Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@21:26:57 GMT

پایتخت طبیعت در محاصره مصالح فروشی‌های ساختمانی+تصاویر

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۳۶۴۵

پایتخت طبیعت در محاصره مصالح فروشی‌های ساختمانی+تصاویر

گردوغبار های ناشی از خالی کردن بونکر های سیمان در منطقه بلهزار، سرو صدای زیاد خودرو های سنگین حمل بار و انباشت زباله در برخی از این کارگاه ها باعث شده که چهره ای زشت و نگران کننده در ورودی مهم شهر یاسوج خودنمایی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، در حاشیه شهر یاسوج جایی که به گفته مسئولان استانی ۶۸ هزار نفر زندگی می‌کنند مصالح فروشی‌های ساختمانی بدون رعایت قانون و داشتن مجوز با سلامت مردم بازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس قانون فرض را بر این بگیریم که هیچ فردی در این مناطق هم زندگی نمی‌کنند باید تا طول ۶۸ متر حریم جاده رعایت شود، اما دیده می شود مصالح فروشی هایی که امروز آلودگی های زیادی را برای مردم این منطقه (بلهزار)تولید کرده اند از این قاعده مستثنی هستند.

معضلی به نام مصالح فروشی های ورودی شهر یاسوج

امروزمتاسفانه در محور" یاسوج – اصفهان" در محدوده فرودگاه یاسوج و منطقه ای که به زعم و گفته مسئولان حدود ۳۰ درصد از جمعیت شهرستان بویراحمد در آن مستقر هستند مصالح فروشی هایی تجمیع شده اند و هرکدام از مسئولان امر نیز معتقدند که این صنف هیچ گونه مجوزی برای فعالیت خود در این مکان ندارد.

اما جای سئوال اینجاست، مگر می‌شود بدون هماهنگی با مسئولان، صنف مصالح فروشی‌های شهر در مکانی گرد آیند که سلامت بیش از ۶۸ هزار نفر را به خطر اندازند و حتی مشکلاتی را در محور مواصلاتی مهم استان یعنی " یاسوج-اصفهان" به‌وجود آورد.

خطری که 65هزار ساکن حاشیه شهر یاسوج را تهدید می کند

وجود هر روزه ریز گرد غبار های ناشی از خالی کردن بونکر های سیمان در منطقه، سرو صدای زیاد خودرو های سنگین حمل بار و انباشت زباله در برخی از این کارگاه ها باعث شده که چهره ای نازیبا و نگران کننده در ورودی شهر یاسوج خودنمایی کند.

بر اساس مولفه های شهری ورودی هر شهر که امروز باید نماد زیستی و گردشگری آن شهر باشد متأسفانه در یاسوج تبدیل به  بازارچه ای برای مصالح فروشان ساختمانی و حتی وانت بارهای دوره گرد شده و زیبایی را از این شهر ربوده است.

از سویی دیگر وجود بیش از اندازه مصالح فروشی های ساختمانی در این منطقه باعث شده که بسیاری از ساکنان این منطقه دیگر رغبتی برای زندگی کردن در این منطقه نداشته باشند و به گواه برخی از ساکنین حتی بسیاری نیز خواهان مهاجرت از این منطقه شده اند.

پایتخت طبیعت در محاصره مصالح فروشی های ساختمانی

به گفته برخی از مسئولان، گرد و غبار ناشی از مصالح همانند سیمان و گچ در این انبارها خود مزیدی بربیماری های واگیردار نیز بوده که در این زمینه هنوز مسئولی جوابگوی این مشکل نیست.

برخی از مسئولان در برهه های گوناگون بر غیر قانونی بودن این مصالح فروشی ها در این مکانها نیز اشاره کرده و حتی خواهان جابجایی آنان نیز شده بودند،اما آنچیزی که در حال حاضر مشاهده می شود انباشت و زیاد شدن این مصالح فروشی ها در سال های اخیر است.

بر اساس قانون،  صنف مصالح فروشی ها امروز در ردیف اول  این ماجرا بوده وآنها باید مکانی جدید را برای فروش مصالح خود در نظر بگیرند و براین اساس باید چاره ای برای برطرف کردن این موضوع در نظر گرفته شود.

می طلبد مسئولان استانی از جمله استاندار و اعضای شورای سلامت و حتی فرمانداری بویراحمد در این زمینه چاره ای بیندیشند و این معضل مهم در ورودی شهر یاسوج را برطرف کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مصالح فروشی های ساختمانی مصالح فروشی ها شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان شفاء، حافظه ی جنایات رژیم صهیونیستی

با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیمارستان ها و مراکز درمانی در زمره مهم ترین اهداف حملات ارتش اسرائیل در خلال این نبرد بوده اند. بیمارستان شفا در خلال این نبرد شاهد سه مرحله از جنایات نظامیان صهیونیست بوده اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پس از سپری شدن بیش از 200 روز از نبرد مفتضحانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بیمارستان شفا، به عنوان یکی از مهم ترین مراکز درمانی باریکه غزه شاهد حملات، اشغال، محاصره و تخریب مکرر نظامیان اسرائیلی قرار گرفته است. سه مرحله از جنایت های رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفاء عبارتند از:

 

.

 

مرحله اول: دستاوردسازی خیالی (روز چهلم تا چهل و هشتم نبرد)

ارتش رژیم صهیونیستی برای ارائه دستاورد به افکارعمومی خود، عملیات زمینی در غزه را بیمارستان شفاء‌کشاند. این حمله با این بهانه آغاز شد که زیر بیمارستان مقر فرماندهان حماس قرار دارد. اما پس از حمله وحشیانه به کادر درمان و کشته شدن بیماران هیچ نتیجه ای حاصل نشد. این عملیات رسانه های رژیم صهیونیستی «رسوایی» لقب گرفت.

مرحله دوم:‌ محاصره (روز یکصد و هفتادم تا یکصد و هشتاد و دوم)

ارتش رژیم اسرائیل اقدام به محاصره 12 روزه بیمارستان شفاء در ایام ماه مبارک رمضان نمود. در این ایام، اخبار تعرض، اسارت و عدم دسترسی به مایحتاج غذایی و درمانی به گوش می رسید. تخریب کلینیک تخصصی و از بین بردن زیرساخت ها و محاصره 107 بیمار بستری در این بیمارستان در نهایت به شهادت 21 بیمار منجر شد.

حماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی استافشای ابعاد جدید از جنایات هولناک صهیونیست‌ها در مجتمع شفاء

 

مرحله سوم: فاجعه انسانی (روز یکصد و هشتاد و چهارم)

پس از اعلام خفت بار اتمام عملیات زمینی علیه نوار غزه، حملات به بیمارستان ادامه یافت. خروج پیکر 409 شهید از گورهای دسته جمعی و خاک های اطراف بیمارستان، مفقود شدن بیش از 1500 نفر، نابودی بیش از هزار واحد مسکونی اطراف بیمارستان و به آتش کشیدن بخش های خدماتی بیمارستان، گوشه ای از جنایات نظامیان صهیونیست در این برهه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • بیمارستان شفاء، حافظه ی جنایات رژیم صهیونیستی
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت