Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیوا با تکیه بر عصا، در میان بلوک‌های بتونی به جا مانده از سه جنگ اخیر رژیم صهیونیست، به سمت تحقق رویای حرفه‌ای شدن در ورزش پارکور حرکت می‌کند. علیوا در هنگام بازگشت از راهپیمایی‌هایی که جناح‌های فلسطینی به طور هفتگی در مرز نوار غزه و رژیم صهیونیست برگزار می‌کنند،  پای راست خود را در حمایت از کشورش از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اکنون در محله شجاعیه در غرب شهر غزه که در سال ۲۰۱۴ توسط رژیم اشغالگر قدس ویران شد، زندگی می‌کند. 

علیوا گفت: "بعد از مصدومیت، پارکور برای من به یک چالش تبدیل شد. در آن هنگام  احساس کردم اگر در این بازی خطرناک و دشوار موفق شوم، عبور از هر چیز دیگری در زندگی برای من آسان خواهد بود." او ادامه داد:" من از دوستانم خواستم که به من کمک کنند تا با عصا راه بروم، آن‌ها به من کمک کردند و در حال حاضر من هم می‌توانم مثل آن‌ها ورزش پارکور را حرفه‌ای دنبال کنم. او درباره ناامیدی‌های پی در پی خود افزود: من گاهی اوقات هنگام بازی پارکور ناامید می‌شوم زیرا می‌دانم که دیگر هیچ وقت قادر به راه رفتن با دو پا نیستم، اما هنوز هم می‌توانم بپرم و پرواز کنم و این ورزش انرژی فوق العاده‌ای به من می‌دهد."

این جوان فلسطینی اضافه کرد:" ابوسلطان ۳۲ ساله از گسترش ورزش پارکور در سال‌های اخیر در نوار غزه بهره برداری و اولین آکادمی تخصصی آموزش پارکور در فلسطین را افتتاح کرد. این ورزش برای نسلی از جوانان فلسطینی که با کمبود شدید فرصت‌های شغلی بزرگ شده‌اند، می‌تواند وسیله‌ای برای ابراز وجود باشد."

 ابوسلطان گفت: من از سال ۲۰۰۵ این ورزش را آموختم. در آن زمان، ما جایی برای آموزش نداشتیم، فیلم‌های آموزشی را از یوتیوب تماشا می‌کردیم و در گورستان‌ها و بر روی  آوار خانه‌ها که توسط رژیم صهیونیست نابود شد، تمرین می‌کردیم .  به گفته او، پارکور ورزشی است که مردم آن را خطرناک می‌دانند، اما من آن را تمرکز و مهارت می‌بینم. ما در این باشگاه، «چگونه بر ترس خود غلبه کنیم» را آموزش می دهیم. اگر چه بودجه کمی به این آکادمی نوپا تعلق گرفته است، اما علیوا افتخار می‌کند که اکنون ۷۰ عضو که ۷ نفر آنها دختر هستند را آموزش می‌دهد. البته شایان ذکر است که اولین مسابقات پارکور در ماه فوریه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

استعداد عجیب و خارق العاده پسر خمیری قزاقستانی + فیلم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش حرفه ای ورزش پارکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۳۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در این بازدید از کارگاههای فنی و حرفه‌ای مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات درکنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظرگرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

حسن عباسی افزود: آموزشهای فنی و حرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب و کار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

در این بازدید، هیمن هرمزیاری رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد گزارشی از فعالیتها و عملکرد این مرکز را ارائه کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد