Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام شرایط تقریبا عادی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا آن هم در روزهای پایانی سال ۹۹، باعث شد با تمامی این هشدارها و درخواست‌های مسئولان ارشد وزارت بهداشت، به یکباره جاده‌های کشور شلوغ شد و سفرهای نوروزی کلید خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، تنها با گذشت چهار روز از سال جدید، شاهد گزارش‌های نگران کننده از وضعیت بیماری کرونا در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همزمان با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اینکه مردم می‌توانند به سفر بروند و فقط شهرهای قرمز و نارنجی از این قاعده مستثنی هستند، باعث شد تا شاهد موج بزرگی از آغاز سفرهای نوروزی در کشور باشیم.

این در حالی است که وزیر و معاونان وزارت بهداشت، همواره نسبت به انجام سفرها و مسافرت‌های نوروزی ابراز نگرانی کرده و از مردم درخواست کرده اند در خانه بمانند. به طور مثال، همین دیروز بود که سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در پایان گزارش روزانه آمار کرونا در کشور، نسبت به خطر بروز موج جدید کرونا هشدار داد و تاکید کرد: انتقال ویروس جهش یافته از مناطق آلوده به مناطق کمتر آلوده و بدون آلودگی از خطرات جدی سفرهای نوروزی است. لذا، امیدواریم با نرفتن به مسافرت و عدم حضور در تجمعات و دورهمی‌ها، سین سلامت را به سفره‌های هفت‌سین خودمان اضافه کنیم.

در همین حال، سعید نمکی وزیر بهداشت و بالاترین مقام پاسخگو در حوزه سلامت کشور، نسبت به انجام سفرهای نوروزی هشدار داده و گفته است که وزارت بهداشت به شدت با سفرهای نوروزی مخالف است.

با تمامی این هشدارها و درخواست‌های مسئولان ارشد وزارت بهداشت، اما از همان دو روز پایانی سال ۹۹، به یکباره جاده‌های کشور شلوغ شد و سفرهای نوروزی کلید خورد.

درحالی وارد چهاردهمین ماه از شیوع ویروس کرونا شدیم که تب و تاب ویروس کرونا انگلیسی نگرانی‌های بسیاری به دنبال داشت.

افزایش ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: موارد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در استان مازندران به ۶۵ نفر افزایش یافت

سیدعباس موسوی با اشاره به جولان کرونای انگلیسی در مازندران، اظهار کرد: موارد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در استان مازندران به ۶۵ نفر افزایش یافت.

وی افزود: براساس آزمایش‌ها، از هفته گذشته تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس انگلیسی کرونا در استان به ۴۹ مورد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان گفت: همچنین کرونا ۷ شهر مازندران را هم درگیر کرده است.

با بستری شدن تعداد ۸۳ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته  تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۴۸۲ نفر رسید. همچنین تعداد ۶۵ بیمار مبتلا به گونه جدید ویروس کرونای انگلیسی نیز در استان مازندران شناسایی شد.

وقتی به قله های منحنی مرگ و میر کرونا در ایران دقت کنیم با سه موج عمده مواجه می‌شویم که اولی در ۶ فروردین ۱۳۹۹ با نزدیک به ۱۶۰ مرگ روزانه بود. سپس در ۶ مرداد ۹۹ با قریب ۲۴۰ مرگ در روز سپری شد و نهایتاً در ۲۶ آبان ۹۹ به نزدیک ۵۰۰ مرگ روزانه رسید.

این در حالی است که هنوز شیوع ویروس «انگلیسی» را نداشتیم و همچنان صحبت از ویروس «ووهان» بود. اما، حالا چند صباحی هست که شاهد بروز مواردی از ویروس جهش یافته در اغلب نقاط کشور هستیم که نمونه بارز و آشکار آن را در استان خوزستان شاهد بودیم و البته هنوز هم ادامه دارد.

اکنون با رفتار ستاد ملی کرونادر قبال مسافرت‌های نوروزی که متفاوت از سال گذشته است، این سوال در ذهن متبادر می‌شود که آیا ما با مصداق آزادی تردد نوروزی به ۹۱ درصد از شهرهای کشور ، در حال گشایش سختگیری‌های پیشگیرانه هستیم. اگر بله، پس هشدارهای وزارت بهداشت و اعلام‌های روزانه شیوع سوش جدید چیست و اگر به گفته مسؤلین بهداشتی شرایط شکننده است و عدد مولد پایه بالای یک است آنگاه تصمیمات ستاد ملی کرونا در این تعطیلات نوروزی چگونه ارزیابی می‌شود.

به نظر می‌رسد باید در فرآیندهای تصمیم گیری برای کرونا، در شرایطی که واکسیناسیون ملی هنوز آغاز نشده و رعایت پروتکل‌ها نیز افت جدی نموده و با گسترش سوش جدید نیز مواجه هستیم، بازنگری صورت پذیرد.

ما دیدم که کشور در مقطع ابتدایی سال گذشته با قرنطینه‌های جدی تر و همراهی مردم که هنوز تازه نفس بوده و توان روحی و اقتصادی لازم را داشتند، توانست مهاری مثال زدنی بر گسترش کرونا بگذارد، اما اکنون شاهد ضعف تصمیم گیری از سوی نهادهای مسئول و عدم رعایت پروتکل‌ها از جانب مردم هستیم که می‌تواند در طی هفته‌های آتی موج جدیدی از ابتلاء و مرگ و میر را به همراه بیاورد و کادر خسته از یکسال تلاش بی وقفه درمان را زمین گیر کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ویروس جهش یافته سفرهای نوروزی وزارت بهداشت ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه انگلیسی

بازدید 18 شبکه عربی-انگلیسی اسکای نیوز عربی در گزارشی به جاده دو طرف رابطه ایران و روسیه پرداخت که در چارچوب دوگانه جنگ روسیه و اوکراین و جنگ ایران و اسرائیل در حال پیشروی است. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه انگلیسی