Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@18:46:18 GMT

جهش ۲۹ درصدی صادرات زعفران

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۲۷۸۸

جهش ۲۹ درصدی صادرات زعفران

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رشد چشمگیر صادرات زعفران خبر داد و گفت: بنابر آمار ۱۱ ماهه گمرک، میزان صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است که پیش بینی می شود جهش صادرات تا پایان اسفند به ۳۵ تا ۴۰ درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ۱۱ ماهه امسال میزان فروش زعفران در بسته بندی های کمتر از ۱۰ گرم نسبت به سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.

میری از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۴ میلیون تومان است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران قیمت هر مثقال زعفران را ۵۵ تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر مثقال زعفران بسته به کیفیت و نوع بسته بندی متفاوت است.

وی با بیان اینکه میزان فروش زعفران داخلی ۳۰ درصد کاهش یافته است، گفت: با شیوع ویروس کرونا و محدودیت مسافرت و مهمانی ها، تقاضا برای خرید زعفران بشدت در بازار کاهش یافت. به عنوان مثال هر سال در این بازه زمانی ۷ تا ۱۰ میلیون نفر جمعیت وارد مشهد می شد که سال گذشته و امسال تعداد زوار بشدت کاهش یافته است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با تعطیلی کسب و کار واحدهای صنفی انتظار می رود نهادهای بیمه و دارایی کسبه را کمک کنند تا در سال جدید حداقل درآمد را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید زعفران بازار زعفران صادرات زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار