Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:38:33 GMT

کم فروشی در اجناس خیر و برکت را از کاسبی می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۳۰۲۵

کم فروشی در اجناس خیر و برکت را از کاسبی می‌گیرد

یک کاسب کرمانی با اشاره به اینکه کم فروشی در اجناس خیر و برکت را از کاسبی می گیرد، گفت: یکی از کارهایی که موجب تقرب به خداوند می شود، خدمت رسانی به مردم در کمال صداقت و درستی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، محمود مددی ماهانی کاسب ۵۱ ساله ای است که در سن ۶ سالگی پدرش را از دست داده و یتیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ۹سالگی به علت نامناسب بودن وضعیت مالی، همراه با درس، کمک حال خانواده اش شده و هم اکنون نایب رئیس اتحادیه لبنیات و سوپر مارکت کرمان است.

در حال حاضر ۲۳ پرسنل در خیابان امام کرمان زیر نظر وی به مردم به صورت عمده و خرده خدمات ارائه می دهند.

مددی ماهانی با اشاره به گرانی های اخیر گفت: گاهی گرانی به دلیل تورم رخ می دهد که دست کاسب نیست اما در مقابل، گاهی این بحث مربوط به گران فروشی است که آن هم یک نوع کم فروشی است و خیر و برکت را از کاسبی می گیرد.

مددی ماهانی به حدیثی از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه “کاسب دوست خداست” اشاره کرد و افزود: یکی از کارهایی که موجب تقرب به خداوند می شود، خدمت رسانی به مردم در کمال صداقت و درستی است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت تورمی که داریم، هنوز کاسب هایی داریم که حلال و حرام را می شناسند و از آنجایی که دنبال روزی پاک و کمک به مردم هستند، اجناسی در مغازه دارند، با این حال که متوجه شده اند قیمت بالا رفته، همان قیمت قبل را می دهند.

این کاسب کرمانی با ابراز خرسندی از کم فروشی در معامله به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر “وای بر کم فروشان” اشاره و خاطرنشان کرد: این بحث، فقط کم فروشان را شامل نمی شود، بلکه احتکار کنندگان، گرانفروشان و بدفروشان را نیز شامل می شود.

مددی ماهانی منصف بودن و وجدان کاری داشتن را از مهمترین ویژگی های شخصیتی کاسبان برشمرد و بیان کرد: رشته کاری خودم درصد سود ۱۰ تا۱۲ درصد است، به طور مثال کنسرو ماهی اگر خریدش ۲۲ هزار تومان باشد، حداکثر فروش ۲۵ هزار تومان است، این درحالیست که کارخانه قیمت مصرف کننده را ۳۳ هزار تومان زده است و بعضی از کسبه متاسفانه قیمت مصرف کننده را به مشتری می دهند و اگر مشتری اعتراض می کند، مغازه دار می گوید قیمت دارد که این خود یک نوع خلاف است و خیر و برکت را از کار می برد.

وی با تاکید بر کمک به هم نوع و یاری رساندن به افراد نیازمند خاطرنشان کرد: اگر چه اکنون مدتی است، همه گروه ها و خیریه ها برای کمک به نیازمندان پای کار آمده اند و فعالیت می کنند؛ اما چه خوب می شد، بعضی از هئیت های مذهبی که به مناسبت های مخلتف شام و یا نهار می دهند، به جای این کار خیرخواهانه، بسته های مومنانه بین نیازمندان توزیع می کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خیر و برکت مددی ماهانی کم فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی اهواز، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۶ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری ۵ می‌سال ۲۰۲۴ میلادی است.
 
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
 
گلبانگ اذان ظهر در اهواز ساعت ۱۲ و ۱۲ دقیقه به گوش می‌رسد و غروب آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۸ دقیقه خواهد بود.
 
نوای روحبخش اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۶ دقیقه طنین انداز می‌شود و نیمه شب شرعی ساعت ۲۳ و ۲۷ دقیقه است.
 
اذان صبح فردا، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت نیز ساعت ۳ و ۵۷ دقیقه به گوش خواهد رسید و آفتاب در ساعت ۵ و ۲۶ طلوع می‌کند.
 
ذکر روز یکشنبه:
 
یا ذالجلال و الاکرام
 
به معنای "ای صاحب شکوه و بزرگواری" است که ۱۰۰ مرتبه خوانده می‌شود و باعث موجب فتح و نصرت خواهد شد.
 
ذکر این روز به اسم امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) است و روایت شده که در این روز زیارت این دو بزرگوار خوانده شود.
 
حدیث روز را بخوانید:

امام صادق علیه السلام فرمود: مَن قَرَاَ القُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللّه عَزَّوَجَلَّ مَعَ السَّفَرَةِ الکِرامِ البَرَرَةِ، وَ کانَ القُرآنُ حَجیزا عَنهُ یَومَ القیامَةِ.


هر جوان مؤمنى که در جوانى قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خونش مى آمیزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نیک قرار مى دهد و قرآن نگهبان او در روز قیامت، خواهد بود. (کافى (ط-الاسلامیه) ج ۲، ص ۶۰۳)

سخنان آموزنده:

قلب سالم یعنی دلی که هیچ نوع بیماری از قبیل کینه و حسادت و سایر صفات ناپسند، نداشته باشد. (شهید دکتر مرتضی مطهری)
 
احکام شرعی امروز:
 
سوال: حکم شرعى الصاق عکس‌هاى مبتذل بر اجناس با هدف فروش بیش‌تر چیست؟ آیا اسلام به مشتریان هم توصیه به ترک خرید این اجناس را مى‌کند یا نهى دینى فقط به فروشندگان است؟
 
جواب: چاپ، نشر، خرید و فروش و ترویج عکس‌هاى مبتذل و الصاق آنها بر روى اجناس که موجب انحراف و فساد جوانان شده و یکى از مظاهر تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ منحطّ غرب مى‌باشد، جایز نیست. (استفتائات مقام معظم رهبری)

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و نساجی آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اوقات شرعی اهواز، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عکس| تشکر محمدحسین پویانفر از یک کاسب تهرانی
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص شد
  • بلیط فروشی بازی استقلال و ذوب آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت