها به بیماران پاسخ روشنی نمی‌دهد، بیماران دقیقاً نمی‌دانند چرا اسامی برخی در لیست قرار دارد و برخی در لیست موجود نیست.

این روزها عملکردهای این چنینی و دوگانه علوم پزشکی بیشتر بر فضای ابهام دامن زده است از این رو به نظر می‌رسد که علوم پزشکی باید در حین انجام واکسیناسیون شفافیت بیشتری به خرج دهد.

کد خبر 5174871

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه نوروز بوشهر تردد وسایل نقلیه تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گرگان ایلام عکس استانها گردشگری سانحه تصادف دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیمارستان امیر تزریق واکسن دریافت واکسن بیماران خاص اعلام شده اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام دلفان اظهار کرد: بیمارستان نیایش سال ۹۲ تحویل مسکن و شهرسازی و مصوبه اولین سفر احمدی‌نژاد به لرستان تحت عنوان بیمارستان جایگزین شهدای عشایر بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این بیمارستان به نام نیایش تغییر یافته که امیدواریم همین اسم بماند، افزود: بیمارستان شهدای عشایر به قوت خود باقی خواهد ماند و ردیف و اعتبار جداگانه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: این پروژه سال ۹۵ به خاتم‌الانبیا واگذار شده که ۶ و نیم الی ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دلفان بیان کرد: از سال ۹۵ تا دولت جدید یعنی ۱۴۰۰، ۲۵ درصد پیشرفت داشته که ۵۱۵ تخت بوده و ۴۹۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیک دارد که بالغ بر ۴۰۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و به ۶۱۱ تختخوابی ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه به یک ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های غرب کشور است، گفت: درصورتی‌که منابع مالی آن تأمین شود سال آینده تحویل داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بیشتر از آنچه تعیین شده بود اعتبار به آن تخصیص داده شده و از ماده ۵۶ نیز ۲۷۲ میلیارد وام گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اسرائیل تنها بیمارستان رفح را هدف قرار داد
  • حماس: اشغالگران تنها بیمارستان رفح را هدف قرار دادند
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد