Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@19:48:31 GMT

مسافران سفر خود را کوتاه و به منزل بازگردند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۲۶۹۳

مسافران سفر خود را کوتاه و به منزل بازگردند

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، براساس گزارش قرارگاه عملیاتی کرونا، افزایش سفرهای نوروزی و جدی گرفته نشدن رعایت پروتکل های بهداشتی موجب شده که در برخی از شهرها آهنگ رشد ابتلا و بستری به گونه ای باشد که رنگ این شهرها از آبی به نارنجی و قرمز تغییر کرده و شاهد افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز در کشورهستیم که این وضعیت موجب افزایش نگرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهوربا اشاره به گزارش قرارگاه عملیاتی درمورد افزایش سفرهای نوروزی برغم هشدارها و درخواست از مردم برای سفر نکردن، گفت: با توجه به اینکه در پایان اسفند ماه بسیاری از شهرها وضعیت به نسبت آرامی داشتند ورنگ بندی آنها قرمز و نارنجی نبود؛ محدودیتی برای سفر ایجاد نشد اما توصیه قرارگاه و مسئولین، سفر نکردن به این شهرها بود که مبادا با موج جدیدی مواجه شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه با عمل به توصیه قرارگاه عملیاتی از مردم خواسته شد که از سفر در ایام نوروز خودداری کنند، گفت: هنوز هم توصیه به مردم این است که اولویت آنها سفرنباشد و اگربه هردلیلی اقدام به مسافرت کرده اند سفرخود را کوتاه کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای هفته های آینده نیز توصیه اکید به مردم، خودداری از سفر است، افزود: از کسانی که تصمیم به سفر دارند می خواهیم در برنامه سفر خود تجدید نظر کنند و اگر به هر دلیلی ناگزیر به سفر هستند، با رعایت حداکثری پروتکل ها از تجمع و دورهمی ها پرهیز کنند و نگرانی ها و هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

در ادامه این جلسه گزارش روند واکسیناسیون براساس اولویت های تعیین شده در سند ملی واکسیناسیون، مراحل تولید واکسن های داخلی (برکت، فخرا، رازی و پاستور) و همچنین اقدامات انجام شده برای تهیه و تامین واکسن خارجی از برخی کشورها توسط کمیته بهداشت و درمان ارائه شد.

روحانی با قدردانی از تلاش ها و اقدامات انجام شده برای تسریع در تولید واکسن داخلی،اظهار داشت: اینکه توانسته ایم برغم همه مشکلات در تولید واکسن کرونا موفق عمل کرده و به مراحل نهایی نزدیکتر شویم، افتخار آمیز است و این موفقیت ها درحالی بدست آمده است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته درعلم پزشکی هنوز به واکسن مطمئن دست نیافته اند.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری به اینکه با تولید واکسن داخلی و تامین واکسن خارجی مطمئن، تا پایان سال 1400 امکان واکسینه شدن کل جامعه وجود داشته باشد، گفت: بی تردید با ادامه روند تلاش ها، میزان همکاری مردم و تلاش دستگاه های مسئول، سال 1400، سال غلبه بر کرونا خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سفر کرونا دورهمی ها واکسیناسیون تولید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام دبیری عصر شنبه در مراسم نکوداشت روز ملی شوراها ضمن تبریک این روز به اعضای پارلمان شهرهای کشور و اشاره به تاریخچه تشکیل شوراها، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ دستوری به شورای انقلاب دادند که براساس آن، آئین نامه اجرایی شوراهای شهر برای اداره امور شهرها تشکیل یافت.

وی ضمن اشاره به اهمیت نهاد شورا با بیان اینکه یک فصل از قانون اساسی کشور به شوراها اختصاص یافته است، یادآور شد: مطابق با قانون، ضرورت دارد تمامی مسائل و مشکلات مردم از طریق شوراها بررسی شده و نارسایی‌های موجود در حوزه‌های مختلفی چون اقتصادی اجتماعی فرهنگی از طرف نهاد شورا واکاوی و نتیجه به مراجع بالاتر اعلام شود.

رئیس شورای‌عالی استان‌های کشور با اشاره به اینکه شوراها طی شش دوره فعالیت خود، سیر تکاملی خوبی را طی کرده‌اند، افزود: ارتقا سطح آموزشی برای جلوگیری از خطاهای احتمالی نیازمند برنامه ریزی دقیقی است و در این زمینه برنامه‌های آموزشی خوبی برای پیشگیری از خطاها آغاز شده است چرا که سنخ خطای شوراها مالی نبوده و بیشتر مربوط به عدم آشنایی با قوانین است.

دبیری با بیان اینکه در سال جاری تلاش می‌کنیم برای تمامی استان‌ها برنامه آموزشی برگزار کنیم، یادآور شد: ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد از این رو امیدواریم با توسعه آموزش و افزایش نظارت‌ها خود شورا در قالب ناظر این نهاد عمل کرده و نیازمند ورود نهادهای نظارتی دیگر نباشیم.

دبیری با اشاره به اینکه امروزه شوراهای روستا نقش مهمی در توسعه روستاها، اجرای طرح‌های هادی و حل اختلاف دارند، تصریح کرد: از طریق سامانه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها پیگیر مشکلات شوراهای شهر و روستا بوده و اجازه نخواهیم داد، هیچ‌گونه تخلفی در شوراها رخ دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن اشاره به ۳۴ وظیفه شوراها با بیان اینکه انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد و اجرای قانون مهمترین وظیفه شورا است، خاطر نشان کرد: درآمد پایدار شهرها پایین بوده و ۸۰ درصد درآمد شهرداری‌ها از طریق تراکم فروشی، وصولی از ماده صد و عوارض تأمین می‌شود که این درآمدها اصولی نیست و در این زمینه حتی قانون درآمد پایدار و هزینه‌های شهرداری نیز کمک کار نیست.

دبیری با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی در ارتباط با ضوابط ساختمانی قوانینی وضع می‌کند اما باید این وظیفه به کمیسیون ماده پنج ارجاع داده شود، تصریح کرد: اجرای ضابطه شورای عالی شهرسازی در تمام شهرها به صورت یکسان جوابگو نیست چرا که هر شهر ویژگی‌های منحصربفرد خود را دارد به طوری که ارتفاع ساختمان‌ها، ضوابط شهری باید در خود شهرها تنظیم شود. اگر تصمیمات مربوط به ضوابط شهرسازی که توسط شورای عالی شهرسازی انجام می‌شود در داخل استان اتخاذ شود، نتایج رضایت بخش تری برای مردم خواهد داشت.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به شعار سال، یکی از وظایف شورای شهرها را نیز برنامه ریزی برای مشارکت مردم در امور عمرانی، اقتصادی و غیره دانست و گفت: ما در مجموعه شورای شهر و شورای استان رضایت کامل از دولت، استانداری، فرمانداری و هیئت تطبیق داریم و معتقدیم حضور پیگیر و مستمر شخص استاندار در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر، حکایت از اهتمام ویژه ایشان در تسریع پروژه‌های اجرایی است.

کد خبر 6090397

دیگر خبرها

  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران