Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که پارلمان ارمنستان به لغو وضعیت نظامی اعلام شده در جریان درگیری‌های نظامی قره باغ رأی داد، سرکیسیان و پاشینیان باردیگر درباره برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی در این کشور گفت‌وگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، پارلمان جمهوری ارمنستان امروز، چهارشنبه، در جریان نشستی علنی که بطور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی این کشور پخش می‌شد، به پیش‌نویس قانون لغو وضعیت نظامی در ارمنستان که در اواخر ماه سپتامبر سال 2020 (مهر ماه گذشته) و به‌خاطر درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ اعلام شده بود، رأی مثبت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

118 نماینده پارلمان ارمنستان از لغو قانون حکومت نظامی حمایت کرده و بدین ترتیب، این مسئله مورد تصویب قرار گرفت.

در خبر دیگری از ارمنستان، "آرمن سارکیسیان" رئیس جمهور و "نیکول پاشینیان" نخست وزیر این کشور عصر دیروز (سه‌شنبه) بار دیگر با یکدیگر دیدار کرده و مسائل مربوط به نحوه برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی در ارمنستان را مورد بررسی قرار دادند.

طبق اطلاعات دفتر ریاست جمهوری ارمنستان، هر دو طرف بر اهمیت اقدامات ضروری برای سازمان دهی انتخاباتی آزاد و عادلانه و مطابق با قانون اساسی این کشور تأکید کردند.  

لازم به یادآوری است که زمان برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی در ارمنستان، 20 ژوئن سال 2021 (30 خرداد ماه) تعیین شده است و مقرر شده که پاشینیان، تا روشن شدن نتیجه این انتخابات همچنان در سمت نخست وزیری باقی بماند.  

بر اساس قانون اساسی ارمنستان، انتخابات پیش از موعد پارلمانی باید بعد از گذشت 30 روز از انحلال مجلس ملی (پارلمان) این کشور برگزار شود.

این در حالی است که جبهه متحد مخالفان ارمنستان، تحت عنوان "جنبش برای نجات میهن" روز سه‌شنبه تصمیم گرفت که به مسدود کردن بلوار منتهی به ساختمان پارلمان این کشور در مرکز شهر ایروان پایان داده و تجمع خود را در خیابان موازی آن ادامه دهد. علاوه بر این، این جبهه در حال آماده کردن خود برای موج تازه‌ای از اقدامات سیاسی اعتراض آمیز در جریان مبارزات انتخابات پیش از موعد پارلمانی در ارمنستان است. آنها همچنان خواستار برکناری نیکول پاشینیان از سمت نخست وزیری این کشور هستند.  

مخالفان در ارمنستان باز هم خواستار لغو وضعیت نظامی شدندپاشینیان تا برگزاری انتخابات پارلمانی همچنان نخست وزیر ارمنستان استانتصاب رئیس جدید ستادکل نیروهای مسلح ارمنستان بدون تأیید رئیس جمهور

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قفقاز ارمنستان قفقاز ارمنستان انتخابات پیش از موعد پارلمانی پارلمانی در ارمنستان برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دعوت رسمی وزارت فرهنگ، علوم، ورزش ارمنستان ظهر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای امضا تفاهم‌نامه فرهنگی و برنامه مبادلات بین کشور ارمنستان و ایران، وارد ایروان شد و مورد استقبال سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، محمد اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان و پاپویان رییس مرکز امور بین‌الملل و دیاسپارهای وزارت فرهنگ ارمنستان قرار گرفت.

پاپویان در ابتدای این سفر ابراز امیدواری کرد در با امضای برنامه مبادلات، روابط فرهنگی بین دو کشور را مستحکم‌تر کنند، برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرایی‌تر شود و روابط دو کشور دوست و برادر ایران و ارمنستان مستحکم و عمیق‌تر شود.

در نخستین روز این سفر، ایمانی‌پور مهمان سفیر جمهوری اسلامی ایران بود. رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این ضیافت که با حضور جمعی از کارشناسان سفارت برگزار شد با مسائل فرهنگی و موضوعات جاری ارمنستان آشنا شد و راهکارهای توسعه روابط فرهنگی به‌ویژه در حوزه آموزش زبان فارسی، گسترش روابط دانشگاهی و همچنین گسترش فعالیت‌های فرهنگی ازجمله موضوع کتاب و انتشارات، ترجمه و نیز تبادلات بین دانشگاهی و هنری مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ضمن ملاقات با مسؤولان فرهنگی و سیاسی ارمنستان، با وزیر امور فرهنگ، علوم، ورزش ارمنستان، معاون وزیر امور خارجه ارمنستان و اسقف اعظم کلیسای جامع آچمیادزین ملاقات خواهد کرد. همچنین دیدار با رئیس دانشگاه دولتی ایروان و ملاقات با اساتید و دانشجویان ایران‌شناسی و زبان ادبیات فارسی از دیگر برنامه‌های سفر ایمانی‌پور به ارمنستان است.

کد خبر 6095459 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر