Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@19:16:40 GMT

رفع کامل بیکاری از ۴۵۰ روستا تا پایان ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۰۸۴۷

رفع کامل بیکاری از ۴۵۰ روستا تا پایان ۱۴۰۰

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: تاکنون ۳۰۰ روستا تحت پوشش طرح روستای بدون بیکار قراردارند و تا پایان سال ۱۴۰۰ این رقم به حدود ۴۵۰ روستا خواهد رسید.

روستا، پایگاه اصلی تولید ملی در هر کشوری است. طرح‌های محوری صندوق کارآفرینی امید برای تقویت و رشد روستاها، روستاهای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و تشکیل صندوق‌های خرد محلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق کارآفرینی امید «طرح روستای بدون بیکار» در راستای استراتژی صنعتی ­سازی روستاها و راهبرد منبع­ گرایی و مبتنی بر مزیت رقابتی روستاها بعنوان عامل و منبع مزیت رقابتی با همکاری تمامی دستگاه­ های مرتبط ملی، استانی و محلی با محوریت افزایش توانمندسازی و مشارکت پذیری افراد جامعه محلی برای اشتغال پایدار و ریشه­ کنی بیکاری را اجرا کرد.

«اصغر نورالله زاده» درباره این طرح، اظهارداشت: هم اکنون حدود ۳۰۰ روستای بدون بیکار داریم و هدفگذاری ما تا پایان ۱۴۰۰ این است که در هر شهرستان حداقل یک روستای بدون بیکار نمونه سازی کرده باشیم.

وی  افزود: روستاهای مورد نظر برای اجرای طرح روستای بدون بیکار شناسایی شده و در پروسه تامین مالی است، بنابراین تا پایان ۱۴۰۰ به تعداد شهرستان‌ها، روستای بدون بیکار خواهیم داشت یعنی حدود ۴۵۰ روستا.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در نظر داریم در برخی روستاها که ظرفیت بالایی وجود داشته و مردم استقبال کردند طرح روستای بدون بیکار را در بخش‌ها نیز اجرا کنیم و هدفگذاری بعدی این است که در سال ۱۴۰۱ هر بخش یک روستای بدون بیکار داشته باشد.

وی تاکید کرد: رویکرد صندوق کارآفرینی امید در روستای بدون بیکار این است که کسب و کارهایی که در روستاها مزیت رقابتی دارد حمایت مالی کند.

نورالله زاده افزود: این کسب و کارها در بخش‌های مختلف بازرگانی، تولید، توزیع لجستیک است همچنین کسب کارهایی که می‌تواند عامل مزیت باشد در تامین مالی مدنظر قرار می‌دهیم و تا همه افرادی که برای راه‌اندازی کسب وکار خود متقاضی دریافت تسهیلات هستند، وام دریافت کنند.


اجرای طرح هر روستا یک محصول در ۱۷۳ روستا

وی درباره اجرای طرح «هر روستا یک محصول» نیز گفت: در طرح «هر روستا یک محصول»، یک محصول محور توسعه هر روستا است و این برنامه تا کنون در ۱۷۳ روستا اجرا شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: برای نمونه در روستای محمد آباد استان گلستان، محور توسعه مبلمان و محصولات چوبی بود یا روستای خرما کولا، لیموترش محور توسعه روستا بود که بیش از صد واحد گلخانه در آن ایجاد کردیم و لیموترش تولیدی این گلخانه‌ها به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی اظهارداشت: هر روستا یک محصول، برنامه مناسبی برای توسعه روستایی بود و مورد استقبال قرار گرفت و هدفگذاری صندوق کارآفرینی امید این است که این طرح در سطح هر شهرستان اجرا شود و امیدواریم تا پایان ۱۴۰۰ برای هر شهرستان یک روستا نمونه‌سازی کنیم./ ایرنا 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: طرح روستای بدون بیکار صندوق کارآفرینی امید روستا یک محصول تا پایان ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار امیدهای بوکس با کسب 3 مدال برنز

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا، سه نماینده تیم امید کشورمان امروز (شنبه - 15 اردیبهشت ماه) در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل رقبای خود به مدال برنز رسیدند تا پرونده اولین حضور تیم امید در این مسابقات با سه مدال برنز بسته شود.

در مرحله نیمه نهایی وزن 75 کیلوگرم، محمد محشری مقابل جواهیر‌ اوماتالیف‌ از ازبکستان شکست خورد و به مدال برنز رسید. سیدعلی سیدصدری نیز در وزن 86 کیلوگرم حریف تمیرلان‌ موکاتیف‌ از قزاقستان نشد و از صعود به دیدار نهایی بازماند.

همچنین در وزن 92+ کیلوگرم رضا خلیل‌زاده با شکست مقابل جهانگیر زوکروف‌ از ازبکستان به مدال برنز رسید.

تیم بوکس امید کشورمان با 9 بوکسور در مسابقات آسیایی حضور داشت و هدایت این تیم برعهده علیرضا استکی بود.

پیش از این و در بخش جوانان، امیر اسماعیلی به فینال سنگین وزن رسیده بود که دوشنبه برای کسب مدال طلا با شهزود‌ پولوونوف‌ از ازبکستان روبه‌رو می‌شود و امیررضا سلطانی و امیررضا ملک‌خطابی‌ صاحب مدال برنز شدند.

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • امروز با سعدی: چه جرم رفت که با ما سخن نمی‌گویی
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • نفرین محمد پنجعلی پشت سر دو کاپیتان پرسپولیس!
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب 3 مدال برنز
  • ارزیابی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم کامل شد