Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@20:38:18 GMT

مراقب کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی باشید

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۰۲۵۶

مراقب کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی باشید

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، علی عباسی کسانی اظهار کرد: مردم بایستی هوشیار باشند تلفن همراه، اس‌ام‌اس و عابربانک سه ضلع اصلی کلاهبرداری تلفنی است و برخی شیادان با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم، حساب‌های بانکی آنها را به روش‌های مختلف خالی می‌کنند.

وی افزود: حیله‌هایی مثل برنده خوش‌شانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی، سفر هدیه به زیارت اماکن مقدس، موفقیت در قرعه‌کشی بانک‌ها و مؤسسات مالی مواردی هستند که کلاهبرداران تلفنی جهت فریب مال باختگان از آن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: این شیادان به قدری مسلط و حرفه‌ای عمل می‌کنند که اقشار مطلع و تحصیل‌کرده جامعه هم ممکن است مورد فریب آنها واقع شوند.

کسانی بیان کرد: در بیشتر موارد این کلاهبرداران با جعل عناوینی فریبنده، از طریق تلفن همراه یا پیامک با مالباختگان ارتباط اولیه را برقرار می‌کنند.

وی بیان کرد: در تازه‌ترین شگردها، کلاهبرداران طی تماس با افراد و اطمینان از فعال بودن شبکه‌های اجتماعی و سامانه بام یا اپلیکیشن بله آنها با جلب اعتماد اطلاعات لازم از جمله اطلاعات هویتی و کد ملی قربانی را به دست آورده و پس از گرفتن کد ارسالی به شماره تماس وی به حساب آنها دسترسی پیدا کرده و اقدام به انتقال غیر مجاز وجوه به صورت اینترنتی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک و تماس‌های تلفنی تحت عنوان برنده شدن، با مراجعه حضوری به بانک‌ها و تماس تلفنی با شماره‌های رسمی صدا و سیما از صحت گفته‌های فرد تماس گیرنده مطلع شده و فریب پیام‌ها و تماس‌های این چنینی را نخورند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها پلیس فتا کلاهبرداری اپلیکیشن ها اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیرعامل شرکت گاز مازندران از پاسخگویی به ۸۴ هزار و ۱۷۴ تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی با مرکز امداد و حوادث ۱۹۴ شرکت گاز استان، طی سال گذشته خبر داد.

دکتر مایلی رستمی با اعلام این خبر گفت: از این تعداد تماس ۷۹ هزار و ۶۷۶ مورد منجر به اعزام عملیاتی و ۹۸۹ مورد نیز منجر به اعزام فوری گروه‌های امداد و حوادث شده است.

وی رفع نشتی از کنتور و رگولاتور، بررسی صدای ناهنجار از رگولاتور، وصل کردن مجدد انشعاب، بازدید از حفاری، کنترل آتش‌سوزی و رفع شکستگی علمک در اثر برخورد خودرو را از جمله اقداماتی عنوان کرد که اعزام گروه‌های امداد و حوادث در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به ضرورت آمادگی و انجام واکنش سریع نیرو‌های امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی، گفت: برگزاری مانور مقابله با زلزله، انفجار، آتش‌سوزی، گازگرفتی و شکستگی علمک، نقشه‌خوانی و تعیین موقعیت مکانی از جمله اقداماتی است که در این راستا طی سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند