Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «حمید عباس الموسوی» نماینده استان کربلا در پارلمان عراق امروز (چهارشنبه) از اظهارات اخیر «متیو تولر» سفیر آمریکا و مداخلات آشکاری که در جریان انتخابات آینده این کشور داشته انتقاد کرد.

او اعلام کرد که سفیر آمریکا با نفرت افکنی، وعده دادن به احزاب حاکم فعلی و تهدید ناظران بین المللی درخصوص پایان دادن به حضور سیاسی بیانیه صادر کرده است، گویی او مقام اصلی در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الموسوی گفت: من به عنوان نماینده یک کشور دارای حاکمیت، از وزارت امور خارجه و کمیسیون روابط خارجی پارلمان می‌خواهم که حداکثر اقدامات دیپلماتیک فوری را علیه این بیانیه تحریک آمیز که حاکمیت عراق را نقض می‌کند، انجام دهند.

او افزود: در عین حال از سکوت مروجان میهن پرستی و آن‌هایی که تحت تاثیر تغییرات سیاسی قرار دارند در تعجبم و از آن‌ها می‌پرسم شما کجا و میهن پرستی پوچ کجا؟! اگر این بیانیه و مداخله از سوی سفیر ایران صادر می‌شد، فریاد‌های دروغین آن‌ها و فریاد‌های حمایت شده آن‌ها را می‌دیدیم و می‌شنیدیم.

الموسوی گفت: هر کس بیانیه سفیر آمریکا را بخواند متوجه می‌شود که این متن به روشی پلیدانه نوشته شده است و می‌خواهد اوضاع را متشنج کرده و هرج و مرج سیاسی ایجاد کند. همچنین سعی دارد از طریق ناظران بین المللی برای تغییر روند انتخابات به نفع دست نشاندگان خود استفاده کند.

او افزود: سفیر واشنگتن به دنبال آن است که نشان دهد آمریکا به عنوان خیرخواه، حامی و راهنمای همه چیز‌هایی که برای عراق و مردم آزاد آن خوب است، اما واقعیت و حقیقت این است که این سخنان دستکاری در سرنوشت کشور، تخریب دموکراسی آن و حمایت از هر آنچه صلح این کشور و امنیت و آینده مردم صبور آن را تغییر می‌دهند، است.

نماینده استان کربلای پارلمان عراق خطاب به سفیر آمریکا تاکید کرد که عراقی‌ها سرنوشت خود را به دور از نفوذ و استکبار شما تعیین خواهند کرد و تلاش برای توهین و تحریک عراقی‌ها باعث می‌شود امروز شما و مزدورانتان از سرزمین مقدسات طرد و ریشه کن شوید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارلمان عراق سفیر آمریکا تحولات عراق سفیر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | انتقاد تند نماینده نیروهای شرکتی از دولت روی آنتن تلویزیون!

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903573

دیگر خبرها

  • ببینید | انتقاد تند نماینده نیروهای شرکتی از دولت روی آنتن تلویزیون!
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله لبنان | رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله/رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • مرور یک تجاوز شیمیایی