Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضربارش پراکنده باران در استان‌های ‌آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، البرز و تهران گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ شیرانی به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی و وزش شدید باد با هشدار سطح نارنجی در جاده‌های اکثر استانها پرداخت و تصریح کرد: رانندگی در این شرایط با توجه به لغزندگی معابر و کاهش میدان دید رانندگی بر اثر پدیده گردوخاک نیازمند آمادگی کامل و رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی با خودرو جلویی است.

وی از ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس محدوده سیاه بیشه و هزارچم خبر داد و گفت: جاده چالوس به علت ظرفیت پایین تردد در این ایام به علت همزمانی سفرهای برخی از رانندگان در برخی مقاطع دارای بار ترافیکی نیمه سنگین است؛ بنابراین جهت کاهش زمان سفر به رانندگان توصیه می شود که از مسیرهای جایگزین مانند جاده هراز و فیروزکوه تردد کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا خاطرنشان کرد: با توجه به مسافرت برخی از هموطنان در چند روز ابتدای نوروز و نزدیک شدن به زمان پایان تعطیلات و ظرفیت مشخص جاده ها، در صورت همزمانی برگشت سفرهای چند روزه اخیر در ۵شنبه و جمعه پایان این هفته احتمال ایجاد ترافیک سنگین در برخی از جاده‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود که مسافران زمان برگشت از سفر را مدیریت کرده و صرفا به روز پنج شنبه و جمعه پایان هفته موکول نکنند.

وی افزود: با توجه به نیاز به تردد در هر دو جهت جاده ها در این ایام، برنامه ای برای یک طرفه کردن جاده ها در پایان تعطیلات این هفته در طرحهای ترافیکی پلیس راهور ناجا وجود ندارد.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه ۶۳ درصد از تصادفات در جاده ها در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد اظهار داشت: رعایت کامل مقررات رانندگی و احتیاط لازم در این محدوده باعث کاهش چشمگیر حوادث جاده ای می شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا اعلام کرد: با توجه به اطلاعیه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اضافه شدن تعدادی از شهرهای جدید به گروه قرمز و نارنجی و اتمام مهلت 3 روزه برای خروج خودروها با پلاک غیر بومی از این شهرها، از امروز برابر مقررات در صورت مشاهده تردد خودرو با پلاک غیربومی در این شهرها اعمال جریمه یک میلیون تومانی در شهرهای قرمز و پانصد هزارتومانی در شهرهای نارنجی صورت می گیرد.

وی اظهارامیدواری کرد: با همکاری مردم در عمل به ابلاغیه های ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی شاهد کاهش روند بیماری کرونا و شکستن زنجیره شیوع و انتقال آن باشیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بارندگی لغزندگی ترافیک تصادفات حوادث جاده ای پلاک غیربومی شهرهای قرمز شهرهای نارنجی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سرهنگ سیاوش محبی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اتوبان شمال شب گذشته در محدوده تونل شماره ۱۲ از ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه تا ساعت پنج امروز به دلیل ریزش سنگ مسدود بود که پس از پاکسازی، بازگشایی شد.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک جاده های کشور به ویژه جاده‌های شمالی،خاطر نشان کرد: ترافیک در همه محورهای مواصلاتی به ویژه مسیر برگشت از استان های شمالی به طرف تهران با پایان یافتن تعطیلات سنگین و پر حجم است.

جانشین پلیس راه کشور گفت: د محور چالوس بدلیل ترافیک پرحجم از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شمال به جنوب یکطرفه شده است.

محبی ادامه داد:درمحور هراز از ساعت ۱۵ امروز تردد وسایل نقلیه از آبعلی به سمت آمل ممنوع شد و از آمل به سمت رودهن یا آبعلی مسیر یکطرفه است تا زمانی که بار ترافیکی تخلیه شود.

وی ادامه داد: در محدوده پاسگاه لاریجان و قبل از شهر مرزن آباد شاهد پس زدگی ترافیک هستیم و در سایر محورهای مواصلاتی ترافیک پر حجم و روان است.

جانشین پلیس راه کشور گفت: به رانندگانی که هنوز مسیر بازگشت را آغاز نکردند توصیه می شود که بازگشت خود را به فردا موکول کنند تا ترافیک کمتری را در جاده ها تجربه کنند.

محبی ادامه داد: اگر رانندگان در این ساعات سفر بازگشت خود را آغاز کنند با تاریکی شب و پیک ترافیک مواجه می شوند و ممکن است ساعت ها پشت ترافیک بمانند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

دیگر خبرها

  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج
  • ترافیک نیمه سنگین در جاده های قزوین
  • امروز، پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • شرایط محورهای مواصلاتی برای سفر مناسب نیست
  • تردد در جاده چالوس و آزاد راه تهران - شمال یکطرفه شد
  • مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی امروز پایان می‌یابد
  • محور چالوس یک طرفه شد