Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تا زمانی که خودکفا نشویم دشمنان دست بردار نیستند، گفت: امیدواریم امسال با عمل به شعاری که رهبری انتخاب فرمودند، موضوع خودکفایی با همت دولت و مجلس به واقعیت بپیوندد. - اخبار استانها -

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان در ارتباط با شعار "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" برای سال 1400، اظهار داشت: شعارهایی که رهبر معظم انقلاب برای هر سال انتخاب می‌کنند معمولاً هر سال مقداری به آن عمل می‌شود و پس از آن رها می‌شود و متاسفانه نه مسئولان همت لازم برای عملیاتی شدن کامل شعار سال را دارند و نه در ادوار مجلس به آن پرداخته شده است؛ امیدواریم امسال جهت تحقق شعاری که رهبری انتخاب فرمودند، مجلس انقلابی در رابطه با پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها یک کار اجرایی، عملیاتی و قانونی انجام دهد تا کسی نتواند از آن تخلف کند و به معنی واقعی پشتیبانی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه تاکنون نیز قوانین کم نداشته‌ایم اما صرفاً تولید قانون اثرگذار نیست، افزود: تا زمانی که ما خودکفا نشویم، دشمنان دست بردار نیستند و امیدواریم ان‌شاءالله امسال با این شعاری که رهبری انتخاب فرمودند، مجلس هم پای کار بیاید و پشتیبانی‌های جدی در رابطه با مانع‌زدایی‌‌های لازم را به صورت قانون در بیاورد و نظارت جدی نیز بر عملکرد دولت انجام دهد؛ ما قوانین خوب کم نداریم اما اجرایی و عملیاتی نشده که به یاری خداوند در مجلس انقلابی این مهم به وقوع خواهد پیوست.

تحقق شعار سال 1400 کمی همت، اراده و مردانگی می‌خواهدموانع‌ قانونی تولید برای تحقق شعار سال در مجلس احصاء شد‌/ دولت 9 حکم اشتغال‌زایی را اجرایی نکردعالم برجسته اهل‌سنت در گفت‌وگو با تسنیم: تحقق شعار سال «رونق تولید و اشتغال‌زایی» به‌دنبال دارد

وی ادامه داد: باید امسال اتفاق خوبی بیافتد، به ویژه که در آستانه انتخابات هستیم و امیدواریم مردم ما این بار با یک عزم جدی و خرد جمعی واقعی به دور از احساسات و کف زدن و سوت زدن وارد میدان شوند, ان‌شاءالله امسال با یک خرد جمعی و یک منطق صحیح فردی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند که بتواند فعلاً با توجه به این مشکلاتی که در دولت وجود دارد ما را نجات دهد و بتواند کاری کند که دشمنان ما برای همیشه ناامید شوند.

شهریاری در رابطه با اهمیت مسئولیت دولت در رابطه با تحقق به شعارهای سال، گفت: مسلماً دولت در این موضوعات مطرح شده در شعار سال مسئولیت پررنگ و مشخصی دارد؛ برای مثال در سال جاری اگر مانعی سر راه می‌بیند باید آن را برطرف کند و اگر نیاز به قانون است، از مجلس بخواهد قانونگذاری کند و لایحه بدهد؛ در واقع نقطه اصلی تحقق به شعار سال دولت است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت و در رأس آن رئیس جمهور نقش اصلی را در اداره کشور دارد؛ رئیس جمهور است که تمامی عوامل اجرایی چون استاندار، فرماندار و ... را انتخاب می‌کند؛ از همه مهم‌تر بودجه کشور دست رئیس جمهور است و حتی نهادهایی هم که زیرمجموعه رهبری هستند بودجه آنها دست دولت است؛ پس نقش اصلی را دولت دارد و اگر فکر می‌کند خلأ قانونی وجود دارد باید بیاید و لایحه بدهد به مجلس و مجلس نیز مسلماً وظیفه دارد نظارت کند و اگر می‌بیند که کسانی نمی‌خواهند به قوانین عمل کنند، باید برخورد کند.

انتهای پیام/395/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری مجلس سیستان و بلوچستان انتخابات ریاست جمهوری مجلس سیستان و بلوچستان تحقق شعار شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، مراسم اعطای نشان «اقتصاد مقاومتی» به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • گام عملی برای جهش تولید
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است